С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 3 яну 2014, 15:27, 8268 прочитания

Двоен стандарт

Телевизионният пазар отново ще купува данни от две рейтингови агенции ГАРБ и "Медиарисърч"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Новият играч

Преди една година пред бизнеса Mediaresearch обеща да изгради представителен и надежден пийпълметричен панел, използващ най-добрата към момента технология в света.

"Представихме резултатът от нашите едногодишни усилия и сме горди от постигнатото. Вече имаме работещ и представителен национален пийпълметричен панел, състоящ се от 1380 домакинства, в които имаме инсталирани 2200 устройства, мерещи зрителския интерес (т.нар. тв метри)", коментира пред "Капитал" изпълнителният директор на Mediaresearch, Иван Генчев. Според него досега никой в България не е подхождал към тази дейност толкова професионално, колкото го прави чешката компания. "Убеден съм, че нашето присъствие и начинът, по който правим нещата, дават шанс на българския пазар да заработи така, както работят развитите пазари по света", каза Генчев. Увереността му се дължала на сигналите, които получава от много от участниците на пазара. "Вече имаме подписани договори с редица телевизии, рекламни агенции и продуцентски къщи, а след презентацията получихме заявки за сключване на немалък брой нови договори", уточни Иван Генчев. На базата на сключените с Mediaresearch договори 24 тв канала получават данни и правят планирането си по тях.


По думите на Иван Генчев много скоро играчите на пазара ще се убедят сами, че "не високият рейтинг в момента е важен, а надеждните и достоверни данни, на базата на които можете правилно да планирате инвестициите, програмните схеми или рекламните си кампании", каза изпълнителния директор на Mediaresearch.

От ГАРБ изразяват готовност да вземат всички необходими мерки и да направят допълнителни инвестиции в системата за мерене на зрителския интерес по препоръките, одобрени от медийния пазар. Те обаче ще са ясни чак след като Комитетът на потребителите на пийпълметрични данни избере нова техническа комисия, която ще обобщи насоките за промени в работата на ГАРБ.

Наличието на пазара на две рейтингови агенции обаче създава безпокойство, защото това означава, че бизнесът ще работи не с една, а с две валути, както се определят рейтинговите данни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 962 прочитания

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2360 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Средства за масова дезинформация

Благодарение на общото недоверие към медиите и с помощта на фалшиви Facebook профили, 2013г. беше плодородна за имитациите на новинарски сайтове

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10