С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 22 фев 2014, 18:09, 18061 прочитания

Искаме да сме най-силният играч на пазара

Главният изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" Дидие Щосел пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Профил

Дидие Щосел е главен изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" от 2012 г. Преди да заеме този пост, е заместник-председател на борда на директорите на "Нова тв" от 2009 г. Бил е председател на борда на директорите на "Болкан медия груп" в периода между 2007 г. и 2009 г. През 2002 г. той учредява Apace Media – дружеството, чрез което осъществява инвестиционната си стратегия в България. Дидие Щосел е председател на борда на Eatern European Media Holdings S.A., дружеството, което притежава 5% от акциите в "Нова тв".   
 
Има магистърска степен от INSEAD и е специализирал управление на институциите в ЕС в университета ENA в Париж. Преди пристигането си в България през 2005 г. е заемал различни позиции в организации в Лондон, включително позицията главен изпълнителен директор на "HSBC Инвестиционно банкиране".
След сделката за "Нетинфо" на Nova й предстои промяна. Каква ще е новата ви стратегия за българския медиен пазар през следващите години?

- Стратегията не е само моя, тя е и на MTG като група и е много проста – предоставяне на съдържание навсякъде и по всяко време. Ние сме в бизнеса за създаване на качествено съдържание и хората трябва да могат да достигат до него по различни начини. През телевизията те се информират за основните новини, но достигат до съдържание и през видеоплатформите, и през сайтове в интернет. Не гледаме на дигиталното съдържание като на самостоятелен бизнес. За нас той е като всички останали (печатни издания, телевизия, онлайн медии...), при които е важно качеството на съдържанието. Длъжни сме да създаваме качествено съдържание, което да е достъпно навсякъде. Ще видите промените през следващите няколко месеца.


Никой не държи тайния ключ към промените и стратегиите и няма готов отговор как те да се случват. В момента всяка медийна група по света опитва различни неща. Тества различни стратегии, за да провери кое работи и кое не. За нас телевизионният и онлайн секторът са един бизнес - напълно интегриран и допълващ се.

Ще ви дам няколко примера. На vbox7.com започваме да качваме видеосъдържание на различни наши предавания. В момента създаваме и ще предложим канали, за които потребителите ще могат да се абонират. Кликвате например на канала на "На кафе" или "Часът на Милен Цветков", или "Големите надежди" и гледате предаванията или части от тях. Ще имате възможност и да се абонирате за съответния канал и следващия път, когато влезете на страницата на vbox7, ще получите информация за последните предавания, качени в този канал, т.е. ще виждате най-важните ъпдейти на избраните от вас канали. В същото време ние ще ви предлагаме най-интересните неща от други наши канали и ще ви ги препоръчваме.

Каква ще е тогава е разликата между vbox7 и NovaPlay?



- NovaPlay е catch-up платформа, т.е. място, на което можеш да гледаш съдържание, което си пропуснал да видиш по традиционния тв канал. Т.е., ако сте пропуснали дадено предаване, ще го намерите в сайта NovaPlay за период от 7 до 30 дни. Тя е продължение на телевизията. Vbox7.com разглеждаме като платформа за video on demand (видео при поискване) с много по-широки възможности като платформа, на която например можете да гледате избрано хубаво изпълнение на участник в Dansing Stars от миналия сезон.

Днес във vbox7.com се гледат 120 млн. видеа месечно, или 4 млн. видеа се гледат всеки ден. Ние, разбира се, имаме по-големи амбиции. Смятаме, че можем да увеличим много повече обема по отношение на съдържанието на платформа като vbox7. Това е един от примерите за пълна интеграция, което означава всичко, което произвеждаме и вие сте пропуснали да гледате по телевизията от 7 до 30 дни, ще бъде на Nova Play и също и на vbox7, ако искате да го видите в кратък формат.

Предвиждаме и все по-голяма синергия между отделните сайтове. Преди vesti.bg нямаше видео, сега има. Nova News нямаше много местни новини, сега в Nova имаме много от Darik News. Nova News е новинарският сайт на Nova, Darik News на Darik, vesti.bg предлага по-широк спектър от новини, който има възможността да взима новини от всичките ни платформи и е много по-богат, защото вече има и видеочаст, която е и най-скъпата. В момента това видеосъдържание се взима от Nova. Всъщност позиционирането е такова, че не този, който гледа да знае всичко, а интернет ползвателят  да стигне до цялата информация бързо и лесно.
Естествено интеграцията не е случайно явление. Имаме ясен план и знаем какво правим, но все пак това е процес, който ще отнеме 12 и повече месеца.  

Ще ребрандирате ли онлайн групата?

