Ключовият фактор, който обединява телевизии и бизнес, е рейтинг. Войната за зрители не се води само между телевизионните канали, в нея са въвлечени рекламодателите и рекламните агенции. Валутата в тази война са рейтингите, а рекламодателите плащат определената за тях цена.
Телевизионната гледаемост се мери от доставчика на данни GARB чрез пийпълметрия. Бизнесът помни много случаи на съмнения в достоверността на данните, а потребителите им - телевизии, рекламодатели и рекламни агенции, отдавна направиха свой комитет. Ето защо те поискаха независим одит, който беше направен от френската компания CESP. Одитът приключи през октомври, а резултатите от него (представени вчера) явно вдигат доста въпроси. Оценката на работата на пийпълметричния панел още не е известна публично, но "Нова Броудкастинг Груп" (собственик на "Нова тв"), първи изразиха публично позицията си.
Според "Нова тв" става ясно, че одиторската компания декларира редица резерви към работата и ефективността на системата. Компанията казва, че резултатите потвърждават многократно изразяваните съмнения от страна на медиата, както и от други компании и телевизии, за представителността на панела и съответно за коректността на цялата система за измерване на зрителската аудитория в България.
"Одита на GARB всъщност показва, че конструкцията на панела наподобява стар автомобил сглобен от частите на други още по-стари автомобили. Този автомобил все още е в движение, но никога няма да има качествата и поведението на един нов автомобил. За нас е ясно, че телевизионната индустрия трябва да се ангажира с инвестиция, за да има чисто нова и модерна система за измерване на аудиторията, която да отразява вярно резултатите на медиите и на която всички да имат доверие", коментира директор Продажби на "Нова Броудкастинг Груп" Красимира Василева.
Критичната позиция на втората по гледаемост телевизия, е предвестник на започваща война в бизнеса. Картината се допълва и от факта, че в края на 2012 г., нова компания заяви интерес да стане доставчик на рейтингови данни на българския пазар - чешката Mediaresearch. Тя вече е изградила голяма част от пийпълметричния си панел на българския пазар и работи с много от играчите в сектора.
Още по темата четете в новия брой на "Капитал"
Ключовият фактор, който обединява телевизии и бизнес, е рейтинг. Войната за зрители не се води само между телевизионните канали, в нея са въвлечени рекламодателите и рекламните агенции. Валутата в тази война са рейтингите, а рекламодателите плащат определената за тях цена.
Телевизионната гледаемост се мери от доставчика на данни GARB чрез пийпълметрия. Бизнесът помни много случаи на съмнения в достоверността на данните, а потребителите им - телевизии, рекламодатели и рекламни агенции, отдавна направиха свой комитет. Ето защо те поискаха независим одит, който беше направен от френската компания CESP. Одитът приключи през октомври, а резултатите от него (представени вчера) явно вдигат доста въпроси. Оценката на работата на пийпълметричния панел още не е известна публично, но "Нова Броудкастинг Груп" (собственик на "Нова тв"), първи изразиха публично позицията си.
22 коментара
И пипълметрията като социологията ми се струва.
Като се има предвид, че Нова е заприличала на изпитателна площадка за ТВ-звезди, които след това се реализират в 7-ците, нищо чудно, че пискат.
[quote#1:"Цайко"]И пипълметрията като социологията ми се струва.
[/quote]
ако ти се струва,че са 1 -> 1 идентични , значи си прав ;)
До коментар [#1] от "Цайко":
Абсолютно, а Нова са под шапката на консорциум регистриран в.............Прага!
Доколкото знам пипълметрията се осъществява с някакво устройство, подобно на дистанционно, при което всеки член на домакинството има свой профил в устройството и така се отчита кой, на каква възраст, кога и какво гледа. Сега, както и при социологическите проучвания така и тук като гнойна пъпка назрява въпросът - НЯКОЙ ПОЗНАВА ЛИ ХОРА, КОИТО СА УЧАСТВАЛИ ИЛИ УЧАСТВАТ В ТАКОВА ПРИКЛЮЧЕНИЕ.
Нова е взела връх в развлекателния сектор.Националната на БГ се посещава главно за Новините и спортните предавания.Всички останали търпят критика.
До коментар [#6] от "xalikarans":
НОВА ни открехна на това що е чалга формат. Та те нямат едно публицистично предаване на ниво. БНТ има, бТВ направи "120 минути", Он еър има, даже Седмиците се опитват да правят, а по НОВА само чалга предавания.
До коментар [#5] от "Цайко":
Да вземат да ме включат мене. Един дебел ще получат, защото напрактика не гледам българска телевизия.
И БТВ и Нова са чалга-телевизии. БНТ остава на прилично ниво що се отнася до публицистиката, което за мен е нритерия за качествената медия.
В крайна сметка обаче, от гледна точка на рекламодателите е важна гледаемостта на рекламите, а не на предаванията. Връзка между двете има, но тя не е толкова директна.