Седмични новини за маркетинг и реклама
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама

Shutterstock

Седмични новини за маркетинг и реклама

Мария Манолова
5547 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


В новата седмична рубрика на "Капитал Daily" събираме всички най-важни кратки новини от седмицата за рекламните агенции и маркетинг специалистите. 

БАР организира първите награди за маркетингови комуникации

За първи път Българската асоциация на рекламодателите (БАР) ще раздаде награди на най-добрите маркетингови постижения на годината - BAAwards, обявиха от организацията. Участието вече е отворено, а компаниите могат да изпращат своите заявки до 17 април. "Вярваме, че тези награди ще помогнат за развитието и утвърждаването на по-високи професионални стандарти, ще откроят най-добрите кампании, които могат да бъдат пример и вдъхновение на работещите в сектора", коментира Росен Мисов, азпълнителен директор на БАР. Наградите ще имат общо десет категории: "Нов продукт", "Нова услуга", "Нова корпоративна марка", "Ребрандинг на продукт", "Корпоративен ребрандинг", "Корпоративна социална отговорност", "Подновяване на продукт", "Продуктова иновация", "Спонсорство", "Активиране на марка". В конкурса могат да участват фирми, комуникационни агенции, неправителствени и други организации. Условието е кампаниите им да са реализирани през 2013 г., а заявките ще бъдат оценявани от 11-членно жури. Церемонията по раздаване на наградите ще бъде в началото на юни 2014 г.

Дигитална агенция Interactive Share се ребрандира

От няколко дни агенцията за дигитален маркетинг Interactive Share изглежда по нов начин. Агенцията представи обновения си бранд на конференцията за дигитална индустрия IAB Forum. Зад променената корпоративна идентичност на компанията обаче се крият и нови намерения - Interactive Share иска да се препозиционира като digital creative агенция. До момента бизнесът й се фокусираше предимно върху медийно планиране за интернет и пърформънс онлайн реклама. От този месец в портфолиото на агенцията влиза и услугата video for web. В момента от Interactive Share търсят криейтив директор и ще фокусират бизнеса си в по-голяма степен около цялостното творческо обслужване на брандове в интернет.

 Наградите за ПР BAPRA Bright Awards са отворени за заявки

Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА) обяви началото за подаване на заявки за участие в ПР наградите BAPRA Bright Awards. Конкурсът ще се проведе за пети път и има за цел да отличи най-добрите ПР проекти. До 28 март агенции и рекламодатели могат да подават своите заявки на сайта на организацията. Състезанието има седем категории: "Кампания за устойчиво развитие", "Специално събитие", "Иновативна кампания", "Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел", "Комуникационна кампания на годината", "Агенция на годината" и "Комуникационна кампания в публичния сектор". Участниците ще бъдат оценявани от международни специалисти. Председател на журито тази година е президентът на Световната ПР организация (ICCO) Дейвид Галахър.

Brand Management Factory започва на 20 март

Работилницата за управление на марки Brand Management Factory 2014 ще започне на 20 март, съобщиха организаторите The Business Institute и Ilyan.com. Събитието е създадено за маркетинг, бранд и продуктови мениджъри и специалисти по маркетинг комуникации. Работилницата се провежда два пъти седмично в рамките на един месец и има три модула - "стратегия и позициониране на марката", "пазарно присъствие" и "управление на резултатите". "В началото на работилницата всеки от участниците има възможност да дефинира свой казус, върху който желае да получи идеи за решения. Всяка сесия включва практическа работа по конкретните бизнес казуси и дискусия за решенията им", казват от The Business Institute. 

New Moment New Ideas Company с най-много награди за събития Eventex

New Moment New Ideas Company е рекламната агенция с най-много награди за организиране на събития Eventex Awards 2013. Събитието се проведе на 5 март в София. Категориите са общо 11, а New Moment спечели втори награди в категориите "Бизнес развитие (за Microsoft InCharge Event), второ място в "Кампания на годината" (за Jameson Златна бленда), и второ и трето място в категорията "Спортно събитие на годината" (за футболния турнир Kamenitza Фен Купа и турнира по плажен волейбол на Kamenitza Fresh). Събитие на годината на Eventex стана "Нощта на музеите и галериите в Пловдив", (oрганизатор е фондация "Отворени изкуства" в съоганизаторство с фондация "Америка за България" и Община Пловдив). Kампания на годината е "Пътуващото лятно кино на БНТ", a най-доброто бизнес събитие е Absolut Transform Today (дело на рекламна агенция DDB Sofia за Pernod Ricard). Общият брой кандидатствали проекти е над 80, а до шортлиста за награди достигат 34.

