Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
10 10 яну 2014, 17:30, 9563 прочитания

Един алгоритъм ще ги владее

Засега медиите губят от новия начин, по който Facebook подрежда потока от новини

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Цар Клик

Портрет на практиките за привличане на посещения в интернет

11 апр 2014

Webcafe има нов собственик

Телевизионният водещ Асен Григоров придоби издателя на сайта за 150 хил. лв.

26 фев 2014

Социалният властелин на интернет

Facebook навърши 10 години и гледа още по-амбициозно върху бъдещото си развитие

7 фев 2014

Facebook спира спонсорираните истории

Социалната мрежа се отказва от най-доходоносната си рекламна позиция в опит да си осигури приходи в дългосрочен план

22 яну 2014

Средства за масова дезинформация

Благодарение на общото недоверие към медиите и с помощта на фалшиви Facebook профили, 2013г. беше плодородна за имитациите на новинарски сайтове

3 яну 2014

Десет световни тенденции през 2014 г.

От по-лесното стартиране на бизнес до преосмислянето на университетската диплома

1 яну 2014

Всяка медия, която няма дигитална стратегия, е обречена на забвение

Андон Балтаков, старши директор бизнес операции в CNN Digital, пред "Капитал"

2 дек 2013


Щипка сол, шепа подправки и настроение на вкус. Колкото и абстрактно да звучи, горе-долу толкова знаем за рецептата, която Facebook следва, когато избира какво съдържание да показва в личния ви поток от новини. Сместа включва данни за вас, приятелите, интересите и навиците ви, но неясно в каква пропорция. Отскоро включва и нещо ново - щипка от собствената естетическа преценка на Facebook.

От 1 декември 2013 г. социалната мрежа изпробва нова рецепта, по която приготвя Newsfeed-a на потребителите си. "Забелязахме, че хората харесват да виждат новинарски статии във Facebook, затова сега обръщаме повече внимание на това какво значи качествено съдържание", пестеливо обявиха от компанията. Това означава промени в алгоритъма, който подрежда стените с постове. "Скоро ще се справяме много по-добре да различаваме висококачествените статии от viral снимките", обясняват от Facebook. На практика това означава, че алгоритъмът пренасочва повече потребители към съдържанието, което сам определя като по-ценно, и отнема публика от постовете, за които смята, че носят по-малка стойност.

Промяната не разтърси изоснови света на обикновения потребител на социалната мрежа. Тя обаче се вижда с просто око от всеки, който управлява страници на брандове или медии във Facebook. Важно е да се отбележи, че от началото на декември много сайтове регистрират по-малък брой посетители, дошли през социалната мрежа. В големия световен уеб това са сайтове за забавление като Buzzfeed, но в микросвета на българския интернет почти всички онлайн медии го усещат. И това ги кара да си зададат въпроса колко зависими трябва да бъдат от социалната мрежа.

Предколедни изненади

"Има спад на трафика, който идва от Facebook - при някои сайтове стига 40%, 60%, дори 80%. Той е най-голям при тези, които преди това са инвестирали в масова реклама във Facebook и в нищо друго", обяснява пред "Капитал" създателят и изпълнителен директор на InteractAge Иво Илиев. При повечето новинарски сайтове намаленият интерес се вижда от началото на декември - преди традиционно слабите две седмици около Коледа и Нова година (виж графиката).



Ако погледнем резултатите на Gemius (агенцията, която мери броя посетители на уебсайтовете), ще забележим, че промените не се отразяват еднакво на всички. Най-скорострелно от началото на декември насам е потънал най-големият играч в тази област - inews.bg. Новинарският сайт се срива от близо 129 хил. реални потребители на 6 ноември до двойно по-малко два месеца по-късно - малко над 68 хил. на 6 януари 2014 г.

Останалите уебсайтове от медийната група "3бей.бг" (която е регистрирана на ул. "Искър" 71 в София, където е и централата на застрахователната компания "Виктория", собственост на КТБ) се свиват по подобен начин. Спадът се вижда ясно например при div.bg и jenite.bg. В началото на ноември 2013 г. те влизат в топ 25 на най-големите уебсайтове в България, а в началото на 2014г. вече са под 60-а позиция. Една дребна подробност е, че според глобалния сайт за анализиране на онлайн трафик Alexa.com 47% oт посетителите на inews.bg идват на уебсайта директно от Facebook, а на div.bg и jenite.bg - съответно 30.6% и 25.7%. "Капитал" потърси представители на "3бей.бг" на посочените на уебсайта им телефони за разговор по темата, но не успя да се свърже с никого.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

21 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия



Акценти в програмата:
Тенденции и развитие на иновациите в онлайн пазаруването
Иновативни услуги и ритейл стратегии
Как технологиите променят начина, по който пазаруваме
Тенденции при електронните плащания
Иновации в логистиката при електронната търговия
Маркетплейс революция


Прочетете и това

Защо Келнер купува "Нова" Защо Келнер купува "Нова"

Най-богатият чех ще комбинира медиен и телеком бизнес в България и региона, който след време може да препродаде

23 фев 2018, 3174 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 февруари) 1 Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 февруари)

Петр Келнер е избран за купувач на "Нова телевизия"; Илия Яков е новият дигитален творчески директор в All Channels | Advertising; "Монбат" премина през цялостно ребрандиране; Кампания на безалкохолна крафт бира спечели тазгодишната "Рекламна академия" и др.

20 фев 2018, 1751 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Най-важното за данъчните рискове при бизнес пътувания

Запис от уебинара за данъчните, осигурителните и миграционните последици от командироването на служители в страната и чужбина, организиран от EY и Кариери

Поставяйте си ясни цели и ги следвайте

Стойка Зеленгорова, участникът с най-висок финален резултат в програмата на "Капитал" и MDV Professional Education School of Finance and Accounting for Young Professionals, разказва как обучението ще повлияе на бъдещото й кариерно развитие

Стажове, стипендии, конкурси (19 - 25 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

За да бъдете успешни, фокусирайте се върху крайната цел, но я разбийте на по-малки, постижими цели

На гости в рубриката "Пет минути със..." е Манди Хиксън, бивш пилот на Кралските военновъздушни сили, а към настоящия момент - лектор и коуч

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Медии на полумрака

Част от собствениците на печатни медии продължават да стоят в зоната на здрача

Инициативата BEPS: Данъчните вече знаят всичко за холдинговата група

Получените отчети от мултинационалните компании могат дa предизвикат проверка от НАП, ако тя се усъмни в отклоняване на печалби към други държави

Полет към нов бизнес със самолетни обезщетения

През софтуер, адвокати и маркетинг ClaimCompass достига до пътници с проблемни полети и ги представлява пред авиокомпаниите срещу комисиона от компенсацията

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Лъчезар Бояджиев is present

Можем ли да вярваме в нещо днес и познаваме ли истински средата си? Художникът подсказва отговорите с две изложби

Книга: Уилям Уортън - "Отбой в полунощ"

Един от романите на Уортън, вдъхновени от ужасите, на които става свидетел през Втората световна война

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 24.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: София и автомобилите - когато няма мърдане

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 23.02.2018 Прочетете