Седмични новини за маркетинг и реклама
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама

Shutterstock

Седмични новини за маркетинг и реклама

Мария Манолова
10798 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


YouTube вече е отворен за рекламодатели от България

Платформата за видеосподеляне YouTube вече позволява купуване на реклама от България, съобщиха в блога си Google. Сайтът предлага различни рекламни формати като например TrueView (които позволяват на потребителя сам да избира рекламите на кои рекламодатели да вижда и кога). Видеорекламите могат да бъдат възпроизвеждани преди, след или по време на избраното от потребителя видео, обясняват от компанията. "С един милиард уникални месечни потребители и 100 часа видеосъдържание, качвано в YouTube всяка минута, в платформата има много ангажирани потребители, които търсят, гледат, харесват, споделят и коментират видеоклипове",  коментира мениджърът бранд реклама за ЕМЕА Роби Дуек. При TrueView форматите рекламодателят плаща само при видяно рекламно видео, допълва още той. Дуек и други експерти от Google ще дойдат в България през април, за да разкажат повече за възможностите на видеорекламата в YouTube.

DraftFCB Business Data става FCB Sofia

Рекламна агенция DraftFCB Business Data вече ще се казва FCB Sofia. Това съобщиха от компанията, като уточниха, че преименуването става заради промяна в името на международната мрежа DraftFCB на FCB. "Глобалното ребрандиране идва в резултат на промяна във визията за развитие на компанията и след като начело застана нов изпълнителен директор", коментират от офиса в София. През пролетта глобалният офис на DraftFCB (част от Interpublic Group) нае Картър Мъри, който до този момент работеше за конкурентната рекламна агенция Young&Rubicam (част от WPP). "Пълният капацитет, който превърна Draft в лидер в индустрията, ще продължи да е от съществено значение за бъдещето на FCB – области като CRM, маркетинг анализ, ритейл маркетинг и активация. Ще продължим да инвестираме и да се развиваме във всички тези области, като същевременно гарантираме силен творчески продукт", казва Мъри в официалното съобщение на агенцията. В момента FCB Sofia обслужва брандовете Nivea, Nivea Men и Eucerin на Beiersdorf, Wizzair, Cellum - България, Mondelez (брандовете Oreo и Tuc), както и Panasonic. Агенцията предлага пълно рекламно обслужване.

Publicis Sofia има нов творчески директор от Италия

От началото на март Publicis Sofia има нов криейтив директор - италианецът Рафаеле Чезаро. Той има 25-годишен опит в сферата на графичния дизайн и рекламата. Чезаро е бил творчески директор в проекти за компании като Coca-Cola, Nestle, Philip Morris, Fiat, Samsung и други в Италия, САЩ, Бразилия, Португалия, Испания и Германия. Учил е в Международния колеж по изкуства и наука в Милано и Училището по визуални изкуства в Ню Йорк. "Радвам се, че "Публисис груп" ми гласуваха доверие, тъй като отдавна имам амбиция да работя в Източна Европа, която за мен е изключително място за творчество и реклама", коментира творческият директор в официалното съобщение на компанията. Чезаро е работил като графичен дизайнер за Versace, след това като арт и творчески директор в Leo Burnett - Милано, и в TBWA Worldwide и Lowe Pirella Fronzoni. Клиентите на Publicis -  София, включват NESTLE (брандовете Nescafe и MAGGI), LÓreal (за Garnier), Renault, Dacia, Nissan, Sanofi, Billa, Subway, OMV, Ficosota Syntez и Ferrero.

AdForum 2014 ще бъде на 26 март

Форумът на рекламната индустрия AdForum ще се проведе на 26 март, съобщиха от Българската асоциация на рекламните агенции (БАКА). Събитието ще се проведе Sofia Event Center, а посланието тази година е "Има ли я още магията". Програмата на AdForum по традиция започва с прогнозата за развитие на пазара на Красимир Гергов. Тази година на събитието ще бъдат прожектирани няколко лекции от Cannes Lions 2013 - една на архитекта Рем Кулхас и една за тайната Google[x], както и дискусия между ръководителя на творческия отдел във Facebook Марк д’Арси , инженерния директор на компанията Андрю Бозуърт и основателя на Droga 5 Дейвид Дрога за връзката между Силициевата долина и Медисън авеню. На AdForum 2014 bTV Media Group ще покаже и своя обзор на рекламния пазар през 2013 г. "Тук и сега".

Победителят в рекламния конкурс Young Lions Film също ще бъде избран по време на форума. Състезанието търси най-добрия 60-секунден видеоклип с потенциал да стане viral. На 14 март общо 27 регистрирани екипа получиха заданието, което тази година е свързано с кандидатурата на София за Европейска столица на културата през 2019 г. Екипите трябваше за три дни да направят едноминутна реклама, която да показва София като "територия, на която се концентрира творческа енергия". Победителят отива на фестивала Cannes Lions. 

AdForum 2013
Фотограф: Надежда Чипева

Sinoptik.bg пуска собствено мобилно приложение

Уебсайтът за прогноза за времето Sinoptik.bg вече има собствено приложение за смартфон, съобщиха собствениците от "Нова броудкастинг груп". Апликацията е безплатна, има версии за Android и iOS и ще предлага десетдневна прогноза за времето. "Приложението е единственото, което предоставя и детайлна информация за ски условията в големите български зимни курорти, включително картина от камери на пистите, карти на пистите и състоянието на ски съоръженията", казват от "Нова броудкастинг груп". Преди седмица компанията пусна мобилно приложение на друг свой уебсайт - vbox7.com. Платформата за видео, както и sinoptik.bg са част от групата "Нетинфо", която през 2013 г. се сля с "Дарик нюз" и онлайн бизнеса на собствениците на "Нова тв" - "Нова броудкастинг груп".

Приключи съдебният спор между Youtube и Viacom

Съдебният спор между американската медийна компания Viacom и YouTube приключи. След седемгодишно дело двете компании са се споразумели извън съда, но не съобщават условията на споразумението. Viacom заведе дело срещу YouTube и собственика Google през 2007 г. Медийната компания обвини сайта за видеосподеляне в нарушаване на авторските права и искаше компенсация от 1 млрд. долара заради незаконното използване в интернет на клипове от MTV, Comedy Central и други свои телевизионни канали. "Споразумението отразява растящото сътрудничество между двете компании и потенциалните общи възможности пред нас и с нетърпение очакваме да работим в по-тясно сътрудничество", коментират в общото си прессъобщение Viacom и Google.

YouTube вече е отворен за рекламодатели от България

Платформата за видеосподеляне YouTube вече позволява купуване на реклама от България, съобщиха в блога си Google. Сайтът предлага различни рекламни формати като например TrueView (които позволяват на потребителя сам да избира рекламите на кои рекламодатели да вижда и кога). Видеорекламите могат да бъдат възпроизвеждани преди, след или по време на избраното от потребителя видео, обясняват от компанията. "С един милиард уникални месечни потребители и 100 часа видеосъдържание, качвано в YouTube всяка минута, в платформата има много ангажирани потребители, които търсят, гледат, харесват, споделят и коментират видеоклипове",  коментира мениджърът бранд реклама за ЕМЕА Роби Дуек. При TrueView форматите рекламодателят плаща само при видяно рекламно видео, допълва още той. Дуек и други експерти от Google ще дойдат в България през април, за да разкажат повече за възможностите на видеорекламата в YouTube.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK