За любовта на народа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

За любовта на народа

Билбордове на "Атака" има в цялата страна. В България обаче няма цялостен мониторинг на рекламата, който да покаже колко точно са на брой и колко са стрували на партията.

За любовта на народа

"Атака" повече от четири месеца се опитва да вдига рейтинг с реклама, сметката до момента е поне 200 хил.лв.

Мария Манолова
10177 прочитания

Билбордове на "Атака" има в цялата страна. В България обаче няма цялостен мониторинг на рекламата, който да покаже колко точно са на брой и колко са стрували на партията.

© Анелия Николова


Външната реклама на "Атака"

Цени

Кутии (реклами върху стълбове за осветление) -

150 евро за 14 дни

Билбордове в София -

250-300 евро за 14 дни

Мегабордове (рекламни пана върху калкани на сгради)  -

500 - 2000 евро за 30 дни

Билбордове в страната -

100-150 евро за 14 дни

Рекламата на телевизия "Алфа"

Кутии на бул."Васил Левски," (5), бул. "Михай Еминеску" (5), бул. "Цариградско шосе" (5), бул. "Царица Йоана" (5)

Мегабордове в "Младост" (2), "Люлин" (2), "Слатина" (2)

Общ бюджет за 18 седмици: поне 67 хил. евро

Ако има нещо неизменно у "Атака", това е желанието на депутатите и ръководството й да се харесат на публиката на каквато и да е цена. Показното "сваляне" на имунитетите на народните представители от националистическата партия, солидарни с лидера си Волен Сидеров в някакъв смисъл кореспондира и с показното и натрапчиво рекламиране на формацията. От четири месеца "Атака" води непрекъсната рекламна кампания - лицето на Волен Сидеров е окупирало билбордове и калкани на жилищни сгради  в София и цялата страна.

През декември усилието се удвои - освен в рекламата на партийната телевизия "Алфа", "Атака" вече инвестира и в огромни пана с каменните лъвове от Съдебната палата в София. Новото кресливо послание "Долу ръцете от българските земи" провокира не само от билбордове и калкани, а и от екрана на две телевизии.

"Капитал" потърси партията с въпроси за целите, бюджета и резултатите от двете рекламни кампании. За съжаление не получихме отговор от депутата и PR на "Атака" Миглена Александрова. Рекламите на партии извън предизборните кампании обаче не са ежедневие. Усилието и продължаващата инвестицията на "Атака" показва желанието на формацията да напомня за себе си. В посланието на втората "линия" на кампанията може да се открият дори агресивни и ксенофобски нотки, което поставя въпроса за правилата на политическата реклама извън периода на предизборната надпревара.

Финанси 

Според данните на Be Media Consultant за телевизионната реклама, през декември и януари "Атака" е похарчила малко над 65 хил.лв. (без отстъпките, ако партията е получила такива), за да излъчва посланието с каменните лъвове в ефира на "Нова тв" и телевизия "Планета". Груби изчисления показват, че продължаващата вече 18-та седмица билборд кампания вероятно струва поне още 140 хил.лв. (виж карето). Тази сума обаче не включва билбордовете на "Атака" в цялата страна, както и новите мегабордове с лъвовете. Целият бюджет не може да се пресметне, защото в България няма цялостен мониторинг на външната реклама, който би позволил да видим колко общо са съоръженията и срещу какъв наем са ги получили от "Атака". Въпреки това обаче може да се изчисли, че за последните около четири месеца партията е инвестирала в реклама поне 200 хил.лв.

На изборите през май 2013г., "Атака" спечели 258 481 гласа, което й осигурява годишна субсидия от 3.1 млн.лв. В рамките на този бюджет партията може спокойно да си позволи рекламата от миналите няколко месеца, както и богатият списък от други медийни проекти. С тази субсидия "Атака" издържа и партийната си телевизия "Алфа", както и вестник "Атака" (с цена 80 ст.). За кратко през есента на миналата година печатното издание дори се разпространяваше безплатно под заглавието "За метрото".

Морални въпроси 

В последния телевизионен клип на "Атака" каменните лъвове пред Съдебната палата оживяват, за да преследват и стъпчат бизнесмени с куфарчета (предполагаемите чужденци, които са се стекли да купуват българска земя). "Нашите предци са защитавали земята си като лъвове. Умирали са за нея. Днес й посягат. Да я защитим като тях! Последвайте дедите си в подписката на партия "Атака" в градовете и селата на родината ни. България има нужда от твоя подпис", призовава гласът на депутата Десислав Чуколов зад кадър. Рекламата се излъчва от 16 декември 2013 г. в ефира на "Планета", а от 30 декември до 5 януари - и в "Нова тв".

"Има ксенофобска агресия срещу чужденците", коментира председателят на СЕМ Георги Лозанов пред БНТ. Според него мораториумът върху земята е предизвил много ксенофобското говорене, но дебатът е позволил да има и алтернативни позиции. "Тук това се внушава еднозначно, защото това е реклама, така че е доста спорно откъм Закона за радио и телевизия (ЗРТ)," призна Лозанов. Мария Стоянова, която също е член на СЕМ коментира за "Капитал", че в съвета не са постъпвали жалби срещу рекламата, но органът се е самосезирал и работи по казуса.

