Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 10 яну 2014, 17:30, 10499 прочитания

Един алгоритъм ще ги владее

Засега медиите губят от новия начин, по който Facebook подрежда потока от новини

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Щипка сол, шепа подправки и настроение на вкус. Колкото и абстрактно да звучи, горе-долу толкова знаем за рецептата, която Facebook следва, когато избира какво съдържание да показва в личния ви поток от новини. Сместа включва данни за вас, приятелите, интересите и навиците ви, но неясно в каква пропорция. Отскоро включва и нещо ново - щипка от собствената естетическа преценка на Facebook.

От 1 декември 2013 г. социалната мрежа изпробва нова рецепта, по която приготвя Newsfeed-a на потребителите си. "Забелязахме, че хората харесват да виждат новинарски статии във Facebook, затова сега обръщаме повече внимание на това какво значи качествено съдържание", пестеливо обявиха от компанията. Това означава промени в алгоритъма, който подрежда стените с постове. "Скоро ще се справяме много по-добре да различаваме висококачествените статии от viral снимките", обясняват от Facebook. На практика това означава, че алгоритъмът пренасочва повече потребители към съдържанието, което сам определя като по-ценно, и отнема публика от постовете, за които смята, че носят по-малка стойност.


Промяната не разтърси изоснови света на обикновения потребител на социалната мрежа. Тя обаче се вижда с просто око от всеки, който управлява страници на брандове или медии във Facebook. Важно е да се отбележи, че от началото на декември много сайтове регистрират по-малък брой посетители, дошли през социалната мрежа. В големия световен уеб това са сайтове за забавление като Buzzfeed, но в микросвета на българския интернет почти всички онлайн медии го усещат. И това ги кара да си зададат въпроса колко зависими трябва да бъдат от социалната мрежа.

Предколедни изненади

"Има спад на трафика, който идва от Facebook - при някои сайтове стига 40%, 60%, дори 80%. Той е най-голям при тези, които преди това са инвестирали в масова реклама във Facebook и в нищо друго", обяснява пред "Капитал" създателят и изпълнителен директор на InteractAge Иво Илиев. При повечето новинарски сайтове намаленият интерес се вижда от началото на декември - преди традиционно слабите две седмици около Коледа и Нова година (виж графиката).



Ако погледнем резултатите на Gemius (агенцията, която мери броя посетители на уебсайтовете), ще забележим, че промените не се отразяват еднакво на всички. Най-скорострелно от началото на декември насам е потънал най-големият играч в тази област - inews.bg. Новинарският сайт се срива от близо 129 хил. реални потребители на 6 ноември до двойно по-малко два месеца по-късно - малко над 68 хил. на 6 януари 2014 г.

Останалите уебсайтове от медийната група "3бей.бг" (която е регистрирана на ул. "Искър" 71 в София, където е и централата на застрахователната компания "Виктория", собственост на КТБ) се свиват по подобен начин. Спадът се вижда ясно например при div.bg и jenite.bg. В началото на ноември 2013 г. те влизат в топ 25 на най-големите уебсайтове в България, а в началото на 2014г. вече са под 60-а позиция. Една дребна подробност е, че според глобалния сайт за анализиране на онлайн трафик Alexa.com 47% oт посетителите на inews.bg идват на уебсайта директно от Facebook, а на div.bg и jenite.bg - съответно 30.6% и 25.7%. "Капитал" потърси представители на "3бей.бг" на посочените на уебсайта им телефони за разговор по темата, но не успя да се свърже с никого.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 1149 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март)

Комуникационни съвети по време на криза; InGlobo вече е с нов издател; IAB - САЩ: Коронавирусът ще повлияе рекламните инвестиции повече, отколкото кризата през 2008 г. Рекламите на CNN и IKEA и др.

31 мар 2020, 1606 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Медии на полумрака

Част от собствениците на печатни медии продължават да стоят в зоната на здрача

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10