Членове на IAB
3bay.bg,
dir.bg,
ABC Design and Communication,
Easy Online,
Икономедиа,
Investor.bg,
Interactive Share - M,
Медиа агенция "Аргент",
NEG.bg,
netinfo.bg,
"Нова броудкастинг груп,
OCA Marketing Solutions,
Санома Блясък България,
Web Media Group,
Webground
Други
bTV Media Group,
Httpool България,
Медийна група 24,
Пиеро 97,
Ilyan.com
Поне 18.5 млн. лв. са спечелили българските онлайн компании от реклама за първите шест месеца на годината. Данните са на Ipsos България по поръчка на "Интерактив адвъртайзинг бюро" (IAB) и обхващат финансовите резултати на 20 интернет медии и агенции.
Огромната част от пазара на интернет реклама продължава да се държи от дисплей рекламата - почти 16.3 млн. лв., показва още статистиката. Приходите от реклама "на клик" са 1.2 млн.лв., а от ПР публикации - двойно по-малко или 600 хил. лв. Най-голяма тежест в онлайн рекламната икономика имат потребителските стоки (почти 17% от всички интернет рекламни бюджети), финансовите услуги (13.9%) и услуги (12.4%). "Най-рекламирани са хранителните стоки, напитки, козметика и лекарства," уточняват от IAB България.
Данните не показват дали пазарът е пораснал или е спаднал спрямо миналта година, тъй като компаниите, подали данни в изследването, са различни. "Участници в проучването за първата половина на 2012 г., които не участват в сегашната вълна, са Дарик Нюз, МаКом, Мейл.БГ, Мобилтел, Ню Юръп Дайректърис България, MPG, Вестникарска група България," обяснява пред "Капитал" изпълнителният секретар на IAB България Веселин Петков. През 2013 г. за първи път се включват ABC Design and Communication, Easy Online, Ilyan.com, Interactive Share – М, "Медийна група 24" и ОСА Marketing Solutions.
Обеми и ограничения
"Изследването не обхваща целия пазар на онлайн реклама - не се обявяват и данни за Google и Facebook," коментира още Веселин Петков. "Някои от участниците не изпращат данни за своите топ рекламодатели поради предварително договаряне за конфиденциалност на данните. В резултат, в сплита по индустрии, близо 28% остават некласифицирани," допълва той. Към бележките под линия за оценката на пазара се включва и това, че сумата е брутна и не включва отстъпките от официалните тарифи, които понякога достигат 30%.
За цялата миналата година приходите от онлайн реклама са били 45.4 млн.лв., а за 2011 г. - 36.3 млн. лв., показват резултатите от предишните проучвания AdEx на IAB България. През 2011 г. мобилната дисплей реклама е донесла едва 85 179 лв. на създателите на интернет и мобилно съдържание, а година по-късно - 578 940 лв., сочат още данните.
Членове на IAB
3bay.bg,
dir.bg,
ABC Design and Communication,
Easy Online,
Икономедиа,
Investor.bg,
Interactive Share - M,
Медиа агенция "Аргент",
NEG.bg,
netinfo.bg,
"Нова броудкастинг груп,
OCA Marketing Solutions,
Санома Блясък България,
Web Media Group,
Webground
Други
bTV Media Group,
Httpool България,
Медийна група 24,
Пиеро 97,
Ilyan.com
Поне 18.5 млн. лв. са спечелили българските онлайн компании от реклама за първите шест месеца на годината. Данните са на Ipsos България по поръчка на "Интерактив адвъртайзинг бюро" (IAB) и обхващат финансовите резултати на 20 интернет медии и агенции.
2 коментара
Ако проверите каква част от тази сума е от он-лайн оператори на хазартни игри,ще си дадете сами отговор за мащаба на бизнеса.
За съжаление не се рекламира в правилните места.
Публикувано през m.capital.bg