С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 23 окт 2013, 17:38, 3221 прочитания

ЕК ще търси заплахите за свободата на словото в Европа

Проект за 500 хил. евро ще анализира медийния пазар в девет държави

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какво застрашава свободата на словото в страните-членки на Европейския съюз? Отговор на този въпрос Европейската комисия, която ще отдели 500 хил. евро за изследването "Мониторинг на медийния плурализъм".

Първоначално тя ще изследва рисковете за медийните пазари в девет държави, чиито списък все още не е ясен. За проекта ще отговаря "Центърът за медиен плурализъм и медийна свобода" в Еuropean University Institute, Флоренция.


Идеята е изследването да е по-всеобхватно от тези на организациите Freedom House или "Репортери без граници". "В момента тези индикатори са много популярни, но за съжаление те са доста дискредитирани и/или непрозрачни по отношение на методиката, която използват," обяснява Алина Добрева, която е изследовател в "Центъра за медиен плурализъм и медийна свобода". "Основният им недостатък е, че са еднистранчиви и/или се доверяват на субективна обща оценка на експерти, които понякога дори не познават съответните държави много добре," допълва тя.

Проектът ще се опита да обхване всички аспекти - юридически, икономически, политически, географски, културни, както и да е приложимо във всички страни членки, твърдят от Центъра. "Целта на инструмента е да дава предупреждение къде има рискове за плурализма," коментира Добрева. Мониторингът няма да дава препоръки за конкретни политики, "но ще установи обща сравнителна рамка, за да може ЕК и европейският парламент да имат обективна информация."

"Ако дадена държава получи червено на индикатор концентрация на медийния пазар - тогава може да има по-канализиран и обоснован вътрешен и външен натиск, за да се направи нещо по въпроса," смята Добрева. Според нея проблемите на медийната среда до голяма степен са въпрос на вътрешна политика, но подобен мониторинг ще направи много по-трудно прикриването на проблемите.



"Всичко ще бъде публично достъпно, като адресатът ни е най-вече комисията и парламента, но ще се надяваме да се популяризират и в съответните страни," казва още изследователят.

През 2009 г. ЕК поръча изработване на методология за подобен мониторинг на Университета в Льовен (Белгия), Централния европейски университет (Унгария), Международното бизнес училище Jönköping в Швеция и консултантската компания Ernst&Young. За първи път обаче тя ще бъде приложена на практика в настоящото изследване. Резултатите от пилотното изследване трябва да са готови до септември 2014г. Очаква се и ЕК да реши дали и как проектът да бъде продължен.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 1002 прочитания

"Репортери без граници" призова Европарламента да защити българските журналисти 3 "Репортери без граници" призова Европарламента да защити българските журналисти

В отворено писмо международната организация настоява властите да спрат систематичните си заплахи към медиите

14 фев 2020, 2330 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Има ли нов собственик "Пиеро 97"

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10