Един алгоритъм ще ги владее

Засега медиите губят от новия начин, по който Facebook подрежда потока от новини

През 2013г. изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че една от целите на социалната медиа е да бъде нещо като персонализиран вестник с висококачествено съдържание.
През 2013г. изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че една от целите на социалната медиа е да бъде нещо като персонализиран вестник с висококачествено съдържание.    ©  Robert Galbraith
През 2013г. изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че една от целите на социалната медиа е да бъде нещо като персонализиран вестник с висококачествено съдържание.
През 2013г. изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг обяви, че една от целите на социалната медиа е да бъде нещо като персонализиран вестник с висококачествено съдържание.    ©  Robert Galbraith

Щипка сол, шепа подправки и настроение на вкус. Колкото и абстрактно да звучи, горе-долу толкова знаем за рецептата, която Facebook следва, когато избира какво съдържание да показва в личния ви поток от новини. Сместа включва данни за вас, приятелите, интересите и навиците ви, но неясно в каква пропорция. Отскоро включва и нещо ново - щипка от собствената естетическа преценка на Facebook.

От 1 декември 2013 г. социалната мрежа изпробва нова рецепта, по която приготвя Newsfeed-a на потребителите си. "Забелязахме, че хората харесват да виждат новинарски статии във Facebook, затова сега обръщаме повече внимание на това какво значи качествено съдържание", пестеливо обявиха от компанията. Това означава промени в алгоритъма, който подрежда стените с постове. "Скоро ще се справяме много по-добре да различаваме висококачествените статии от viral снимките", обясняват от Facebook. На практика това означава, че алгоритъмът пренасочва повече потребители към съдържанието, което сам определя като по-ценно, и отнема публика от постовете, за които смята, че носят по-малка стойност.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


10 коментара
  • 1
    tolex avatar :-|
    tolex

    Монетаризиране е най-верният термин.
    А и основната причина това да се случва.
    Дано (само) да е за по-добро качество.

  • 2
    tolex avatar :-|
    tolex

    Монетарният алгоритъм отдавна се владее от евреите :-)
    Сега завладява и (някои от) нас...

    За по-интелигентните ползватели на ФБ не е тайна, че това е най-голямата кошара за овце. Където повечето сами си влизат за да ги отведат на "правилните" места.

  • 3
    petkancho avatar :-|
    Blue Skys

    Всеки, който се занимава с дигитален бизнес загуби покрай промените в News Feed-a, промяната на алгоритъма, не само едни от най-големите играчи, които се изброили. Еврейчто последва стъпките на Гугъл, заради които хората спряха да рекламират там и се пренасочиха към Фейсбук. За съжаление, сега ако искаш да си рекламираш бизнеса и да излиза по-напред в позициите на нюс фийда трябва да си плащаш. Въпроса е, че засега са и малко на никъде - нито върви да се откажеш, нито пък на някои от тях му е кеф да си плаща.

  • 4
    petkancho avatar :-|
    Blue Skys

    Капитал, и недейте пък вие така очевидно да плюете срещу конкуренцията си. Много клеветническо стана, вече втора седмица пишете срещу тези сайтове точно и то нищо кой знае какво - адреси и имена, които са известни в публичните регистри. Все едно слушам махленската клюкарка....

  • 5
    ivan_mitev5577 avatar :-|
    ivan_mitev5577

    Очевидно вашата медия се дразни на конкуренцията , ама не виждам защо това трябва да става публично достояние . Мен лично не ме интересува какво става във Фейсбук и в някакви други сайтове . Не съм виждал друга медия, която да занимава хората с частните си проблеми и това май не е за първи път...

  • 6
    petar.ognjnov avatar :-|
    petar.ognjnov

    Мисля, че и миналата седмица имаше подобна статия за тези сайтове, което ме навява на мисълта, че не е нещо кой знае какво, с което да впечатлите аудиторията, просто се клеветите едни с други.

  • 7
    brizeidas48 avatar :-|
    Nataliya

    Нали знаете че българските онлайн медии правят всичко по чуждестранен образец. В другите страни са много по-нагли. Срещала съм какви ли не групи във Фейсбук. Всеки сам си избира какво да харесва там. Никой не го карат насила. Хората са дали "лайк" на групата "Аз обичам своята майка" - нима това е престъпление? Знаете ли какво правят в чужбина - почине някоя голяма звезда и на часа се създават фейсбук страници на име "RIP еди-кой-си". Публикуват се там снимки на покойната звезда и се приканват хората да ги споделят и когато в един момент групата достигне брой на харесали 500 000 и бам! - сменя името и започна да се нарича "Аз обичам голдън ретривър". Онлайн маркетингът става все по-агресивен. Дори в Дневник и Капитал много често се появява банери които ти застават на средата на екрана и от тях не можеш нищо да прочетеш. Не знам този Панда ъпдейт колко е ефективен за българските сайтове. Масово се копират статии, крадат се снимки и това важи за всички сайтове. Интернет вече не е място където човек може да намери полезна информация

  • 8
    pipistrella avatar :-|
    pipistrella

    Всичко това с новия алгоритъм при отсяването на потока в Newsfeed-a се прави с едничката цел да бъдат "стимулирани" заинтересованите компании, медии и пр. да си плащат, за да излизат публикациите им в топ позиции. Уловката тук е, че този "брилянтен" алгоритъм, който Марки и хората му са измислили и който уж мисли за качеството на публикациите, нашите интереси и бла бла, не важи за тях, ще продължават да ни ги натрапват упорито.

  • 9
    dimitar_stoyanov avatar :-|
    DS

    Нямам Фейсбук, живея спокойно.

  • 10
    dedka avatar :-|
    dedka

    Наистина целта не е толкова качествено съдържание за потребителите, колкото да се принудят страниците с комерсиална цел да си плащат, и то все повече и повече. За което са виновни точно такива "Аз обичам майка си.. брат си.. сина си и прочее", които твърде дълго печелиха на гърба на Фейсбук, без да инвестират и стотинка. Много ясно, че този гигант в един момент ще се усети как го цицат и ще вземе мерки. Битката е била поначало загубена. Само че лошото е, че покрай тези мизерници, които все пак са успели да припечелят някоя хиледарка в краткосрочен план, страдат и останалите, които са играли по правилата. Човешката лакомия и простотия край няма! И сега, всички задружно ще лапат дебелия.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал