Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 6 дек 2013, 13:19, 11334 прочитания

"Мтел" + другите

Маркетинг директорът Андреас Елснер за новата рекламна кампания и оценката на ребрандинга на най-големият телеком

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


 
Профил
Андреас Елснер е работил в Unilever, Mobilkom Австрия, VIP Mobile Сърбия и А1 Telekom Австрия, преди да се присъедини към "Мобилтел" през март 2012г.  
Той има Executive MBA диплома от Sales Manager Academy във Виена. Преминал е следдипломна квалификация по "Мениджмънт на рекламата и продажбите" в Икономическия университет във Виена. Също така притежава диплома за химик-инженер от Academy of Technical Chemistry, Виена. 
Сред маркетинг усилията на Мтел напоследък се откроява едно - новата за българския пазар концепция на партньорската рекламна кампания, която най-големият телеком оператор реализира съвместно с още четири други марки - "Девин", "Софарма", "Хепи" и Microsoft. 

"Капитал" потърси маркетинг директора на компанията Андреас Елснер за разговор за историята зад настоящата рекламна кампания, оценката на ребрандирането на "Мобилтел", както и каква рекламна стратегия ще следва през следващата година. 


Брандинг 1 + 1 

"Вярвам, че брандовете могат да си помагат - да предават имидж един на друг," започва обяснението на Андреас Елснер за партньорската реклама на "Мтел", която тръгна през септември. Според австриеца целта е "да вземем добрите елементи от тези местни и международни брандове и да захраним нашата марка с тях."

"Запитахме се кои брандове имат подобни на нашите ценности, имат определено отношение към клиентите и са разпознати от тях, вървят в същата посока като нас (макар и в други сфери)", довършва Елснер. Накрая в кампанията участват четири: "с "Девин" споделяме идеята за чистота - съответно на водата и на телефонния сигнал", обясняват от "Мтел". От Microsoft телекомът иска да попие идеята за цялостни бизнес решения и индивидуален подход. "Софарма" са много прогресивни, а иновацията е част от ценностите на нашия бранд - когато не си първият в нещо в телеком индустрията, губиш репутация и инерция", продължава маркетинг директорът. Последният партньор е веригата ресторанти "Хепи", които според Елснер са "модел на подражание в обслужването". 



Зад общата рекламна кампания, от която, по думите на Елснер, партньорите са много доволни, защото това е безплатна реклама за тях, има и други причини. Телекомът иска да припомни, че е най-силен в корпоративното обслужване. "Осем от първите десет компании в класацията "Капитал 100" са наши клиенти, обяснява Елснер. "Можем да осигурим решения за нашите клиенти за фиксирани и мобилни услуги, но е много трудно да се борим само на ниво цени", казва той. Елснер вижда в основния фокус на "Мтел" и голямо предизвикателство. "С директните потребители е много по-лесно - правиш промоционално намаление и те обикновено реагират", е неговото обяснение. Докато корпоративните клиенти не са просто купувачи на много бройки от даден продукт, а имат нужда от "интегрирани бизнес решения".

Тук е и третата цел, която "Мтел" си поставя. Телекомът иска да покаже, че най-големите компании са техни клиенти, с идеята това да въздейства на по-малките фирми. "Миналата година създадохме специален търговски отдел, посветен на тях - 60 акаунт мениджъри се занимават само с малки и средни компании", казва Елснер. Там той вижда неизползван досега от телекомите потенциал. 

Нова видимост 

Ако се вгледаме в рекламния бюджет на "Мтел", ще забележим, че той се е свил спрямо миналата година. За сметка на това обаче Елснер има нова идея за това как да се инвестира в реклама. "Когато трябва да режеш разходи, е много лесно да свиеш бюджета за реклама, защото той е сравнително голям", признава той. Но и смята, че никога не трябва да започваш оттам, където клиентите биха го усетили - обслужването, магазините, но също така и видимостта на бранда и рекламата. 

"В миналото може би правехме прекалено много кампании едновременно - в определени моменти имахме 8 до 10 различни рекламни послания, "анализира Елснер. Това струваше много пари, а посланията ни се размиваха." Сега "Мтел" има нов подход.  Всяка четвърт от годината телекомът планира да реализира по една голяма кампания, а всеки месец - по-малки активности. "Това не само ще оптимизира разходите, но и посланията ни към клиентите ще са много по-ясни. Така ще можем с по-малко кампании да сме по-дълго в ефир", коментира директорът на маркетинг отдела в телекома.

Освен партньорството, "Мтел" вече пусна и коледната си рекламна кампания, което провокира Елснер да анализира опита си от различните държави, в които е работил. "В Австрия кампаниите с весели, усмихнати, танцуващи хора работят много добре, а тук почти не се забелязват", разказва той. Най-важната съставка за българския пазар според него е хуморът. "Личното ми мнение е, че страната беше ударена тежко от кризата и когато хората си пуснат телевизора искат да се смеят, защото в реалния живот не се случва често да има за какво", смята австриецът. Той оценява много положително започналата наскоро рекламна кампания, "защото адресираме пазара с местна кампания, която работи само тук и не би работила никъде другаде." "Мисля, че така трябва да продължим и в бъдеще - да добавяме локална стойност", допълва той. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и главен оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 1521 прочитания

Брандовете и вирусът Брандовете и вирусът

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 2159 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Отмъщението на властта

Управляващите глобиха БНТ с пет милиона лева заради качествена журналистика

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10