С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 14 яну 2014, 12:00, 11200 прочитания

reforma е новата рекламна агенция на Уникредит Булбанк

Конкурсът е сред сравнително малкото раздвижвания на рекламния пазар в последните месеци

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рекламна агенция reforma ще измисля рекламите на "Уникредит Булбанк" през следващата година. Агенцията спечели обявения в края на 2013г. конкурс, в който участваха още четири компании - New Moment New Ideas Company, Publicis, Ogilvy и досегашната агенция на банката - The Smarts.

През изминалата година "Уникредит Булбанк" беше четвъртият най-голям рекламодател сред финансовите институции (виж графиката) с общ брутен бюджет от 5.5 млн. лв. Банката е увеличила инвестициите си в реклама с 20%  спрямо 2012г., показват още данните на Be Media Consultant (те не включват отстъпките и бонусите, които традиционно получават рекламодателите и намаляват разходите им за реклама с 30 и дори 50%).


Класически конкурс

"Пичът не беше дълъг - имахме около три седмици, за да измислим концепцията, което според мен е оптимален срок," разказа пред "Капитал" съдружникът в reforma Десислава Олованова. Според Олованова reforma е спечелила заради добрата си творческа идея. "Бяхме поканени и на предишния конкурс преди две години, но тогава не успяхме да го спечелим. Сега наехме консултант от чужбина, което смятам, че ни помогна," казва изпълнителният директор.

Директорът Бизнес комуникации в Уникредит Булбанк Кирил Бъчваров допълва, че от банката са харесали "стратегическия поглед върху цялостната кампания с поетапно и органично включване на различни медии." Предимство на концепцията на reforma e и идеята брандът да се позиционира върху каузата "оптимизъм". "Вярваме, че с повече оптимизъм и увереност в собствените сили, всички ние, икономиката и държавата като цяло, ще можем да постигаме по-добри резултати и да сме по-успешни," коментира Бъчваров.  



Тази седмица reforma вече снима и първият рекламен клип за банката, който е директно взет от концепцията им на конкурса. "В момента се провежда национално представително проучване на нивото на увереност и оптимизъм, успоредно с това сме стартирали собствено мащабно проучване във Facebook," обяснява Бъчваров. От банката се надяват в него да се включат много хора. Резултатите ще послужат за основа на комуникацията, която банката планира скоро.

Участници с история

В началото на 2012г. "Уникредит Булбанк" отново смени агенцията си, като тогава The Smarts спечелиха конкурса. Преди две години питчът на банката също беше през зимата - за едва десет дни през януари. Тогава The Smarts подписаха едногодишен договор с опция за удължаване. "Договорът ни с The Smarts беше само за 2012г. и ние го продължихме до края на 2013г., поради добре свършената работа," казва Кирил Бъчваров. От банката обаче преценяват, че след определен период на съвместна работа с даден партньор идва време за нова оценка на състоянието на пазара и качеството на предлаганите креативни идеи. "Точно в този момент имаше няколко утвърдени агенции, със солиден опит в областта на финансовите услуги, които приеха да участват в конкурса," довършва Бъчваров.

Кампаниите, които The Smarts реализира за "Уникредит Булбанк" включват "Истинските герои": 
и "Спрбрзптрбтлсккрдт":

През 2013г. reforma взе първата в историята на рекламния фестивал ФАРА награда Grand Prix за работата си по кампанията "Отива една жена при лекаря". Рекламата беше отличена в категориите "Иновативно използване на дигитални медии", "Дигитална кампания", "Медийна кампания", "Социални медии", "Интерактивна кампания", "One-to-One Communication" и "Рекламна кампания". Идеята на Grand Prix е да селектира идеите на "световно ниво". Едно от условията за присъждане на наградата е журито да е напълно единодушно, че дадена реклама заслужава отличието. Година по-рано reforma взе наградата за "Медийна агенция" на 2012г. на конкурса в Албена. През същата година агенцията е реализирала приходи от 3.4 млн.лв., показват данните от Търговския регистър. Мажоритарен собственик в агенцията е дъщерята на Андрей Райчев - Стела Райчева.

Пазар в очакване

Конкурсът на "Уникредит Булбанк" е сред сравнително малкото раздвижвания на рекламния пазар в последните месеци. Въпреки че това традиционно е периодът, в който рекламодателите си избират нови агенции, краят на 2013 г. беше необичайно тих откъм конкурси, коментират участници на пазара. През 2013 г. те наблюдават тенденция за организиране на "недействителни" пичове или конкурси, от които не произтича нищо. Така например през 2013г. Great Wall и "Техномаркет" са направили пичове, в които са били поканени повече от стандартните 4-5 агенции. В крайна сметка обаче нито една от двете компании не е избрала агенция.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 януари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 януари)

Елена Матеева е първият изпълнителен директор на БДВО; СЕМ избра за генерален директор на БНР мениджър с опит в CNN и "Асошиейтед прес"; bTV обяви кой заменя Слави Трифонов като водещ на вечерното шоу; Netflix посреща 2020 г. под натиск от конкуренцията; Реклама за слушане

28 яну 2020, 1160 прочитания

Глътка надежда за БНР 1 Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

24 яну 2020, 3662 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Павел Станчев ще е новият изпълнителен директор на bTV

Назначаването на дългогодишния мениджър в гръцката медийна група Antena може да е знак и за други промени

Още от Капитал
Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10