Според ЗРТ "медийните услуги не трябва да подбуждат към ненавист, основана на раса, пол, религия или националност". От Националния съвет по саморегулация (НСС) също казаха, че не са получавали жалби срещу рекламата. "В нашия кодекс е записано, че всякаква политическа комуникация е извън обхвата на нашата дейност", коментира председателят на етичната комисия към НСС Румяна Карлова. Според източник на "Капитал", запознат с казуса, от "Атака" са предложили да излъчат клипа и по други телевизии и радиостанции, но те са отказали.

Това не е единственият проблем на регулатора с "Атака" в последните месеци, показва още протокол на СЕМ от началото на годината. Съветът се опитва да връчи няколко акта на партията за нарушения, извършени в ефира на телевизия "Алфа". От там обаче отказват да ги получат и платят. Наложи се медийният съвет да напише писмо до председателя на Народното събрание Михаил Миков за съдействие за това, че председателят на Комисията за борба с корупцията и конфликт на интереси Волен Сидеров отказва да се съобрази с наложените му санкции. Резултат все още няма.

В края на миналата година направихме карта, на която всеки с регистрация в gmail може да добави точките с билбордове на телевизия "Алфа", които е видял в София и страната. Пускаме линка отново, за да я обновим с новите реклами на партия "Атака". Ще сме ви благодарни, ако се включите в събирането на информация, за да направим възможно най-пълната и точна карта -

https://mapsengine.google.com/map/u/0/edit?mid=zg7i2FP8-UHk.kFtDn7ydahkQ.

Външната реклама на "Атака"

Цени

Кутии (реклами върху стълбове за осветление) -

150 евро за 14 дни

Билбордове в София -

250-300 евро за 14 дни

Мегабордове (рекламни пана върху калкани на сгради)  -

500 - 2000 евро за 30 дни

Билбордове в страната -

100-150 евро за 14 дни

Рекламата на телевизия "Алфа"

Кутии на бул."Васил Левски," (5), бул. "Михай Еминеску" (5), бул. "Цариградско шосе" (5), бул. "Царица Йоана" (5)

Мегабордове в "Младост" (2), "Люлин" (2), "Слатина" (2)

Общ бюджет за 18 седмици: поне 67 хил. евро

Ако има нещо неизменно у "Атака", това е желанието на депутатите и ръководството й да се харесат на публиката на каквато и да е цена. Показното "сваляне" на имунитетите на народните представители от националистическата партия, солидарни с лидера си Волен Сидеров в някакъв смисъл кореспондира и с показното и натрапчиво рекламиране на формацията. От четири месеца "Атака" води непрекъсната рекламна кампания - лицето на Волен Сидеров е окупирало билбордове и калкани на жилищни сгради  в София и цялата страна.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

37 коментара
  • Минас Бахдасарян

    Цитирам края на статията: "Резултат все още няма." Няма и да има!

  • 2
    ghostenin avatar :-|
    Ghostенин

    Големият Б(о)рат те гледа :-)
    [quote#0:"статията"]медийните услуги не трябва да подбуждат към ненавист, основана на раса, пол, религия или националност[/quote]
    М-да, де...

  • 3
    balyk avatar :-(
    batak

    На тоя палячо докога ще му се обръща внимание ?Спрете да да говорите за него и той сам ще си изчезне

  • DeHu

    Спокойно, българи, това СА вашите пари...

  • 5
    ungeheuer avatar :-|
    ungeheuer

    Хубава статия, аз освен капитал не знам 1 медия която дори да се опитва да разследва каквото и да е в България. Безобразията и липса на отчетност И В 4-те партии в сегашния парламент, би трябвало да погнусяват избирателя, но не го правят.

    Тъжна работа.

  • 6
    GreenEyes avatar :-|
    GreenEyes

    Рекламите и билбордовете са едно, действителността - друго. Атака подкрепя едно антибългарско мутренско-комунистическо правителство, което залита към неокомунистически и путиновски методи на управление, тоест към диктатура.
    Това означава само едно за Волния и парията му - клинична смърт, която ще бъде последвана от необратима такава и жалко погребение на бандата национални предатели, прикриващи се зад псевдонационалистическа фразеология.

  • 7
    abira avatar :-|
    Реми

    Тази Атака и ДПС са възможни, защото има народ, който ги храни.
    УЖАС!

  • 8
    lusilu avatar :-(
    lusilu

    Еми ще си плащат , да не са ги изработили тия пари ! Не е виновен тоя дето яде баницата .................

  • 9
    winterbach avatar :-?
    Петър Иванов

    Кой е ятака на Атака?

  • 10
    kireto avatar :-P
    Кирето

    Телевизия "Планета" - без коментар.
    Явно, който гледа телевизията, той и може да гласува за атакистчетата..
    Таргет група, какво да правиш...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK