Игра на телевизионни тронове
bTV Media Group и "Нова броудкастинг груп" отново са в челен сблъсък. Вълните от него ще разклатят всички на рекламния пазар


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Слайд едно: "Ние растем, а останалите не." Слайд две: "Ние растем, а останалите не." Слайд три: "Ние растем, а..." Не се намирате на сбирка за вътрешна мотивация, това не е осмият куплет на жизнеутвърждаваща сутрешна мантра. На корпоративна презентация сте - в най-новата зала за събития в София. Слайд пет: "Сутрешна експлозия." Около вас е пълно с медиа директори и хора от рекламния бранш. Слайд шест: "...почти 50% ръст", удивителен знак. Отпред стои изпълнителният директор на "Нова броудкастинг груп" (НБГ) Дидие Щосел. Слайд 16: "Потвърдено: "Нова" е абсолютният лидер."
Миналата седмица групата канали на "Нова" направи рекапитулация на промените в телевизията от последната година и зададе тона си за следващата. Направи го с позабравено за този пазар самочувствие. Посланието беше повече от ясно - "останалите", които явно не растат в презентацията, бяха bTV Media Group.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
27 коментара
Много интересна статия. Чудя се къде ли е телевизията майка в това уравнение за милиони. Вечният губещ е тя. Ако се направи нещо в БНТ с много пари, разбира се, Нова и БТВ ще се поизпотят. Не вярвам обаче, че ще стане, докато там продължават да се изливат милиони без никакво качество и анализ
До коментар [#1] от "Да, ама не":
Малко не са сравними нещата.
БНТ е бюджетна, с ограничения за реклами и др.
Не може да се сравняват ябълки с круши...
Телевизията майка няма право на толкова реклама, защото се финансира от държавния бюджет. От прочетеното вече съм сигурен в падението на турската телевизия БТВ. Нова винаги са ми допадали повече, защото засягат много повече горещи теми без да се притесняват за последствията. Зрителите разбират че даже и с много пари не става като не си обективен, за пример телевизията на Грух и мустакатия. Там си напазаруваха всичко, което искаха и въпреки това никой не ги харесва.
Двамата лидери на пазара (bTV и Nova) преминават през невероятни перипетии в реалната бизнес среда за да генерират приходи и оптимизират разходи.
Телевизионната група на TV7 обаче живее в свой собствен свят, в който пазарните принципи не важат. Въпреки че тази телевизия все още не може да излезе на печалба, това не пречи на нейния световно неизвестен и дори доста анонимен собственик (официално се води консултантска кантора, но реално е мустакатата кантора), да влага невероятни суми пари за продукции и спортни права, които дори и двете най-гледани телевизии не биха могли да си позволят да платят. Логиката е всеки губещ бизнес да бъде закриван или разпродаван, за да не генерира още загуби за собственика. Но не и TV7. Което буди въпроса: щом като TV7 няма за цел да печели пари от реклами, каква е ролята на тази телевизия? Пералня или лайномет?
До коментар [#4] от "karen_walker":
Категорично "лайномет", олиграхите тип Пеевски и Доган се нуждаят от някои да коригира /опитва се/ общественето мнение.
Така нареченият "рекламен пазар" е много неясен у нас. Никой не е правил одит, за да може да каже колко са нетните инвестиции в реклама- ТВ, преса, радио, Интернет, външна, други.
Иначе големите рекламодатели са известни.
http://dohodite.com/
А къде забравихте абонатите от кабелните и сателитни оператори ?Преди не много отдавна се говореше за много милиони ?И относно БНТ управляващите я отрязаха понеже не слушка ...
До коментар [#4] от "karen_walker":
Както отбеляза ТВ7 не е пазарна телевизия. Нейната цел не е печалба или поне не пряка. Т.е. "мустака" може да си рекламира колкото часа иска на ден Виваком и Техномаркет и всъщност да прави оборот и печалби на другите си фирми. Преди да си изключа тези канали бях видял някакво предаване, което си беше направо в магазина на Техномаркет. Ако някой гледа може да засече и колко повече реклами имат Виваком там в сравнение с другите канали.
Друга важна функция е - манипулативната! Не можем да плюем и клепаме хората само по вестници и сайтове. Трябва да става по всички канали за информация, към всички целеви групи.
Политическата - с медиите си оказваме достатъчно голям натиск, за да ни дава държавата повече пари за нашата банка и други наши фирми. Къде са парите в КТБ, кой доставя принтери за изборите Техномаркет, към кой оператор минават държвните институции - Виваком...
До коментар [#1] от "Да, ама не":
БНТ телевизията майка в момента прави супер продукции, които не са комерсиални. Така покриват всички целеви групи. Новият им сайт е прекрасен. Планът им беше да имат 5 канала, но БСП+ДПС+АТАКА им резнаха бюджета защото не бяха послушни.
Супер комерсиалните им продукции като Четвърта власт, Под прикритие и Най-хубавите години от нашия живот не могат да съберат повече пари, защото има ограничени по закон на рекламата. Този закон обслужваше Гергов преди време, за да може да развие БТВ. Сега обслужва повече хора :-) Понеже не могат да пускат реклами се чудят как във всеки кадър да вкарат продуктово позициониране и понякога много прекаляват, но иначе как да правят такива продукции, когато собственикът ти е против теб?!?
До коментар [#9] от "zaza":
Е, друго си е ГЕРБ да ти увеличава бюджета, въпреки, че си на червено... и то при Дянков, дето обясняваше, че който не спазва финансова дисциплина, ще си носи последствията. Не само, че БНТ не си носеха последствията, ами лично Дянков им увеличи бюджета... и то за сметка на БНР?!? Щот БНТ лижеше, а БНР не слушаше...
Та, БНТ в момента са си в коловоза от преди дянковите подаръци...
Колкото до Нова тв и бтв, безразлични са ми- има Дискавъри, Комеди ченъл, Нешенъл, НВО, Синемакс... ще гледам на нова и битиви турските сериали... че те с това се борят за плайм тайма... как пък не.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход