С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 22 фев 2014, 18:09, 18307 прочитания

Искаме да сме най-силният играч на пазара

Главният изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Профил

Дидие Щосел е главен изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" от 2012 г. Преди да заеме този пост, е заместник-председател на борда на директорите на "Нова тв" от 2009 г. Бил е председател на борда на директорите на "Болкан медия груп" в периода между 2007 г. и 2009 г. През 2002 г. той учредява Apace Media – дружеството, чрез което осъществява инвестиционната си стратегия в България. Дидие Щосел е председател на борда на Eatern European Media Holdings S.A., дружеството, което притежава 5% от акциите в "Нова тв".   
 
Има магистърска степен от INSEAD и е специализирал управление на институциите в ЕС в университета ENA в Париж. Преди пристигането си в България през 2005 г. е заемал различни позиции в организации в Лондон, включително позицията главен изпълнителен директор на "HSBC Инвестиционно банкиране".
След сделката за "Нетинфо" на Nova й предстои промяна. Каква ще е новата ви стратегия за българския медиен пазар през следващите години?

- Стратегията не е само моя, тя е и на MTG като група и е много проста – предоставяне на съдържание навсякъде и по всяко време. Ние сме в бизнеса за създаване на качествено съдържание и хората трябва да могат да достигат до него по различни начини. През телевизията те се информират за основните новини, но достигат до съдържание и през видеоплатформите, и през сайтове в интернет. Не гледаме на дигиталното съдържание като на самостоятелен бизнес. За нас той е като всички останали (печатни издания, телевизия, онлайн медии...), при които е важно качеството на съдържанието. Длъжни сме да създаваме качествено съдържание, което да е достъпно навсякъде. Ще видите промените през следващите няколко месеца.


Никой не държи тайния ключ към промените и стратегиите и няма готов отговор как те да се случват. В момента всяка медийна група по света опитва различни неща. Тества различни стратегии, за да провери кое работи и кое не. За нас телевизионният и онлайн секторът са един бизнес - напълно интегриран и допълващ се.

Ще ви дам няколко примера. На vbox7.com започваме да качваме видеосъдържание на различни наши предавания. В момента създаваме и ще предложим канали, за които потребителите ще могат да се абонират. Кликвате например на канала на "На кафе" или "Часът на Милен Цветков", или "Големите надежди" и гледате предаванията или части от тях. Ще имате възможност и да се абонирате за съответния канал и следващия път, когато влезете на страницата на vbox7, ще получите информация за последните предавания, качени в този канал, т.е. ще виждате най-важните ъпдейти на избраните от вас канали. В същото време ние ще ви предлагаме най-интересните неща от други наши канали и ще ви ги препоръчваме.

Каква ще е тогава е разликата между vbox7 и NovaPlay?



- NovaPlay е catch-up платформа, т.е. място, на което можеш да гледаш съдържание, което си пропуснал да видиш по традиционния тв канал. Т.е., ако сте пропуснали дадено предаване, ще го намерите в сайта NovaPlay за период от 7 до 30 дни. Тя е продължение на телевизията. Vbox7.com разглеждаме като платформа за video on demand (видео при поискване) с много по-широки възможности като платформа, на която например можете да гледате избрано хубаво изпълнение на участник в Dansing Stars от миналия сезон.

Днес във vbox7.com се гледат 120 млн. видеа месечно, или 4 млн. видеа се гледат всеки ден. Ние, разбира се, имаме по-големи амбиции. Смятаме, че можем да увеличим много повече обема по отношение на съдържанието на платформа като vbox7. Това е един от примерите за пълна интеграция, което означава всичко, което произвеждаме и вие сте пропуснали да гледате по телевизията от 7 до 30 дни, ще бъде на Nova Play и също и на vbox7, ако искате да го видите в кратък формат.

