С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 3 яну 2014, 15:27, 8235 прочитания

Двоен стандарт

Телевизионният пазар отново ще купува данни от две рейтингови агенции ГАРБ и "Медиарисърч"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



От всичко по две и на всяко действие - контрадействие. Под тези зависимости измина старата година, под техен знак започва и новата. Двойният стандарт ще дава своя отпечатък и върху рекламодатели и телевизии.

От началото на 2014 г. рекламният и медийният пазар отново ще се съобразяват и ще купуват данни за рейтингите от две агенции - ГАРБ и Mediaresearch.


Чешката пийпълметрична компания Mediaresearch обяви още в края на миналата година, че националният й панел за измерване на зрителския интерес вече е напълно изграден. Тя вече се налага като втората агенция след ГАРБ, която ще доставя данни за гледаемостта на телевизионните канали.

Подобна ситуация не е новост за пазара. Преди няколко години отново работеха две рейтингови агенции - "ТВ план/ТНС" и ГАРБ. И в крайна сметка втората придоби първата. Коя от сега действащите системи ще бъде припозната от бизнеса е въпрос на време и доказване.

Според медия директора на Argent Симона Тенчева рано или късно по-качествената услуга, включваща по-прецизни и подробни данни, доставяни възможно най-експедитивно, ще бъде предпочетена от бизнеса. Тя уточни, че приоритет на агенцията винаги е бил да осигури най-качествената услуга за клиентите на агенцията. "Наличието на надеждни алтернативни източници на информация е от особено значение, ние ползваме данните на MediaResearch Bulgaria от началото на юни 2013 и имаме намерение да продължим партньорството си, стига офертата им за 2014 да бъде приемлива за нас", каза Тенчева.



В началото на годината предстои Комитетът на потребителите на пийпълметрични данни* (рекламодатели, рекламни агенции и медии) да си избере нова техническа комисия. Първата й задача ще бъде детайлно да разгледа препоръките на френската компания CESP, която извърши одита на системата на ГАРБ. От нея се очаква да даде препоръки и да изготви план с конкретни действия за подобряване на пийпълметричния панел.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Критична година за медиите Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

17 яну 2020, 2727 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 1483 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Средства за масова дезинформация

Благодарение на общото недоверие към медиите и с помощта на фалшиви Facebook профили, 2013г. беше плодородна за имитациите на новинарски сайтове

Още от Капитал
Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10