Гражданите не вярват на медиите

Едва 14% е доверието в българската журналистика - най-ниската оценка от демократичните промени до сега, сочи изследване на фондаците "Медийна демокрация" и "Конрад Аденауер"

Председателят на СЕМ Георги Лозанов съобщи, че до лятото СЕМ ще инициира проучване с помощта на външни организации с икономическа експертиза, което да покаже реалните собственици и дялове на медийния пазар.
Председателят на СЕМ Георги Лозанов съобщи, че до лятото СЕМ ще инициира проучване с помощта на външни организации с икономическа експертиза, което да покаже реалните собственици и дялове на медийния пазар.
Председателят на СЕМ Георги Лозанов съобщи, че до лятото СЕМ ще инициира проучване с помощта на външни организации с икономическа експертиза, което да покаже реалните собственици и дялове на медийния пазар.
Председателят на СЕМ Георги Лозанов съобщи, че до лятото СЕМ ще инициира проучване с помощта на външни организации с икономическа експертиза, което да покаже реалните собственици и дялове на медийния пазар.
62%

от българите предпочитат телевизията като информационен източник за политика, 20%- интернет, а 4% - преса, 78% споделят, че телевизията им помага да разберат по-добре политиката и икономиката, а 17% казват това за вестниците.

Години наред българската журналистика бавно отстъпва от място си на страната на почтеността и обективността. Тя предава интересите на своите читатели/зрители и от това губят всички с изключение на малката, но силна мрежа от задкулисни интереси. Резултатът е, че едва 14% от българите вярват в независимостта на медиите ( в столицата - само 7%), 60% от хората изобщо не вярват, че журналистиката е независима, а останалите 26% се въздържат да изразят позиция (виж прикачената графика в ляво). Това е възможно най-ниската оценка за медиите от демократичните промени досега. В същото време настоящият кабинет работи в почти пълен медиен комфорт въпреки интензивните антиправителствени протести (виж карето). Това показва изследване, направено по поръчка на фондация "Конрад Аденауер" от фондация "Медийна демокрация" съвместно с агенция "Маркет линкс" сред 1200 граждани чрез лични анкети за периода юли – декември 2013 г.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


8 коментара
  • 1
    info111 avatar :-|
    info111

    "Ръководителят на Представителството на ЕК в България Огнян Златев отбеляза, че трябва да се прави разлика между медийно разнообразие и плурализъм на медиите. "В България има разнообразие от медии, но в много от тях няма плурализъм на гледните точки. За да получиш ясна картина на случващото се в страната, трябва да се информираш от много канали и степента на интелигентност е тази, която ти помага да се ориентираш какво се случва", коментира той.
    Ерозията на българската журналистика наистина става по-силна, но това не означава, че борбата срещу нея е безсмислена. Заиграването между медиите и политиците е сред най-опасните игри и резултатът от нея е режисирана публичност, която не убягва на будните граждани и обрича медиите. Усилията за прозрачност в собствеността на медиите няма да решат целия проблем, но биха помогнали на читателите и зрителите да следят доколко конфликтите на интереси се отразяват на качеството на информацията."

    Това е есенцията на тази статия, според мен.

    " За да получиш ясна картина на случващото се в страната, трябва да се информираш от много канали и степента на интелигентност е тази, която ти помага да се ориентираш какво се случва"..."

  • 2
    townboy avatar :-|
    townboy

    Независими медии са само може би някои блогове и малки вестници. Медиите винаги са били зависими. Още Емил Зола пише за това. Просто хората напоследък го осъзнаха.

  • 3
    nervousshark avatar :-|
    Нервната акула

    Те и на СЕМ не вярват, а и институцията явно е в кома, като виждам мъртвешките реакции към педераския билборд на Карбовски и прочие.

  • 4
    trakerbg avatar :-|
    TrakerBG

    Господинът на снимката е част от проблема, за съжаление.

  • mmiu

    СЕМ досега нищо не направиха за враждебната реч от екрана, която слушаме от година насам. Господинът на снимката е безполезен от години. Нито спряха с нещо олигофренските предавания. Нито санкционираха някой, който наистина си го е заслужил. Гледахме нацисти да си говорят каквото искат в студиата на уважавани предавания, гледаме свинщини от партийна телевизия.. Ако са им в юрисдикцията и билбордовете, обяснете ми какво прави физиономията на Волен размножена по целия град в огромен размер, или тази нова глупост на Карбовски.

    Единственото, с което ще запомня СЕМ е спирането на добре нарисувана и симпатична реклама на кисело мляко (което иначе не струва, но рекламата беше българско производство), защото подбуждало насилие. WTF, Лозанов?!

  • 6
    maren avatar :-|
    maren

    "62%
    от българите предпочитат телевизията като информационен източник за политика, 20%- интернет, а 4% - преса, 78% споделят, че телевизията им помага да разберат по-добре политиката и икономиката, а 17% казват това за вестниците."

    62%
    от българите предпочитат телевизията като информационен източник за всичко, по икономически причини ( в смисъл по-икономично е ).
    20%, имат достъп до интернет, и не-рядко до "чисто нови новини".
    Какво "четат" последните останали четящи потребители( само 4% предпочитат пресата като информационен източник) в страната?

  • 7
    nixonanim avatar :-P
    Nixonanim

    Може би причината е че ги регулира смешен алкохолик с папийонка, който чака да излезнат подобни проучвания, за да се задейства нещо.

  • 8
    frankzappa avatar :-|
    Frank Zappa

    (па)ПИОНКА!!! :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход