С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 окт 2013, 15:14, 4221 прочитания

Сребро за две български агенции на Golden Drum

Ogilvy Sofia и Saatchi&Saatchi взеха награди от рекламния фестивал на "Нова Европа" в Порторож, Словения

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Държави участници в Golden Drum 2013 и брой заявки:
Австрия (71)
Азербейджан (1)
Беларус (20)
България (44)
Хърватска (7)
Чехия (119)
Естония (16)
Финландия (37)
Гърция (16)
Унгария (55)
Израел (28)
Казахстан (14)
Косово (1)
Латвия (15)
Ливан (17)
Литва (19)
Македония (27)
Молдова (1)
Полша (121)
Румъния (113)
Русия (312)
Словакия (59)
Словения (31)
Сърбия (42)
Турция (143)
Украйна (84)
Кратката пауза в успехите на български агенции на международни рекламни фестивали приключи. Софийските офиси на Saatchi&Saatchi и Ogilvy си тръгнаха с по една сребърна статуетка от състезанието Golden Drum 2013, което се проведе в Порторож (Словения) в средата на октомври.

Saatchi&Saatchi взеха награда в категорията "Дизайн и корпоративна идентичност" за проекта Wine Calendar за Investbank. "Общо подадохме пет заявки," обяснява пред "Капитал" изпълнителният директор Милин Джалалиев. Saatchi&Saatchi участват на Golden Drum за втори път, но това е първата им награда. От агенцията са кандидатствали със същите идеи, с които участваха и на българския рекламен фестивал ФАРА през септемрви, защото заявките се подават по едно и също време. Wine Calendar обаче остана без награда в Албена.


Кампанията за "Часът на Земята 2013: В името на промяната" за WWF пък спечели наградата Silver Drum в категорията Digital за Ogilvy София. От агенцията са изпратили четири заявки, разказва творческият директор Анна Стилианаки. "Като човек, който е бил в журито на минали издания на Golden Drum мога да ви кажа, че критериите са много стриктни и впечатление правят само неща, които са наистина напредничави. В повечето случаи идеите, които печелят "барабани", по един или друг начин предизвикват установените модели в дадената категория," коментира тя пред "Капитал".



През 2007г. Ogilvy София също спечели сребърна награда на Golden Drum. Тогава агенцията беше отличена в категория "Външна реклама" за кампанията "Един боклук мръсно не прави" по случай Националния ден на природните паркове и отново със същия клиент - WWF.



Душан Дракалски взе Golden Watch Award, която се дава за първи път и отличава най-успешният творчески директор на фестивала. Дракалски е регионален творчески директор на New Moment New Ideas Company и в момента е базиран в софийския офис на агенцията. Неговата кампания "На десет метра разстояние" събра най-много точки и му донесе наградата. New Moment New Ideas Company Скопие пък получи наградата Златна роза.



Фестивалът на "Нова Европа"

Тази година България е втората държава с най-голям ръст на заявките - от 23 през миналата до 44 през 2013 г. По този показател Турция е първа с общо 143 заявки (при 77 миналата година). 

Golden Drum се организира за 20 път от  словенската рекламна камара и има амбицията да отличава най-креативните рекламни идеи в страните от "Нова Европа" - Северна, Източна, Централна и Южна Европа, Русия и Близкия Изток (виж карето). Фестивалът се проведе от 9 до 11 октомври, а броят на заявките беше общо 1395 от 26 държави. За сравнение, в предкризисната 2008 г. се състезаваха общо 2753 заявки.

"Направиха впечатление идеи, които създават нови пазарни ниши/категории като Window Shopping за adidas," разказва за отличителните черти на фестивала Милин Джалалиев. Според Анна Стилианаки пък не е имало конкретни тенденции, които да обединяват презентациите тази година. "Това как представяш идеята е от голямо значение за това дали ще бъде отличена или не. Не е нещо, което трябва да се подценява и за съжаление се случва често на ФАРА," каза още пред "Капитал" тя.

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Тенденции и вкусове

Търсете новия брой на "Бакхус" на пазара

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда