С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
37 28 яну 2014, 16:59, 9894 прочитания

За любовта на народа

"Атака" повече от четири месеца се опитва да вдига рейтинг с реклама, сметката до момента е поне 200 хил.лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Външната реклама на "Атака"

Цени
Кутии (реклами върху стълбове за осветление) - 150 евро за 14 дни
Билбордове в София - 250-300 евро за 14 дни
Мегабордове (рекламни пана върху калкани на сгради)  - 500 - 2000 евро за 30 дни
Билбордове в страната - 100-150 евро за 14 дни

Рекламата на телевизия "Алфа"
Кутии на бул."Васил Левски," (5), бул. "Михай Еминеску" (5), бул. "Цариградско шосе" (5), бул. "Царица Йоана" (5)

Мегабордове в "Младост" (2), "Люлин" (2), "Слатина" (2)

Общ бюджет за 18 седмици: поне 67 хил. евро
Ако има нещо неизменно у "Атака", това е желанието на депутатите и ръководството й да се харесат на публиката на каквато и да е цена. Показното "сваляне" на имунитетите на народните представители от националистическата партия, солидарни с лидера си Волен Сидеров в някакъв смисъл кореспондира и с показното и натрапчиво рекламиране на формацията. От четири месеца "Атака" води непрекъсната рекламна кампания - лицето на Волен Сидеров е окупирало билбордове и калкани на жилищни сгради  в София и цялата страна.

През декември усилието се удвои - освен в рекламата на партийната телевизия "Алфа", "Атака" вече инвестира и в огромни пана с каменните лъвове от Съдебната палата в София. Новото кресливо послание "Долу ръцете от българските земи" провокира не само от билбордове и калкани, а и от екрана на две телевизии.


"Капитал" потърси партията с въпроси за целите, бюджета и резултатите от двете рекламни кампании. За съжаление не получихме отговор от депутата и PR на "Атака" Миглена Александрова. Рекламите на партии извън предизборните кампании обаче не са ежедневие. Усилието и продължаващата инвестицията на "Атака" показва желанието на формацията да напомня за себе си. В посланието на втората "линия" на кампанията може да се открият дори агресивни и ксенофобски нотки, което поставя въпроса за правилата на политическата реклама извън периода на предизборната надпревара.

Финанси 

Според данните на Be Media Consultant за телевизионната реклама, през декември и януари "Атака" е похарчила малко над 65 хил.лв. (без отстъпките, ако партията е получила такива), за да излъчва посланието с каменните лъвове в ефира на "Нова тв" и телевизия "Планета". Груби изчисления показват, че продължаващата вече 18-та седмица билборд кампания вероятно струва поне още 140 хил.лв. (виж карето). Тази сума обаче не включва билбордовете на "Атака" в цялата страна, както и новите мегабордове с лъвовете. Целият бюджет не може да се пресметне, защото в България няма цялостен мониторинг на външната реклама, който би позволил да видим колко общо са съоръженията и срещу какъв наем са ги получили от "Атака". Въпреки това обаче може да се изчисли, че за последните около четири месеца партията е инвестирала в реклама поне 200 хил.лв.



На изборите през май 2013г., "Атака" спечели 258 481 гласа, което й осигурява годишна субсидия от 3.1 млн.лв. В рамките на този бюджет партията може спокойно да си позволи рекламата от миналите няколко месеца, както и богатият списък от други медийни проекти. С тази субсидия "Атака" издържа и партийната си телевизия "Алфа", както и вестник "Атака" (с цена 80 ст.). За кратко през есента на миналата година печатното издание дори се разпространяваше безплатно под заглавието "За метрото".

Морални въпроси 

В последния телевизионен клип на "Атака" каменните лъвове пред Съдебната палата оживяват, за да преследват и стъпчат бизнесмени с куфарчета (предполагаемите чужденци, които са се стекли да купуват българска земя). "Нашите предци са защитавали земята си като лъвове. Умирали са за нея. Днес й посягат. Да я защитим като тях! Последвайте дедите си в подписката на партия "Атака" в градовете и селата на родината ни. България има нужда от твоя подпис", призовава гласът на депутата Десислав Чуколов зад кадър. Рекламата се излъчва от 16 декември 2013 г. в ефира на "Планета", а от 30 декември до 5 януари - и в "Нова тв".

"Има ксенофобска агресия срещу чужденците", коментира председателят на СЕМ Георги Лозанов пред БНТ. Според него мораториумът върху земята е предизвил много ксенофобското говорене, но дебатът е позволил да има и алтернативни позиции. "Тук това се внушава еднозначно, защото това е реклама, така че е доста спорно откъм Закона за радио и телевизия (ЗРТ)," призна Лозанов. Мария Стоянова, която също е член на СЕМ коментира за "Капитал", че в съвета не са постъпвали жалби срещу рекламата, но органът се е самосезирал и работи по казуса.

Според ЗРТ "медийните услуги не трябва да подбуждат към ненавист, основана на раса, пол, религия или националност". От Националния съвет по саморегулация (НСС) също казаха, че не са получавали жалби срещу рекламата. "В нашия кодекс е записано, че всякаква политическа комуникация е извън обхвата на нашата дейност", коментира председателят на етичната комисия към НСС Румяна Карлова. Според източник на "Капитал", запознат с казуса, от "Атака" са предложили да излъчат клипа и по други телевизии и радиостанции, но те са отказали.

Това не е единственият проблем на регулатора с "Атака" в последните месеци, показва още протокол на СЕМ от началото на годината. Съветът се опитва да връчи няколко акта на партията за нарушения, извършени в ефира на телевизия "Алфа". От там обаче отказват да ги получат и платят. Наложи се медийният съвет да напише писмо до председателя на Народното събрание Михаил Миков за съдействие за това, че председателят на Комисията за борба с корупцията и конфликт на интереси Волен Сидеров отказва да се съобрази с наложените му санкции. Резултат все още няма.

В края на миналата година направихме карта, на която всеки с регистрация в gmail може да добави точките с билбордове на телевизия "Алфа", които е видял в София и страната. Пускаме линка отново, за да я обновим с новите реклами на партия "Атака". Ще сме ви благодарни, ако се включите в събирането на информация, за да направим възможно най-пълната и точна карта -

https://mapsengine.google.com/map/u/0/edit?mid=zg7i2FP8-UHk.kFtDn7ydahkQ.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1126 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 1068 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Мамини вълнения

От сайта bg-mamma.com се отлюспи нов форум - bul-mamma.com

Още от Капитал
Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10