С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 22 фев 2014, 18:09, 17944 прочитания

Искаме да сме най-силният играч на пазара

Главният изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Профил

Дидие Щосел е главен изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" от 2012 г. Преди да заеме този пост, е заместник-председател на борда на директорите на "Нова тв" от 2009 г. Бил е председател на борда на директорите на "Болкан медия груп" в периода между 2007 г. и 2009 г. През 2002 г. той учредява Apace Media – дружеството, чрез което осъществява инвестиционната си стратегия в България. Дидие Щосел е председател на борда на Eatern European Media Holdings S.A., дружеството, което притежава 5% от акциите в "Нова тв".   
 
Има магистърска степен от INSEAD и е специализирал управление на институциите в ЕС в университета ENA в Париж. Преди пристигането си в България през 2005 г. е заемал различни позиции в организации в Лондон, включително позицията главен изпълнителен директор на "HSBC Инвестиционно банкиране".
След сделката за "Нетинфо" на Nova й предстои промяна. Каква ще е новата ви стратегия за българския медиен пазар през следващите години?

- Стратегията не е само моя, тя е и на MTG като група и е много проста – предоставяне на съдържание навсякъде и по всяко време. Ние сме в бизнеса за създаване на качествено съдържание и хората трябва да могат да достигат до него по различни начини. През телевизията те се информират за основните новини, но достигат до съдържание и през видеоплатформите, и през сайтове в интернет. Не гледаме на дигиталното съдържание като на самостоятелен бизнес. За нас той е като всички останали (печатни издания, телевизия, онлайн медии...), при които е важно качеството на съдържанието. Длъжни сме да създаваме качествено съдържание, което да е достъпно навсякъде. Ще видите промените през следващите няколко месеца.


Никой не държи тайния ключ към промените и стратегиите и няма готов отговор как те да се случват. В момента всяка медийна група по света опитва различни неща. Тества различни стратегии, за да провери кое работи и кое не. За нас телевизионният и онлайн секторът са един бизнес - напълно интегриран и допълващ се.

Ще ви дам няколко примера. На vbox7.com започваме да качваме видеосъдържание на различни наши предавания. В момента създаваме и ще предложим канали, за които потребителите ще могат да се абонират. Кликвате например на канала на "На кафе" или "Часът на Милен Цветков", или "Големите надежди" и гледате предаванията или части от тях. Ще имате възможност и да се абонирате за съответния канал и следващия път, когато влезете на страницата на vbox7, ще получите информация за последните предавания, качени в този канал, т.е. ще виждате най-важните ъпдейти на избраните от вас канали. В същото време ние ще ви предлагаме най-интересните неща от други наши канали и ще ви ги препоръчваме.

Каква ще е тогава е разликата между vbox7 и NovaPlay?



- NovaPlay е catch-up платформа, т.е. място, на което можеш да гледаш съдържание, което си пропуснал да видиш по традиционния тв канал. Т.е., ако сте пропуснали дадено предаване, ще го намерите в сайта NovaPlay за период от 7 до 30 дни. Тя е продължение на телевизията. Vbox7.com разглеждаме като платформа за video on demand (видео при поискване) с много по-широки възможности като платформа, на която например можете да гледате избрано хубаво изпълнение на участник в Dansing Stars от миналия сезон.

Днес във vbox7.com се гледат 120 млн. видеа месечно, или 4 млн. видеа се гледат всеки ден. Ние, разбира се, имаме по-големи амбиции. Смятаме, че можем да увеличим много повече обема по отношение на съдържанието на платформа като vbox7. Това е един от примерите за пълна интеграция, което означава всичко, което произвеждаме и вие сте пропуснали да гледате по телевизията от 7 до 30 дни, ще бъде на Nova Play и също и на vbox7, ако искате да го видите в кратък формат.

Предвиждаме и все по-голяма синергия между отделните сайтове. Преди vesti.bg нямаше видео, сега има. Nova News нямаше много местни новини, сега в Nova имаме много от Darik News. Nova News е новинарският сайт на Nova, Darik News на Darik, vesti.bg предлага по-широк спектър от новини, който има възможността да взима новини от всичките ни платформи и е много по-богат, защото вече има и видеочаст, която е и най-скъпата. В момента това видеосъдържание се взима от Nova. Всъщност позиционирането е такова, че не този, който гледа да знае всичко, а интернет ползвателят  да стигне до цялата информация бързо и лесно.
Естествено интеграцията не е случайно явление. Имаме ясен план и знаем какво правим, но все пак това е процес, който ще отнеме 12 и повече месеца.  

Ще ребрандирате ли онлайн групата?

- Разгледахме в детайли брандовете, които придобихме, и преценихме, че Netinfo е марка, която всички познават, затова няма да променяме името - цялата дигитална група ще си остане под бранда Netinfo. Това, което ще направим, е да освежим визията и логото.
Вярваме, че ние не сме само медийна, но и технологична компания и искаме да привлечем най-добрите разработчици и креативни и предпримчиви хора с добри идеи за развитие на онлайн стратегии и съдържание. Искаме да им създадем подходяща среда за работа, за да могат да се развиват като технологични иноватори, а това, което разработват, да е полезно за цялата група на MTG, за бизнеса ни във всички страни, в които MTG присъства. Защото това, което има потенциал в България, ще има потенциал и за всички пазари, на които присъстваме. Затова ние искаме да запазим и развием технологичната иновация в групата сайтове на Netinfo. Не можеш обаче да бъдеш компания само за дигитални медии, трябва да се развиваш и да бъдеш иновативен, защото в противен случай някой друг изобретява нещо ново и ти изведнъж заставаш на опашката. А ние не искаме да сме втори, искаме да сме лидери в България. 

Част от стратегията ви включва ли обединяването на редакторски екипи?

- Не съм много сигурен, че искам да обединяваме редакторските екипи. Сигурен съм, че това няма да работи. Една стая, пълна с 30 редактора, не е най-доброто решение. За да бъдеш добър редактор, ти трябва самостоятелност. Опитваме се да запазим екипите непокътнати, това важи и за vesti.bg, NovaNews и Darik News. Гледаме те да са свързани, да обменят местни новини и видеоматериали и т.н., но се опитваме да ги запазим колкото е възможно по-свободни и независими, така че да са горди, че са част от съответния екип. Това ще ги мотивира да работят за силата на съответния бранд. Главният редактор на vesti.bg трябва да е доволен, че е на тази позиция точно в този сайт, и това важи и за другите хора в екипите - Darik News and NovaNews. За да може хората в екипите да казват: "Имам нужда продуктът, който създавам, да е най-добрият на медийния пазар." 

Такава е и организацията в телевизионните канали - човекът, ръководещ Diemа Family, иска именно този канал да има най-добрия рейтинг от всички. Хубаво е да има здравословна вътрешна конкуренция между отделните звена - така управляваме каналите, така ще управляваме и компаниите, които придобихме миналата година. Искаме да имат отговорност за дейността си, за това, което вършат. В същото време да знаят, че работят за една и съща организация, и ако имат нужда от помощ, ще я получат. 

Кой ще управлява групата сайтове?

- Христо Христов е изпълнителен директор на онлайн групата. Много го харесвам и му вярвам. Добрият мениджмънт е въпрос на намирането на най-добрите хора, които да  управляват добре бизнеса. При интеграция на няколко компании трябва да има някой, който да задава основната посока и параметрите, защото винаги в подобен процес има много и различни мнения. Всъщност това е, което правя аз - задавам стратегическата посока и рамка на развитие и оставям изпълнението й на най-добрите за тази цел хора.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Все повече местно и онлайн съдържание 1 Все повече местно и онлайн съдържание

Четирима български тв мениджъри разказват какви са тенденциите и плановете за инвестиции в съдържание и технологии

18 яну 2019, 851 прочитания

Facebook ще инвестира 300 млн. долара в подпомагане на журналистиката Facebook ще инвестира 300 млн. долара в подпомагане на журналистиката

Сумата ще бъде насочена основно към американски медийни организации

16 яну 2019, 1105 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Webcafe има нов собственик

Телевизионният водещ Асен Григоров придоби издателя на сайта за 150 хил. лв.

Загърни се с "Шевица"

Шаловете на Гергана Станкова се продават в Цюрих, Прага, Лил, Москва, Лос Анджелис, Мелбърн

Какво счупи пазара на ток

Държавата е почти монополист в предлагането, а ЕРП-тата са основният купувач, който няма мотив да търси ниска цена

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Седем дни в Санкт Петербург

Град на контрасти, театри и невероятни истории

Льо Корбюзие, който живее на покрива

Домът-ателие на френско-швейцарския архитект Льо Корбюзие в Париж отваря за посетители след двегодишна реставрация

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Изгубеният остров

Емисия

DAILY @7AM // 18.01.2019 Прочетете