С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 23 окт 2013, 17:38, 3186 прочитания

ЕК ще търси заплахите за свободата на словото в Европа

Проект за 500 хил. евро ще анализира медийния пазар в девет държави

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какво застрашава свободата на словото в страните-членки на Европейския съюз? Отговор на този въпрос Европейската комисия, която ще отдели 500 хил. евро за изследването "Мониторинг на медийния плурализъм".

Първоначално тя ще изследва рисковете за медийните пазари в девет държави, чиито списък все още не е ясен. За проекта ще отговаря "Центърът за медиен плурализъм и медийна свобода" в Еuropean University Institute, Флоренция.


Идеята е изследването да е по-всеобхватно от тези на организациите Freedom House или "Репортери без граници". "В момента тези индикатори са много популярни, но за съжаление те са доста дискредитирани и/или непрозрачни по отношение на методиката, която използват," обяснява Алина Добрева, която е изследовател в "Центъра за медиен плурализъм и медийна свобода". "Основният им недостатък е, че са еднистранчиви и/или се доверяват на субективна обща оценка на експерти, които понякога дори не познават съответните държави много добре," допълва тя.

Проектът ще се опита да обхване всички аспекти - юридически, икономически, политически, географски, културни, както и да е приложимо във всички страни членки, твърдят от Центъра. "Целта на инструмента е да дава предупреждение къде има рискове за плурализма," коментира Добрева. Мониторингът няма да дава препоръки за конкретни политики, "но ще установи обща сравнителна рамка, за да може ЕК и европейският парламент да имат обективна информация."

"Ако дадена държава получи червено на индикатор концентрация на медийния пазар - тогава може да има по-канализиран и обоснован вътрешен и външен натиск, за да се направи нещо по въпроса," смята Добрева. Според нея проблемите на медийната среда до голяма степен са въпрос на вътрешна политика, но подобен мониторинг ще направи много по-трудно прикриването на проблемите.



"Всичко ще бъде публично достъпно, като адресатът ни е най-вече комисията и парламента, но ще се надяваме да се популяризират и в съответните страни," казва още изследователят.

През 2009 г. ЕК поръча изработване на методология за подобен мониторинг на Университета в Льовен (Белгия), Централния европейски университет (Унгария), Международното бизнес училище Jönköping в Швеция и консултантската компания Ernst&Young. За първи път обаче тя ще бъде приложена на практика в настоящото изследване. Резултатите от пилотното изследване трябва да са готови до септември 2014г. Очаква се и ЕК да реши дали и как проектът да бъде продължен.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември)

Как ще се промени вестник "Сега"; Кой иска да управлява БНР; Изхабените думи според комуникационните експерти; Антитръстовите регулатори на ЕС срещу Facebook и Google; Започна записването за "Рекламна академия 2020"; За Huawei - "Най силната история си ти!"

10 дек 2019, 1231 прочитания

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 4364 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Има ли нов собственик "Пиеро 97"

Още от Капитал
Бъдещият софийски жк "Галакси"

Срещу необявена цена "Галакси инвестмънт груп" стана собственик на най-големия парцел за строителство в рамките на София

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10