- Разгледахме в детайли брандовете, които придобихме, и преценихме, че Netinfo е марка, която всички познават, затова няма да променяме името - цялата дигитална група ще си остане под бранда Netinfo. Това, което ще направим, е да освежим визията и логото.
Вярваме, че ние не сме само медийна, но и технологична компания и искаме да привлечем най-добрите разработчици и креативни и предпримчиви хора с добри идеи за развитие на онлайн стратегии и съдържание. Искаме да им създадем подходяща среда за работа, за да могат да се развиват като технологични иноватори, а това, което разработват, да е полезно за цялата група на MTG, за бизнеса ни във всички страни, в които MTG присъства. Защото това, което има потенциал в България, ще има потенциал и за всички пазари, на които присъстваме. Затова ние искаме да запазим и развием технологичната иновация в групата сайтове на Netinfo. Не можеш обаче да бъдеш компания само за дигитални медии, трябва да се развиваш и да бъдеш иновативен, защото в противен случай някой друг изобретява нещо ново и ти изведнъж заставаш на опашката. А ние не искаме да сме втори, искаме да сме лидери в България. 

Част от стратегията ви включва ли обединяването на редакторски екипи?

- Не съм много сигурен, че искам да обединяваме редакторските екипи. Сигурен съм, че това няма да работи. Една стая, пълна с 30 редактора, не е най-доброто решение. За да бъдеш добър редактор, ти трябва самостоятелност. Опитваме се да запазим екипите непокътнати, това важи и за vesti.bg, NovaNews и Darik News. Гледаме те да са свързани, да обменят местни новини и видеоматериали и т.н., но се опитваме да ги запазим колкото е възможно по-свободни и независими, така че да са горди, че са част от съответния екип. Това ще ги мотивира да работят за силата на съответния бранд. Главният редактор на vesti.bg трябва да е доволен, че е на тази позиция точно в този сайт, и това важи и за другите хора в екипите - Darik News and NovaNews. За да може хората в екипите да казват: "Имам нужда продуктът, който създавам, да е най-добрият на медийния пазар." 

Такава е и организацията в телевизионните канали - човекът, ръководещ Diemа Family, иска именно този канал да има най-добрия рейтинг от всички. Хубаво е да има здравословна вътрешна конкуренция между отделните звена - така управляваме каналите, така ще управляваме и компаниите, които придобихме миналата година. Искаме да имат отговорност за дейността си, за това, което вършат. В същото време да знаят, че работят за една и съща организация, и ако имат нужда от помощ, ще я получат. 

Кой ще управлява групата сайтове?

- Христо Христов е изпълнителен директор на онлайн групата. Много го харесвам и му вярвам. Добрият мениджмънт е въпрос на намирането на най-добрите хора, които да  управляват добре бизнеса. При интеграция на няколко компании трябва да има някой, който да задава основната посока и параметрите, защото винаги в подобен процес има много и различни мнения. Всъщност това е, което правя аз - задавам стратегическата посока и рамка на развитие и оставям изпълнението й на най-добрите за тази цел хора.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Какви са тенденциите в електронната търговия и кои са възможните нови бизнес модели
  • Електронната търговия и новият регламент на ЕС за геоблокирането
  • Как да постигнем най-доброто от физическите и електронни магазини
  • Как да превърнем разбирането и обратната връзка на потребителите в действителна визия за цифровото развитие на компанията
  • Дигитални трансформации
  • Тенденции при мобилните плащания
  • Технологии в търговията на дребно / Електронна търговия и изкуствен интелект
  • Иновации и ефективност в доставките и логистиката
  • Успешни стратегии за електронна търговия на българския пазар

Ранна регистрация до 22 март

Прочетете и това

Делото срещу директора на БНТ приключи на втора инстанция, решение - до месец Делото срещу директора на БНТ приключи на втора инстанция, решение - до месец

Константин Каменаров няма да бъде оправдан, съдът или ще потвърди присъдата, или ще върне делото за ново разглеждане

25 мар 2019, 1138 прочитания

Собственикът на bTV разглежда опции да се продаде изцяло или на части 2 Собственикът на bTV разглежда опции да се продаде изцяло или на части

Според официалното съобщение на CME не е сигурно, че ще се стигне до сделка, и няма поставен краен срок за такава

25 мар 2019, 1973 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Webcafe има нов собственик

Телевизионният водещ Асен Григоров придоби издателя на сайта за 150 хил. лв.

Растеж след буря

Основаната в България софтуерна фирма "Станга" отбелязва впечатляващ ръст на оборота от близо 30%, след по-ранен срив

Трудната раздяла на Германия с въглищата

Берлин от години призовава международната общност за намаляване на вредните емисии, но тепърва обърна поглед към собствените си проблеми

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кино: "Зелената книга"

Сантиментален урок по приятелство в среда без толерантност

Книга: Стефан Цвайг и Максим Горки - "Писма"

Изданието събира кореспонденцията между двамата писатели в периода 1923 – 1936 г.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 12

Капитал

Брой 12 // 23.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, СМЕ може да продаде bTV, "Билла" има нов директор за България

Емисия

DAILY @7AM // 26.03.2019 Прочетете