Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 23 окт 2013, 17:38, 3263 прочитания

ЕК ще търси заплахите за свободата на словото в Европа

Проект за 500 хил. евро ще анализира медийния пазар в девет държави

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какво застрашава свободата на словото в страните-членки на Европейския съюз? Отговор на този въпрос Европейската комисия, която ще отдели 500 хил. евро за изследването "Мониторинг на медийния плурализъм".

Първоначално тя ще изследва рисковете за медийните пазари в девет държави, чиито списък все още не е ясен. За проекта ще отговаря "Центърът за медиен плурализъм и медийна свобода" в Еuropean University Institute, Флоренция.


Идеята е изследването да е по-всеобхватно от тези на организациите Freedom House или "Репортери без граници". "В момента тези индикатори са много популярни, но за съжаление те са доста дискредитирани и/или непрозрачни по отношение на методиката, която използват," обяснява Алина Добрева, която е изследовател в "Центъра за медиен плурализъм и медийна свобода". "Основният им недостатък е, че са еднистранчиви и/или се доверяват на субективна обща оценка на експерти, които понякога дори не познават съответните държави много добре," допълва тя.

Проектът ще се опита да обхване всички аспекти - юридически, икономически, политически, географски, културни, както и да е приложимо във всички страни членки, твърдят от Центъра. "Целта на инструмента е да дава предупреждение къде има рискове за плурализма," коментира Добрева. Мониторингът няма да дава препоръки за конкретни политики, "но ще установи обща сравнителна рамка, за да може ЕК и европейският парламент да имат обективна информация."

"Ако дадена държава получи червено на индикатор концентрация на медийния пазар - тогава може да има по-канализиран и обоснован вътрешен и външен натиск, за да се направи нещо по въпроса," смята Добрева. Според нея проблемите на медийната среда до голяма степен са въпрос на вътрешна политика, но подобен мониторинг ще направи много по-трудно прикриването на проблемите.



"Всичко ще бъде публично достъпно, като адресатът ни е най-вече комисията и парламента, но ще се надяваме да се популяризират и в съответните страни," казва още изследователят.

През 2009 г. ЕК поръча изработване на методология за подобен мониторинг на Университета в Льовен (Белгия), Централния европейски университет (Унгария), Международното бизнес училище Jönköping в Швеция и консултантската компания Ernst&Young. За първи път обаче тя ще бъде приложена на практика в настоящото изследване. Резултатите от пилотното изследване трябва да са готови до септември 2014г. Очаква се и ЕК да реши дали и как проектът да бъде продължен.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 4809 прочитания

Рекламна спортна пауза Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

22 май 2020, 1266 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Има ли нов собственик "Пиеро 97"

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10