"Глобал адвайзърс - Маг адвъртайзинг" ще обучава служители на МОСВ за 460 хил.лв.

Обединението "Глобал адвайзърс - Маг адвъртайзинг" спечели поръчка на Министерството на околната среда и водите (МОСВ) за 460 хил. лв., става ясно от европейския регистър на обществените поръчки. Двете фирми ще организират обучения на служителите в дирекция "Кохезионна политика за околна среда" (КПОС) и дирекция "Фондове на европейския съюз за околна среда (ФЕСОС). В изискванията за поръчката са заложени съвместни обучения, тийм билдинги и обмяна на опит "със структури, управляващи оперативните програми в страни - членки на ЕС". "Mаг адвъртайзинг", която е собственост на Красен Кралев, е една от рекламните агенции с най-голямо участие в конкурси за обществени поръчки. Според списък с всички медии и фирми, които са работили по комуникационни проекти за шестте оперативни програми до лятото на 2013 г., "Маг адвъртайзинг" е спечелила проекти за над 2.5 млн. лв. Справка в Информационната система за управление и наблюдение на структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН) показва, че агенцията участва в 29 поръчки. "Глобал адвайзърс" пък е собственик на 19 дружества и обединения и е изпълнител в 16 проекта в ИСУН.

Vbox7 пусна собствено мобилно приложение

Уебсайтът за видеосподеляне Vbox7 вече има собствено мобилно приложение, съобщиха от компанията собственик "Нова броудкастинг груп". Апликацията позволява потребителите да записват и качват собствени видеоклипове. Категории от интернет сайта като "Избор на редактора", "Топ 40", "Топ 40 БГ музика", "Авто и спорт", "Новини" и "Смях" също ще бъдат достъпни през мобилен телефон. Приложението е безплатно и има две версии - за Android и iOS. Vbox7 e най-големият уебсайт за видеосподеляне в България. Той е част от групата "Нетинфо", която през 2013 г. се сля с "Дарик нюз" и онлайн бизнеса на собствениците на "Нова тв" - "Нова броудкастинг груп."

Екипът на "Медиа и реклама" очаква вашите новини на [email protected].

В новата седмична рубрика на "Капитал Daily" събираме всички най-важни кратки новини от седмицата за рекламните агенции и маркетинг специалистите. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    frankzappa avatar :-|
    Frank Zappa

    Какво да видя - "синия" Красен (МАГ прави предизборните кампании на СДС и Желев) печели яко червени поръчки.

    Преди 10 минути мислех да драсна некой ред, но се отказах - не си заслужава труда.

    Но цъкам в ПИК и какво да видя - "синия" Богомил Бонев атакувал Плевнелиев, който пък бил член на БКП (по Антон Тодоров пред Кулезич по Нова).

    Абе май всички получават опорни токи от едно и също място... :)


    Иначе... Красене, доста си пораснал...

  • 2
    pr_magcomm avatar :-|
    PR MAG Advertising

    Авторът г-жа Мария Манолова е добре да допълни за информация на читателите, че освен гореспоменатия конкурс, през 2012г. MAG Communications спeчели и две големи награди на най-представителното състезание за постижения в сферата на комуникациите в страната "PR Приз 2012", а MAG Advertising - спечели оценката на журито от български и чужди експерти за високи резултати.
    За участие в споменатите поръчки има нормативно определен ред, а всеки участник е запознат, че условията са и комплексни - изискват се експертен екип, креативен подход на реализация, стратегическо планиране и т.н., но най-вече високи резултати.
    Тъй като за читателя остават скрити мотивите с подобен род публикации да се поднася стара информация като "новина", разчитаме в бъдеще да не бъдат допускани подобни пропуски от медията, както и спекулации с името на MAG Advertising и собственика й.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK