Растеж при поискване

Пазарът на тв услуги по заявка обещава развитие, но не и революция

Телевизионната индустрия се промени много през последните няколко години. Тя се разрасна не само в посока предавания, сезони и нишови канали, но и към други медийни платформи като интернет. Броят на зрителите онлайн и чрез мобилния телефон все повече расте, но в близките няколко години това едва ли ще доведе до значителен отлив от традиционната телевизия. Телевизорът все още е най-достъпното средство за забавление и информация. Конкуренцията в интернет е много по-голяма, но за основните тв канали допълнително предимство е ексклузивното качествено съдържание, което предлагат, както и силата на бранда. Все пак и каналите и телеком операторите не се отказват да развиват така наречените услуги по заявка (видео при поискване например) и предлагат на потребителите достъпно само онлайн съдържание.

Мащабно изследване на Discovery Networks и The Future Foundation, проведено през 2012 г. на 10 пазара в Централна и Източна Европа, Близкия изток и Африка (CEEMEA), сред които България, Чехия, Унгария, Полша, Румъния, Русия, Южна Африка, Турция, Украйна и Обединените арабски емирства, отчита, че 5% от зрителите на тези пазари използват услугата "видео при поискване".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се