С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
38 21 мар 2014, 19:29, 24885 прочитания

TV or not TV

ТВ7 направи огромни инвестиции в желанието си за голям дял от пазара. След като това не се сбъдва, накъде с телевизията?

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Инфографика

Рейтинг на TV7, %

Увеличаване

Инфографика

Топ 20 рекламодатели в TV7 за 2013г.

Увеличаване



По време на своето сравнително кратко съществуване медийната компания TV7 живее на бързи обороти. Порасна от кабелна до национална телевизия. Смени собствениците си няколко пъти. Роди нови канали. 

През първите месеци на 2014 г. обаче за пръв път от известно време насам амбициозният проект показва признаци, че се задъхва. TV7 спря четири предавания, в програмата няма много високобюджетни продукции, делът от аудиторията й леко спада. Освен това телевизията вече не говори на толкова висок глас за амбициите си. Принципно забавянето на ръста й е нормално за пазар, който се свива и е свръхконкурентен. Проблемът с TV7 обаче e по-различен: с темпото, с което изразходва пари, тя не би трябвало да може да си го позволи още дълго време.


В последния достъпен отчет на медиата (този за 2013 г. все още не е публикуван) ясно се вижда, че тя струва много, много повече, отколкото успява да донесе на своите собственици. През 2012 г. TV7 е с 30 млн. лв. под нулатa, а приходите й са едва 11 млн. лв. Откакто в компанията влязоха новите й собственици (за тях по-долу), те са налели в нея над 130 млн. лв. По всичко личи, че телевизията е особено важен проект за тях, защото те покриват загубата от собствения си джоб. 

Тук идват и въпросителните: ако TV7 продължава да работи по този доста разточителен начин, тя трябва да стане много по-голяма и да заеме подходящо място на рекламния пазар, за да оправдае подобна стратегия. Има ли обаче място за трети мащабен играч на пазара? За момента отговорът е "по-скоро не". В такъв случай се налага изводът, че TV7 не е обикновен проект, тъй като настоящият му бизнес курс рано или късно би трябвало да го потопи. Да наливаш толкова пари обаче прави смисъл като част от по-мащабно начинание - търговията с влияние, а не с рейтинг точки. Дали телевизията е успешна в това поле е нещо, което само собствениците й могат да преценят. Отстрани погледнато, обаче изглежда, че амбициите на медийната група, която се свързва със собственика на КТБ Цветан Василев, да заеме сериозна позиция на телевизионния пазар, са на път да се провалят. 130 милиона лева по-късно TV7 е губещ проект, а ниският рейтинг и вероятно още по-ниското доверие в нея едва ли е много добра позиция за търговия с влияние.

"Капитал" потърси за коментар международните собственици на TV7 от Alegro Capital с въпроси относно инвестициите и плановете им. "Политиката ни е да не обсъждаме информация за който и да е от бизнесите ни с медиите", отговориха от адрес с името Public Folders ("Публични папки" - бел. авт.) на компанията. Българското ръководство на телевизионната група също не успя да отговори на въпросите ни до редакционното приключване на броя.  



Рейтинг ми дай

Последният епизод от историята на TV7 започна с обявяването на новите лондонски собственици от Alegro Capital през есента на 2012 г. (виж по-долу). В периода 2012-2013 г. ТV7 инвестираше агресивно. Буквално за дни отне продуцентите Иван и Андрей и водещия Мартин Карбовски от "Нова тв", привлече нови лица като Елена Йончева, Иван Гарелов, Владимир Береану, Константин Филипов. Превърна тогавашната телевизия BBT в новинарския канал News7, правейки видимо скъпа инвестиция. Купи правата за излъчване на футболното първенство и Купата на България за три години (срещу 14 млн. лв.) за мачовете на българските баскетболни и волейболни отбори. 

Срещу всичко това TV7 получи прилични, но не особено зашеметителни рейтинги, които да съответстват на похарчените пари. "Ако разглеждаме резултатите на TV7 Group през последните три години, делът от аудиторията (за най-популярната група - 25-54г.) в интервала 6 - 18 ч. е пораснал от 4.23% до 7.9%", обяснява медиа директорът на компанията "Аргент" Симона Тенчева. Във вечерния часови пояс групата канали расте повече от двойно - от 2.45% през 2011 г. до 6.5% две години по-късно. "За няколко години TV7 успя да си изгради стабилна позиция и 2013 г. бе силна за нея", коментира акаунт мениджърът в Media Club Десислава Танова. Една от добрите новини за TV7 e, че успя да изпревари БНТ и да стане трета по гледаемост (въпреки че обществената телевизия не е прекалено заплашителен конкурент).

"Програмите с най-високи рейтинги са футболните мачове, "Къртицата", "Поверително от NL", "Предването на Карбовски", "Фронтова линия", турският сериал "Великолепният век", обяснява Александър Гагов от Media S SMV. В момента телевизията естествено не променя позициите на тези предавания в програмната схема. Но други шоута изчезнаха от ефира й. От януари 2014 г. по TV7 вече няма да видите "Баркод", "Комисията Павлов", "Сблъсък" и "Споделено със". Макар че не са най-скъпите й продукции, свалянето им от ефир със сигурност значи по-малко разходи за телевизията.

"В сравнение с предходните сезони тази пролет има по-малко български сериали в праймтайм - само "Знакът на българина", казва също медиа директорът в Media S SMV Александър Гагов. Продукцията не е скъпа и има само един планиран сезон. "През този и следващия месец част от предаванията ще бъдат сменени със сериали", допълва пък Десислава Танова.

Освен видимо по-пестеливата програма в TV7 има и други промени. "През миналата година подготвяха старта на нов спортен канал и канал за женска аудитория, но към момента тези планове са отложени", казва Александър Гагов по повод списъка със спрените проекти на телевизията. 

От януари TV7 е изгубила малко от дела си, въпреки че общата аудитория на всички канали се е увеличила (виж графиката). "В първите две седмици на март параметрите се подобряват леко главно заради старта на "Къртицата", казва Десислава Танова. До този момент TV7 не е дала официална информация на медиа агенциите как ще се развива сезонът. Засега обаче продукцията се движи на рейтинг нивата си от 2012 г., а докато в конкурентните bTV и "Нова тв" се вихрят няколко скъпи риалити формата, в TV7 са планирани предимно сериали. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри 1 Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 1318 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1381 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Промени в "Канал 3"

Бившият директор маркетинг и продажби на ТВ7 Огнян Димов ще ръководи телевизията

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Кино: "Котка в стената"

Изчезващата милост към другия

20 въпроса: Капка Тодорова

От журналистите, които успяват да си изковат име независимо от или въпреки медията, в която работят

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10