С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 22 фев 2014, 18:09, 17827 прочитания

Искаме да сме най-силният играч на пазара

Главният изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

"Нова броудкастинг груп" пуска два платени спортни канала

Diema Sport и Trace Sport Stars ще бъдат излъчвани в HD качество и ще са достъпни при месечен абонамент от 3.96 лв.

11 фев 2015

Дидие Щосел: С влизането на Nielsen динамиката на българския телевизионен пазар ще се промени

Главният изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" пред "Капитал"

15 авг 2014

Два пъти мери...

Войната за налагане на нова пийпълметрична агенция ще бележи остатъка от 2014 г.

1 авг 2014

Собственикът на "Нова тв" увеличава приходите, но свива печалбата

Приходите на българската телевизионна група са се покачили с 26%, а на компанията майка - с 14%

21 юли 2014

Виждам двойно

Рекламният пазар се върна девет години назад и пак ще работи с две пийпълметрични агенции

4 юли 2014

След "Нова тв" и радиата може да изоставят ГАРБ

Войната между Цветан Василев и Делян Пеевски върви и на медийния пазар

18 юни 2014

Растеж при поискване

Пазарът на тв услуги по заявка обещава развитие, но не и революция

14 мар 2014

Облаци в отчета на CME

Какво научаваме за най-голямата телевизия и за рекламния пазар от международния собственик на bTV Media Group

7 мар 2014

Приходите на bTV растат леко

Увеличението идва от таксите за разпространение, а не от рекламата

4 мар 2014

Игра на телевизионни тронове

bTV Media Group и "Нова броудкастинг груп" отново са в челен сблъсък. Вълните от него ще разклатят всички на рекламния пазар

7 фев 2014

"Нова" и "Дарик" финализираха онлайн тандема си (Обновена)

Двете групи обединиха уеб бизнеса си с този на "Нет инфо" и вече ще управляват обща интернет компания, оценена на 23.7 млн. лв.

3 фев 2014

Трудният ръст на рекламния пазар

Рекламни агенции, рекламодатели и медии най-сетне залагат повече инвестиции за 2014 г.

24 яну 2014

"Нова" амбиция в мрежата

Най-големият играч при интернет медиите в България вече е собственост на втората телевизионна група

10 авг 2013

Дидие Щосел: MTG търсят възможности за нови инвестиции

Изпълнителният директор на "Нова тв" пред "Капитал"

23 ное 2012


Профил

Дидие Щосел е главен изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" от 2012 г. Преди да заеме този пост, е заместник-председател на борда на директорите на "Нова тв" от 2009 г. Бил е председател на борда на директорите на "Болкан медия груп" в периода между 2007 г. и 2009 г. През 2002 г. той учредява Apace Media – дружеството, чрез което осъществява инвестиционната си стратегия в България. Дидие Щосел е председател на борда на Eatern European Media Holdings S.A., дружеството, което притежава 5% от акциите в "Нова тв".   
 
Има магистърска степен от INSEAD и е специализирал управление на институциите в ЕС в университета ENA в Париж. Преди пристигането си в България през 2005 г. е заемал различни позиции в организации в Лондон, включително позицията главен изпълнителен директор на "HSBC Инвестиционно банкиране".
След сделката за "Нетинфо" на Nova й предстои промяна. Каква ще е новата ви стратегия за българския медиен пазар през следващите години?

- Стратегията не е само моя, тя е и на MTG като група и е много проста – предоставяне на съдържание навсякъде и по всяко време. Ние сме в бизнеса за създаване на качествено съдържание и хората трябва да могат да достигат до него по различни начини. През телевизията те се информират за основните новини, но достигат до съдържание и през видеоплатформите, и през сайтове в интернет. Не гледаме на дигиталното съдържание като на самостоятелен бизнес. За нас той е като всички останали (печатни издания, телевизия, онлайн медии...), при които е важно качеството на съдържанието. Длъжни сме да създаваме качествено съдържание, което да е достъпно навсякъде. Ще видите промените през следващите няколко месеца.


Никой не държи тайния ключ към промените и стратегиите и няма готов отговор как те да се случват. В момента всяка медийна група по света опитва различни неща. Тества различни стратегии, за да провери кое работи и кое не. За нас телевизионният и онлайн секторът са един бизнес - напълно интегриран и допълващ се.

Ще ви дам няколко примера. На vbox7.com започваме да качваме видеосъдържание на различни наши предавания. В момента създаваме и ще предложим канали, за които потребителите ще могат да се абонират. Кликвате например на канала на "На кафе" или "Часът на Милен Цветков", или "Големите надежди" и гледате предаванията или части от тях. Ще имате възможност и да се абонирате за съответния канал и следващия път, когато влезете на страницата на vbox7, ще получите информация за последните предавания, качени в този канал, т.е. ще виждате най-важните ъпдейти на избраните от вас канали. В същото време ние ще ви предлагаме най-интересните неща от други наши канали и ще ви ги препоръчваме.

Каква ще е тогава е разликата между vbox7 и NovaPlay?



- NovaPlay е catch-up платформа, т.е. място, на което можеш да гледаш съдържание, което си пропуснал да видиш по традиционния тв канал. Т.е., ако сте пропуснали дадено предаване, ще го намерите в сайта NovaPlay за период от 7 до 30 дни. Тя е продължение на телевизията. Vbox7.com разглеждаме като платформа за video on demand (видео при поискване) с много по-широки възможности като платформа, на която например можете да гледате избрано хубаво изпълнение на участник в Dansing Stars от миналия сезон.

