Облаци в отчета на CME

Какво научаваме за най-голямата телевизия и за рекламния пазар от международния собственик на bTV Media Group

Рекламният пазар е като криво огледало - деформира образите в зависимост от това кой и под какъв ъгъл ще се огледа в него. Ако застанеш по-далеч и се опиташ да го видиш в цял ръст, той може да се раздуе до почти един милиард лева. Ако се доближиш и погледнеш детайлите, ще видиш шесторно умалена картина - едва 160 милиона. Така изглежда картината, ако сравним официалните данни, които изчисляват стойността на всички излъчени реклами по официална тарифа с тази, която достатъчно големите компании на пазара могат сами да си изградят, съдейки по бизнеса си.

През изминалата седмица собственикът на bTV Media Group - базираната в Чехия Central European Media Enterprises (СМЕ), публикува финансовите си резултати за 2013 г. Българският им бизнес е здрав, или поне по-здрав от останалите, защото е успял да порасне с 3% за последната година. Отчетът обаче е осеян с много "но", в които си заслужава да се вгледаме, за да разберем какво се и ще се случва на рекламния пазар в Централна и Източна Европа.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал