Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 25 окт 2013, 14:36, 8304 прочитания

Има ли нов собственик "Пиеро 97"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В органите на управление на медиашопа "Пиеро97 МА" от август 2013 г. е вписан нов заместник-председател на съвета на директорите - Венета Димитрова. Управител на дружеството остава Иво Цеков, но може да представлява дружеството само заедно с Димитрова. Тази промяна в ръководството на дружеството породи съмнения в сектора, че в него се кани да влезе нов собственик. Основните предположения са, че това индиректно може да е Цветан Василев, мажоритарният собственик на Корпоративна търговска банка (КТБ), която е основен кредитор на "Пиеро97 МА". По подобен начин, като кредитор и с представител в ръководството, Василев реално има контрол и върху други дружества, като например доставчика на горива "Петрол". Този път обаче няма информация Димитрова да е представител на Василев в "Пиеро 97 МА". Тя няма участие и в негови компании, а преди да стане част от медиашопа, е работила в рекламна агенция DDB повече от пет години и половина като финансов директор. Има и примери за други компании, където Василев придобива индиректен контрол и се назначават външни мениджъри, като например "Булгартабак", където влезе финансовият директор на "Билла България". 

От 2011 г. насам КТБ е основен кредитор на "Пиеро97 МА", като през същата година заемът на компанията директно към банката е за 6.5 млн. лв., a през 2012 г. задълженията към нея вече възлизат на 31 млн. лв. според финансовите отчети на дружеството в Търговския регистър. През 2012 г. вторият по големина кредитор на агенцията е друго дружество от орбитата компании на КТБ, а именно "Кен трейд" ЕАД. Задълженията на "Пиеро" към тази компания възлизат на 6.6 млн. лв. Самото "Кен трейд" в момента е еднолична собственост на регистрираното в Кипър "Трелекс инвестмънтс", но при създаването си през 1994 г. се казва "Бромак трейд", прекръстено е през 2002 г., а до 2009 г. е било собственост на едноличното дружество на банкера Цветан Василев - "Бромак". Освен това сред управляващите на "Кен трейд" е Людмила Петрова, която участва и в ръководството на няколко дъщерни дружества на "Бромак", като например "Бромак финанс". Самият Василев през "Бромак" е сред основните акционери в КТБ.


Така в рамките на две години при свиващ се рекламен бизнес "Пиеро97 МА" увеличава близо четири пъти експозицията си към групата на КТБ. А това е най-големият медиашоп на рекламния пазар - посредник между агенциите и техните клиенти, от една страна, и медиите, от друга. Приходите на компанията за миналата година са 66 млн. лв., което е със 17% под нивото от 2011 г.  Собствеността в дружеството е скрита зад акции на приносител, но като неин основен собственик винаги се е сочел Красимир Гергов. Самият Гергов е и миноритарен акционер в най-голямата телевизия в страната - bTV.

В края на септември той придоби сръбската агенция Direct Media A.D (преди част от Multikom Group Ltd.). Цената на сделката остава търговска тайна. Дружеството е мултимедийна комуникационна компания с централен офис в Белград и филиали в целия регион. "Компанията има около 150 служители в седем страни (бившите югославски републики), а от 2010 г. се позиционира сред 30-те най-големи компании в Сърбия. Direct Media е лидер в комуникацията и медия планирането, както и в медия купуването в региона", отбелязва на официалния си сайт http://www.guergov.com Красимир Гергов. На пазара в България вече усилено се коментира, че той се готви скоро да открие офис на Direct Media тук и така новата агенция да влезе в конкуренция с останалите участници на пазара. Това може и да се тълкува като доказателство за отслабналото му влияние в "Пиеро 97".
От офиса на Красимир Гергов потвърдиха, че са предприети действия по разкриването на офиси на Direct Media в България, Румъния и Гърция. "По този начин Direct Media ще се превърне в най-влиятелната група, която оперира на комуникационния пазар на Балканите", беше официалният коментар пред "Капитал".


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)

Coca-cola спря рекламната си комуникация; Брандовете и вирусът; Фестивалът Cannes Lions е отменен и др.

7 апр 2020, 359 прочитания

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и главен оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 1841 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Гъвкавият танц на медиа агенциите

Конкуренцията между фирмите, които продават и планират реклама, се засилва

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10