С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 31 окт 2013, 11:47, 4938 прочитания

Онлайн икономика за 18.5 млн. лв.

Поне толкова са дали рекламодателите за интернет реклама за първото полугодие според IAB България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Участници в изследването:
Членове на IAB
3bay.bg,
dir.bg,
ABC Design and Communication,
Easy Online,
Икономедиа,
Investor.bg,
Interactive Share - M,
Медиа агенция "Аргент",
NEG.bg,
netinfo.bg,
"Нова броудкастинг груп,
OCA Marketing Solutions,
Санома Блясък България,
Web Media Group,
Webground

Други
bTV Media Group,
Httpool България,
Медийна група 24,
Пиеро 97,
Ilyan.com

Поне 18.5 млн. лв. са спечелили българските онлайн компании от реклама за първите шест месеца на годината. Данните са на Ipsos България по поръчка на "Интерактив адвъртайзинг бюро" (IAB) и обхващат финансовите резултати на 20 интернет медии и агенции.

Огромната част от пазара на интернет реклама продължава да се държи от дисплей рекламата - почти 16.3 млн. лв., показва още статистиката. Приходите от реклама "на клик" са 1.2 млн.лв., а от ПР публикации - двойно по-малко или 600 хил. лв. Най-голяма тежест в онлайн рекламната икономика имат потребителските стоки (почти 17% от всички интернет рекламни бюджети), финансовите услуги (13.9%) и услуги (12.4%). "Най-рекламирани са хранителните стоки, напитки, козметика и лекарства," уточняват от IAB България.


Данните не показват дали пазарът е пораснал или е спаднал спрямо миналта година, тъй като компаниите, подали данни в изследването, са различни. "Участници в проучването за първата половина на 2012 г., които не участват в сегашната вълна, са Дарик Нюз, МаКом, Мейл.БГ, Мобилтел, Ню Юръп Дайректърис България, MPG, Вестникарска група България," обяснява пред "Капитал" изпълнителният секретар на IAB България Веселин Петков. През 2013 г. за първи път се включват ABC Design and Communication, Easy Online, Ilyan.com, Interactive Share – М, "Медийна група 24" и ОСА Marketing Solutions.

Обеми и ограничения


"Изследването не обхваща целия пазар на онлайн реклама - не се обявяват и данни за Google и Facebook," коментира още Веселин Петков. "Някои от участниците не изпращат данни за своите топ рекламодатели поради предварително договаряне за конфиденциалност на данните. В резултат, в сплита по индустрии, близо 28% остават некласифицирани," допълва той. Към бележките под линия за оценката на пазара се включва и това, че сумата е брутна и не включва отстъпките от официалните тарифи, които понякога достигат 30%.

За цялата миналата година приходите от онлайн реклама са били 45.4 млн.лв., а за 2011 г. - 36.3 млн. лв., показват резултатите от предишните проучвания AdEx на IAB България. През 2011 г. мобилната дисплей реклама е донесла едва 85 179 лв. на създателите на интернет и мобилно съдържание, а година по-късно - 578 940 лв., сочат още данните.



IAB изчислява обема на онлайн рекламния пазар по данни, подадени от интернет медиите и дигиталните агенции. Сравнението на сумите по години не е коректно, тъй като списъкът с участниците в проучването се различава от година на година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Критична година за медиите 1 Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

17 яну 2020, 3353 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 1763 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Собственикът на bTV Media Group с "неприемливи" финансови резултати

Българското подразделение на CME се развива положително, показва отчетът на компанията за последното тримесечие

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Защо свърши водата

ВиК дружествата в България дълги години се управляват безотговорно, зад това вероятно стои корупция и некомпетентност на места, затова и се стига до кризи

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10