Започва ли нова телевизионна война?

Одитът на системата за наблюдение на рейтингите явно има доста противоречиви резултати

Измерванията на гледаемостта отдавна са обект на подозрения
Измерванията на гледаемостта отдавна са обект на подозрения
Измерванията на гледаемостта отдавна са обект на подозрения    ©  Shutterstock
Измерванията на гледаемостта отдавна са обект на подозрения    ©  Shutterstock
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Ключовият фактор, който обединява телевизии и бизнес, е рейтинг. Войната за зрители не се води само между телевизионните канали, в нея са въвлечени рекламодателите и рекламните агенции. Валутата в тази война са рейтингите, а рекламодателите плащат определената за тях цена.

Телевизионната гледаемост се мери от доставчика на данни GARB чрез пийпълметрия. Бизнесът помни много случаи на съмнения в достоверността на данните, а потребителите им - телевизии, рекламодатели и рекламни агенции, отдавна направиха свой комитет. Ето защо те поискаха независим одит, който беше направен от френската компания CESP. Одитът приключи през октомври, а резултатите от него (представени вчера) явно вдигат доста въпроси. Оценката на работата на пийпълметричния панел още не е известна публично, но "Нова Броудкастинг Груп" (собственик на "Нова тв"), първи изразиха публично позицията си.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
22 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    caiko avatar :-|
    Цайко
    • - 2
    • + 47

    И пипълметрията като социологията ми се струва.

    Нередност?
  • 2
    mitkovasilev avatar :-?
    Митко Василев
    • - 41
    • + 13

    Като се има предвид, че Нова е заприличала на изпитателна площадка за ТВ-звезди, които след това се реализират в 7-ците, нищо чудно, че пискат.

    Нередност?
  • 3
    ktbnakude avatar :-P
    .......
    • - 3
    • + 18

    [quote#1:"Цайко"]И пипълметрията като социологията ми се струва.
    [/quote]


    ако ти се струва,че са 1 -> 1 идентични , значи си прав ;)

    Нередност?
  • 4
    carwindwrclir avatar :-|
    carwindwrclir
    • - 7
    • + 7

    До коментар [#1] от "Цайко":

    Абсолютно, а Нова са под шапката на консорциум регистриран в.............Прага!

    Нередност?
  • 5
    caiko avatar :-|
    Цайко
    • - 2
    • + 54

    Доколкото знам пипълметрията се осъществява с някакво устройство, подобно на дистанционно, при което всеки член на домакинството има свой профил в устройството и така се отчита кой, на каква възраст, кога и какво гледа. Сега, както и при социологическите проучвания така и тук като гнойна пъпка назрява въпросът - НЯКОЙ ПОЗНАВА ЛИ ХОРА, КОИТО СА УЧАСТВАЛИ ИЛИ УЧАСТВАТ В ТАКОВА ПРИКЛЮЧЕНИЕ.

    Нередност?
  • 6
    izabell avatar :-|
    izabell
    • - 13
    • + 19

    Нова е взела връх в развлекателния сектор.Националната на БГ се посещава главно за Новините и спортните предавания.Всички останали търпят критика.

    Нередност?
  • 7
    mitkovasilev avatar :-|
    Митко Василев
    • - 22
    • + 16

    До коментар [#6] от "xalikarans":

    НОВА ни открехна на това що е чалга формат. Та те нямат едно публицистично предаване на ниво. БНТ има, бТВ направи "120 минути", Он еър има, даже Седмиците се опитват да правят, а по НОВА само чалга предавания.

    Нередност?
  • 8
    fbr45306322 avatar :-|
    MyTwoCents
    • - 3
    • + 24

    До коментар [#5] от "Цайко":

    Да вземат да ме включат мене. Един дебел ще получат, защото напрактика не гледам българска телевизия.

    Нередност?
  • 9
    ikg29565817 avatar :-|
    Веселин Николов
    • + 49

    И БТВ и Нова са чалга-телевизии. БНТ остава на прилично ниво що се отнася до публицистиката, което за мен е нритерия за качествената медия.

    Нередност?
  • 10
    fbr45306322 avatar :-|
    MyTwoCents
    • - 2
    • + 14

    В крайна сметка обаче, от гледна точка на рекламодателите е важна гледаемостта на рекламите, а не на предаванията. Връзка между двете има, но тя не е толкова директна.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал