С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 3 яну 2014, 15:27, 8274 прочитания

Двоен стандарт

Телевизионният пазар отново ще купува данни от две рейтингови агенции ГАРБ и "Медиарисърч"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация



От всичко по две и на всяко действие - контрадействие. Под тези зависимости измина старата година, под техен знак започва и новата. Двойният стандарт ще дава своя отпечатък и върху рекламодатели и телевизии.

От началото на 2014 г. рекламният и медийният пазар отново ще се съобразяват и ще купуват данни за рейтингите от две агенции - ГАРБ и Mediaresearch.


Чешката пийпълметрична компания Mediaresearch обяви още в края на миналата година, че националният й панел за измерване на зрителския интерес вече е напълно изграден. Тя вече се налага като втората агенция след ГАРБ, която ще доставя данни за гледаемостта на телевизионните канали.

Подобна ситуация не е новост за пазара. Преди няколко години отново работеха две рейтингови агенции - "ТВ план/ТНС" и ГАРБ. И в крайна сметка втората придоби първата. Коя от сега действащите системи ще бъде припозната от бизнеса е въпрос на време и доказване.

Според медия директора на Argent Симона Тенчева рано или късно по-качествената услуга, включваща по-прецизни и подробни данни, доставяни възможно най-експедитивно, ще бъде предпочетена от бизнеса. Тя уточни, че приоритет на агенцията винаги е бил да осигури най-качествената услуга за клиентите на агенцията. "Наличието на надеждни алтернативни източници на информация е от особено значение, ние ползваме данните на MediaResearch Bulgaria от началото на юни 2013 и имаме намерение да продължим партньорството си, стига офертата им за 2014 да бъде приемлива за нас", каза Тенчева.



В началото на годината предстои Комитетът на потребителите на пийпълметрични данни* (рекламодатели, рекламни агенции и медии) да си избере нова техническа комисия. Първата й задача ще бъде детайлно да разгледа препоръките на френската компания CESP, която извърши одита на системата на ГАРБ. От нея се очаква да даде препоръки и да изготви план с конкретни действия за подобряване на пийпълметричния панел.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 207 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1189 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Средства за масова дезинформация

Благодарение на общото недоверие към медиите и с помощта на фалшиви Facebook профили, 2013г. беше плодородна за имитациите на новинарски сайтове

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10