С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 11 мар 2014, 18:01, 7768 прочитания

"IAB България": Пазарът на интернет реклама се е свил със 7%

Банерите продължават да са с най-голям дял в приходите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Инфографика

Пазарът на интернет реклама се е свил със седем процента през 2013 г., стана ясно на ежегодната конференция на дигиталния бизнес - IAB Forum 2014. Данните обхващат 22 интернет медии и агенции. Събитието се организира от "Interactive Advertising Bureau България" и има за цел да отчете как се е развивал секторът на интернет рекламата през изминалата година, както и тенденциите за развитие.

Разминаване с прогнозите


Противно на прогнозите за непрекъснат ръст, през 2013 г. дигиталната индустрия е изгубила малко над 3 млн. от стойността си. Проучването на организацията се базира върху данни от компаниите, които продават интернет реклама, като те сами подават информация за клиентите и приходите си. Стойностите в изследването са брутни и не включват отстъпките от официалните тарифи, които медиите понякога правят за рекламодателите.

И през 2013 г. дисплей рекламата (банери) е донесла най-много приходи на сайтовете - 87% (точно колкото е делът и през 2012 г.), или около 33.7 млн. лв. Структурата на пазара остава почти непроменена, но бюджетите за рекламни и ПР публикации са се увеличили с 42.7% (от 698 хил. лв. на 1 млн. лв.), а за малки обяви са спаднали със 17.8%, показват още данните.

Сред промените през 2013 г. е ръстът на видеорекламата и мобилната реклама. И двете категории са пораснали двойно - съответно от 2% на 4% дял и от 1% на 2% от общите рекламни бюджети. Най-голям рекламодател в интернет през 2013 г. е собственикът на trader.bg "Авус капитал" (виж таблицата), който изобщо липсва от списъка за предходната година. На второ и трето място през 2013 г. са съответно "Мтел" и Прокредит банк. От класацията пък напълно изпадат миналогодишните водещи - Bet-at-home и Azimut Software.



Всъщност измерването на IAB трябва да се приеме с някои условности. Сравнението на сумите по години не е точно, тъй като списъкът с участниците в проучването се различава от година на година. Така например през 2013 г. в изследването са се включили за първи път Ad Academy, Ilyan.com, "Медийна група 24", mail.bg, и ОСА Marketing Solutions. Информация обаче са спрели да подават BGmaps, VGB, "MaKoм", "Мобилтел", НЕГ, "New Europe Directories България". Към момента обаче бюрото е единствено, което дава данни за пазара на реклама в България.

Нов измерител

Интернет рекламата в България вече има и нов измерител, стана ясно на форума на IAB. Дигиталната агенция Interactive Share ще предлага собствен мониторинг на всички дисплей кампании (виж графиките). От агенцията признават, че проучването не е представително - но обхваща стоте най-големи уебсайта в България. "През 2013 г. има над 32% ръст на общия брой рекламодатели и с 25% повече кампании", коментира своите данни изпълнителният директор на Interactive Share Мартин Попов. Според него в интернет все още могат да се видят банери, които са просто преправени телевизионни реклами или принт визии, което е проблем на пазара. "Дигиталното присъствие на бранда трябва да бъде заложено още от самото начало, когато се мисли концепцията", допълни Попов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1529 прочитания

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 1242 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10