С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 12 ное 2013, 12:47, 9888 прочитания

Започва ли нова телевизионна война?

Одитът на системата за наблюдение на рейтингите явно има доста противоречиви резултати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Ключовият фактор, който обединява телевизии и бизнес, е рейтинг. Войната за зрители не се води само между телевизионните канали, в нея са въвлечени рекламодателите и рекламните агенции. Валутата в тази война са рейтингите, а рекламодателите плащат определената за тях цена.

Телевизионната гледаемост се мери от доставчика на данни GARB чрез пийпълметрия. Бизнесът помни много случаи на съмнения в достоверността на данните, а потребителите им - телевизии, рекламодатели и рекламни агенции, отдавна направиха свой комитет. Ето защо те поискаха независим одит, който беше направен от френската компания CESP. Одитът приключи през октомври, а резултатите от него (представени вчера) явно вдигат доста въпроси. Оценката на работата на пийпълметричния панел още не е известна публично, но "Нова Броудкастинг Груп" (собственик на "Нова тв"), първи изразиха публично позицията си.


Според "Нова тв" става ясно, че одиторската компания декларира редица резерви към работата и ефективността на системата. Компанията казва, че резултатите потвърждават многократно изразяваните съмнения от страна на медиата, както и от други компании и телевизии, за представителността на панела и съответно за коректността на цялата система за измерване на зрителската аудитория в България.

"Одита на GARB всъщност показва, че конструкцията на панела наподобява стар автомобил сглобен от частите на други още по-стари автомобили. Този автомобил все още е в движение, но никога няма да има качествата и поведението на един нов автомобил. За нас е ясно, че телевизионната индустрия трябва да се ангажира с инвестиция, за да има чисто нова и модерна система за измерване на аудиторията, която да отразява вярно резултатите на медиите и на която всички да имат доверие", коментира директор Продажби на "Нова Броудкастинг Груп" Красимира Василева.

Критичната позиция на втората по гледаемост телевизия, е предвестник на започваща война в бизнеса.  Картината се допълва и от факта, че в края на 2012 г., нова компания заяви интерес да стане доставчик на рейтингови данни на българския пазар - чешката Mediaresearch. Тя вече е изградила голяма част от пийпълметричния си панел на българския пазар и работи с много от играчите в сектора.

Още по темата четете в новия брой на "Капитал"

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 януари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 януари)

Елена Матеева е първият изпълнителен директор на БДВО; СЕМ избра за генерален директор на БНР мениджър с опит в CNN и "Асошиейтед прес"; bTV обяви кой заменя Слави Трифонов като водещ на вечерното шоу; Netflix посреща 2020 г. под натиск от конкуренцията; Реклама за слушане

28 яну 2020, 820 прочитания

Глътка надежда за БНР 1 Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

24 яну 2020, 3472 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Изстрел без ехо

Единствено "Нова тв" вижда негативните аргументи в одита на пийпълметричната система

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10