Предвиждаме и все по-голяма синергия между отделните сайтове. Преди vesti.bg нямаше видео, сега има. Nova News нямаше много местни новини, сега в Nova имаме много от Darik News. Nova News е новинарският сайт на Nova, Darik News на Darik, vesti.bg предлага по-широк спектър от новини, който има възможността да взима новини от всичките ни платформи и е много по-богат, защото вече има и видеочаст, която е и най-скъпата. В момента това видеосъдържание се взима от Nova. Всъщност позиционирането е такова, че не този, който гледа да знае всичко, а интернет ползвателят  да стигне до цялата информация бързо и лесно.
Естествено интеграцията не е случайно явление. Имаме ясен план и знаем какво правим, но все пак това е процес, който ще отнеме 12 и повече месеца.  

Ще ребрандирате ли онлайн групата?

- Разгледахме в детайли брандовете, които придобихме, и преценихме, че Netinfo е марка, която всички познават, затова няма да променяме името - цялата дигитална група ще си остане под бранда Netinfo. Това, което ще направим, е да освежим визията и логото.
Вярваме, че ние не сме само медийна, но и технологична компания и искаме да привлечем най-добрите разработчици и креативни и предпримчиви хора с добри идеи за развитие на онлайн стратегии и съдържание. Искаме да им създадем подходяща среда за работа, за да могат да се развиват като технологични иноватори, а това, което разработват, да е полезно за цялата група на MTG, за бизнеса ни във всички страни, в които MTG присъства. Защото това, което има потенциал в България, ще има потенциал и за всички пазари, на които присъстваме. Затова ние искаме да запазим и развием технологичната иновация в групата сайтове на Netinfo. Не можеш обаче да бъдеш компания само за дигитални медии, трябва да се развиваш и да бъдеш иновативен, защото в противен случай някой друг изобретява нещо ново и ти изведнъж заставаш на опашката. А ние не искаме да сме втори, искаме да сме лидери в България. 

Част от стратегията ви включва ли обединяването на редакторски екипи?

- Не съм много сигурен, че искам да обединяваме редакторските екипи. Сигурен съм, че това няма да работи. Една стая, пълна с 30 редактора, не е най-доброто решение. За да бъдеш добър редактор, ти трябва самостоятелност. Опитваме се да запазим екипите непокътнати, това важи и за vesti.bg, NovaNews и Darik News. Гледаме те да са свързани, да обменят местни новини и видеоматериали и т.н., но се опитваме да ги запазим колкото е възможно по-свободни и независими, така че да са горди, че са част от съответния екип. Това ще ги мотивира да работят за силата на съответния бранд. Главният редактор на vesti.bg трябва да е доволен, че е на тази позиция точно в този сайт, и това важи и за другите хора в екипите - Darik News and NovaNews. За да може хората в екипите да казват: "Имам нужда продуктът, който създавам, да е най-добрият на медийния пазар." 

Такава е и организацията в телевизионните канали - човекът, ръководещ Diemа Family, иска именно този канал да има най-добрия рейтинг от всички. Хубаво е да има здравословна вътрешна конкуренция между отделните звена - така управляваме каналите, така ще управляваме и компаниите, които придобихме миналата година. Искаме да имат отговорност за дейността си, за това, което вършат. В същото време да знаят, че работят за една и съща организация, и ако имат нужда от помощ, ще я получат. 

Кой ще управлява групата сайтове?

- Христо Христов е изпълнителен директор на онлайн групата. Много го харесвам и му вярвам. Добрият мениджмънт е въпрос на намирането на най-добрите хора, които да  управляват добре бизнеса. При интеграция на няколко компании трябва да има някой, който да задава основната посока и параметрите, защото винаги в подобен процес има много и различни мнения. Всъщност това е, което правя аз - задавам стратегическата посока и рамка на развитие и оставям изпълнението й на най-добрите за тази цел хора.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO" Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO"

Четете бизнес, икономическа, международна и политическа информация в нов удобен формат на своя телефон

10 окт 2019, 1389 прочитания

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов 1 СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов

Това е първата стъпка за разрешаване на кризата в БНР, следващата седмица се чака окончателно прекратяване на мандата

9 окт 2019, 1859 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Webcafe има нов собственик

Телевизионният водещ Асен Григоров придоби издателя на сайта за 150 хил. лв.

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие