С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 окт 2013, 15:14, 4320 прочитания

Сребро за две български агенции на Golden Drum

Ogilvy Sofia и Saatchi&Saatchi взеха награди от рекламния фестивал на "Нова Европа" в Порторож, Словения

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Държави участници в Golden Drum 2013 и брой заявки:
Австрия (71)
Азербейджан (1)
Беларус (20)
България (44)
Хърватска (7)
Чехия (119)
Естония (16)
Финландия (37)
Гърция (16)
Унгария (55)
Израел (28)
Казахстан (14)
Косово (1)
Латвия (15)
Ливан (17)
Литва (19)
Македония (27)
Молдова (1)
Полша (121)
Румъния (113)
Русия (312)
Словакия (59)
Словения (31)
Сърбия (42)
Турция (143)
Украйна (84)
Кратката пауза в успехите на български агенции на международни рекламни фестивали приключи. Софийските офиси на Saatchi&Saatchi и Ogilvy си тръгнаха с по една сребърна статуетка от състезанието Golden Drum 2013, което се проведе в Порторож (Словения) в средата на октомври.

Saatchi&Saatchi взеха награда в категорията "Дизайн и корпоративна идентичност" за проекта Wine Calendar за Investbank. "Общо подадохме пет заявки," обяснява пред "Капитал" изпълнителният директор Милин Джалалиев. Saatchi&Saatchi участват на Golden Drum за втори път, но това е първата им награда. От агенцията са кандидатствали със същите идеи, с които участваха и на българския рекламен фестивал ФАРА през септемрви, защото заявките се подават по едно и също време. Wine Calendar обаче остана без награда в Албена.


Кампанията за "Часът на Земята 2013: В името на промяната" за WWF пък спечели наградата Silver Drum в категорията Digital за Ogilvy София. От агенцията са изпратили четири заявки, разказва творческият директор Анна Стилианаки. "Като човек, който е бил в журито на минали издания на Golden Drum мога да ви кажа, че критериите са много стриктни и впечатление правят само неща, които са наистина напредничави. В повечето случаи идеите, които печелят "барабани", по един или друг начин предизвикват установените модели в дадената категория," коментира тя пред "Капитал".



През 2007г. Ogilvy София също спечели сребърна награда на Golden Drum. Тогава агенцията беше отличена в категория "Външна реклама" за кампанията "Един боклук мръсно не прави" по случай Националния ден на природните паркове и отново със същия клиент - WWF.



Душан Дракалски взе Golden Watch Award, която се дава за първи път и отличава най-успешният творчески директор на фестивала. Дракалски е регионален творчески директор на New Moment New Ideas Company и в момента е базиран в софийския офис на агенцията. Неговата кампания "На десет метра разстояние" събра най-много точки и му донесе наградата. New Moment New Ideas Company Скопие пък получи наградата Златна роза.



Фестивалът на "Нова Европа"

Тази година България е втората държава с най-голям ръст на заявките - от 23 през миналата до 44 през 2013 г. По този показател Турция е първа с общо 143 заявки (при 77 миналата година). 

Golden Drum се организира за 20 път от  словенската рекламна камара и има амбицията да отличава най-креативните рекламни идеи в страните от "Нова Европа" - Северна, Източна, Централна и Южна Европа, Русия и Близкия Изток (виж карето). Фестивалът се проведе от 9 до 11 октомври, а броят на заявките беше общо 1395 от 26 държави. За сравнение, в предкризисната 2008 г. се състезаваха общо 2753 заявки.

"Направиха впечатление идеи, които създават нови пазарни ниши/категории като Window Shopping за adidas," разказва за отличителните черти на фестивала Милин Джалалиев. Според Анна Стилианаки пък не е имало конкретни тенденции, които да обединяват презентациите тази година. "Това как представяш идеята е от голямо значение за това дали ще бъде отличена или не. Не е нещо, което трябва да се подценява и за съжаление се случва често на ФАРА," каза още пред "Капитал" тя.

Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Тенденции и вкусове

Търсете новия брой на "Бакхус" на пазара

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10