Кан за малкия екран

Изложението Mipcom в Кан показа защо телевизията ще продължи да се развива

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

"Ако направите съдържание като за още три епизода - 180 минути, ще ви дам 75 млн. долара." Това трудно устоимо предложение е отправил изпълнителният директор на DreamWorks Джефри Каценберг към създателите на сериала "В обувките на Сатаната" (Breaking Bad - бел.ред.) преди няколко седмици. Последната серия на телевизионната драма се излъчи през септември пред очите на 10.3 млн.души. Единственото условие на Калценберг в тази евентуална сделка е тези 180 минути да са разбити на шестминутни сегменти. "Щях да създам най-великия pay-per-view телевизионен проект до момента", казва Калценберг, който е сигурен, че ще има предостатъчно желаещи да си платят за тях.

Разказът е от фестивала за телевизионно съдържание MipCom в Кан миналата седмица. Ако се беше случил, проектът щеше да донесе на създателя на сериала Винс Гилиган повече пари, отколкото всичките пет сезона от началото на поредицата "В обувките на сатаната". Но и неслучил се, е добър пример за състоянието на телевизионния бизнес, отвъд клишето "златният век на телевизията". Продуцентският бизнес и аудиторията са в пик, а възможносите за създаване, разпространение и печелене на съдържание никога не са били по-добри. Понятието телевизия отдавна е излязло от пластмасовата кутия на телевизора и седмичната програма във вестника. Телевизия вече значи филмови актьори, огромни бюджети, достъп когато и където си поискаш. И готовност на публиката да си плаща. MipCom събра 13 хил. души в Кан, от които 4500 бяха натоварените със задачата да купуват съдържание и показа накъде ще върви индустрията поне в следващата година. А някъде в периферията - и как това ще се отрази и на българските телевизионни канали. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    army avatar :-|
    army
    • + 1

    "Ако направите съдържание като за още три епизода - 180 минути, ще ви дам 75 млн. долара."

    Еми да, като турските сериали и сапунени опери.

    Нередност?
  • 2
    e_mil avatar :-|
    tamada
    • + 1

    И Вие като Юлиян Арнаудов сте се заблудила, че Netflix са създали и продуцирали House of Cards. Всъщност са само дистрибутори. Да, платили са за производството, но заслугата за качественото съдържание и майсторското заснемане е изцяло на MRC и Trigger Street Productions.

    Нередност?
Нов коментар