Днес във vbox7.com се гледат 120 млн. видеа месечно, или 4 млн. видеа се гледат всеки ден. Ние, разбира се, имаме по-големи амбиции. Смятаме, че можем да увеличим много повече обема по отношение на съдържанието на платформа като vbox7. Това е един от примерите за пълна интеграция, което означава всичко, което произвеждаме и вие сте пропуснали да гледате по телевизията от 7 до 30 дни, ще бъде на Nova Play и също и на vbox7, ако искате да го видите в кратък формат.

Предвиждаме и все по-голяма синергия между отделните сайтове. Преди vesti.bg нямаше видео, сега има. Nova News нямаше много местни новини, сега в Nova имаме много от Darik News. Nova News е новинарският сайт на Nova, Darik News на Darik, vesti.bg предлага по-широк спектър от новини, който има възможността да взима новини от всичките ни платформи и е много по-богат, защото вече има и видеочаст, която е и най-скъпата. В момента това видеосъдържание се взима от Nova. Всъщност позиционирането е такова, че не този, който гледа да знае всичко, а интернет ползвателят  да стигне до цялата информация бързо и лесно.
Естествено интеграцията не е случайно явление. Имаме ясен план и знаем какво правим, но все пак това е процес, който ще отнеме 12 и повече месеца.  

Ще ребрандирате ли онлайн групата?

- Разгледахме в детайли брандовете, които придобихме, и преценихме, че Netinfo е марка, която всички познават, затова няма да променяме името - цялата дигитална група ще си остане под бранда Netinfo. Това, което ще направим, е да освежим визията и логото.
Вярваме, че ние не сме само медийна, но и технологична компания и искаме да привлечем най-добрите разработчици и креативни и предпримчиви хора с добри идеи за развитие на онлайн стратегии и съдържание. Искаме да им създадем подходяща среда за работа, за да могат да се развиват като технологични иноватори, а това, което разработват, да е полезно за цялата група на MTG, за бизнеса ни във всички страни, в които MTG присъства. Защото това, което има потенциал в България, ще има потенциал и за всички пазари, на които присъстваме. Затова ние искаме да запазим и развием технологичната иновация в групата сайтове на Netinfo. Не можеш обаче да бъдеш компания само за дигитални медии, трябва да се развиваш и да бъдеш иновативен, защото в противен случай някой друг изобретява нещо ново и ти изведнъж заставаш на опашката. А ние не искаме да сме втори, искаме да сме лидери в България. 

Част от стратегията ви включва ли обединяването на редакторски екипи?

- Не съм много сигурен, че искам да обединяваме редакторските екипи. Сигурен съм, че това няма да работи. Една стая, пълна с 30 редактора, не е най-доброто решение. За да бъдеш добър редактор, ти трябва самостоятелност. Опитваме се да запазим екипите непокътнати, това важи и за vesti.bg, NovaNews и Darik News. Гледаме те да са свързани, да обменят местни новини и видеоматериали и т.н., но се опитваме да ги запазим колкото е възможно по-свободни и независими, така че да са горди, че са част от съответния екип. Това ще ги мотивира да работят за силата на съответния бранд. Главният редактор на vesti.bg трябва да е доволен, че е на тази позиция точно в този сайт, и това важи и за другите хора в екипите - Darik News and NovaNews. За да може хората в екипите да казват: "Имам нужда продуктът, който създавам, да е най-добрият на медийния пазар." 

Такава е и организацията в телевизионните канали - човекът, ръководещ Diemа Family, иска именно този канал да има най-добрия рейтинг от всички. Хубаво е да има здравословна вътрешна конкуренция между отделните звена - така управляваме каналите, така ще управляваме и компаниите, които придобихме миналата година. Искаме да имат отговорност за дейността си, за това, което вършат. В същото време да знаят, че работят за една и съща организация, и ако имат нужда от помощ, ще я получат. 

Кой ще управлява групата сайтове?

- Христо Христов е изпълнителен директор на онлайн групата. Много го харесвам и му вярвам. Добрият мениджмънт е въпрос на намирането на най-добрите хора, които да  управляват добре бизнеса. При интеграция на няколко компании трябва да има някой, който да задава основната посока и параметрите, защото винаги в подобен процес има много и различни мнения. Всъщност това е, което правя аз - задавам стратегическата посока и рамка на развитие и оставям изпълнението й на най-добрите за тази цел хора.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

КЗК глоби "Нет инфо" заради заблуждаваща и неразрешена сравнителна реклама КЗК глоби "Нет инфо" заради заблуждаваща и неразрешена сравнителна реклама

Санкциите са в размер на 267 хил. лв., а двата сигнала са подадени от "Изиадс"

21 ное 2018, 596 прочитания

Гражданите в България нямат доверие на медиите Гражданите в България нямат доверие на медиите

63% от тях са зависими според изследване на "Алфа рисърч" и фондация "Конрад Аденауер"

21 ное 2018, 371 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Webcafe има нов собственик

Телевизионният водещ Асен Григоров придоби издателя на сайта за 150 хил. лв.

Защо се задавя германският мотор

Германия трябва да използва момента да се подготви за пренастройване на икономиката си сега, докато растежът още е солиден и демографската криза не се усеща силно

Дизелът залязва на изток

Забраните за стари дизели в западноевропейски градове се превръщат в износ на мръсен въздух към Източна Европа, а решенията трябва да се взимат и на двете места

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Есенният филмов маратон

По-интересните заглавия на "Киномания 2018"

Всичко е игра

Изложба изследва сложното взаимодействие между видеоигрите и реалността

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Нов вицепремиер в кабинета; ЕК срещу Италия заради бюджета

Емисия

DAILY @7PM // 21.11.2018 Прочетете