С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
28 19 яну 2014, 13:09, 15447 прочитания

На ЕС шараните

Как 5 млн. лв. отидоха за подобряване на престижа на рибните продукти - предимно чрез сандвичи, дипляни и прояви на самодейни състави

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Да се осигурят 50 кг риби, миди, раци и други; 2.4 кг подправки, 11 кг спирулина на прах; 40 кг банани, 22 кг лимони, 38 кг праскови, 85 л соево мляко. За тях: 4230 чинии, 4222 вилици и 2400 чаши за еднократна употреба; 24 аквариума; 1 шейк машина; 5 химически тоалетни и 10 кошчета за боклук. Да се осигури приятен музикален фон.

Звучи като заимствана от bg-mama.com рецепта за семейно парти в особено големи размери, но не е. Това са нуждите на варненската община Вълчи дол по обществена поръчка за реклама. Общината има бюджет от 124 хил. лв., с който трябва да промотира "продуктите от рибарство и аквакултури". Срещу него десетхилядното население на Вълчи дол ще получи кулинарно шоу, детски карнавал, риболовно състезание и рибен фестивал (за който са предвидени 80 кг миди, 3 кг девесил, 2 кг джоджен, 1 кг черен пипер и сами се досещате нататък). Колкото и забавно да звучат горните рецепти обаче, община Вълчи дол е симптом на сериозен проблем. Парите, отделени за едно (в случая повишаване на хранителната култура), отиват за друго - всенародни тържества и безплатна храна. Оправданието "каквото и да е - пак е по-добре от нищо" просто не е сериозно.  


Сгушената между Каспичан и Добрич община е сред 21 бенефициента по мярка 3.4 на оперативна програма "Рибарство". От началото на 2013 г. по нея са разпределени пет милиона лева с основната цел хората да проядат повече риба. Консумацията на рибни продукти в България е твърде ниска, а Европейският съюз е загрижен (защото той е загрижен за всичко). Затова промотирането на рибата тръгва с бавни стъпки от общини като Сухиндол (население 2542 души) и Златарица (население 3991 души) и върви, докъдето стигнат парите.

Дори да пропуснем факта, че при оптимални условия рекламното послание е стигнало само до 600 хил. души (цялото население на общините бенефициенти), дали този евробюджет е изхарчен за реални и дълготрайни резултати или самоцелно? По външни белези работата на повечето места е свършена. Раздадени са хиляди шапки и тениски, папки и химикалки; изядени са стотици блюда с риба; самодейни състави и поп изпълнители са забавлявали публики из цялата страна. Пропуснат е например фактът, че за по-малка част от тези пари една рекламна кампания по националните телевизии щеше да стигне до повече хора много по-ефективно.

Но Агенцията по рибарство и аквакултури (ИАРА) страда от същата болест, от която и много други разпределители на европари - основният критерий за разпределение е "на който е кандидатствал", а не "където е най-нужно". На общините също им е трудно да администрират проектите и поддават на познати проблеми - посредствени изисквания и нагласени конкурси. В крайна сметка, ако сте община Вълчи дол и поискат от вас да рекламирате риба, какво ще направите?
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1691 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 1294 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
СМЕ инвестира в България и ще продължи да го прави

Главният изпълнителен директор на bTV Павел Станчев пред "Капитал"

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10