Седмични новини за маркетинг и реклама
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама

Shutterstock

Седмични новини за маркетинг и реклама

Мария Манолова
7988 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


В новата седмична рубрика на "Капитал Daily" ще събираме всички най-важни кратки новини от седмицата за рекламните агенции и маркетинг специалистите. 

Нова рекламна агенция иска да смени начина на мислене на рекламодателите 

Искаме да променим неработещия модел, да оптимизираме процеса по създаване на рекламата и да работим много по-пряко с клиента. С тези заявки тръгва най-новия проект на рекламния пазар в България - The Heads. Проектът е партньорство бившия криейтив директор на Graffitti BBDO Деян Шиваров и на ilyan.com - най голямата дигитална агенция в България. От началото на годината тази нова бизнес линия на ilyan.com, водена от Деян Шиваров вече има два реализирани проекта. "Пишем заданието в рамките на няколко часа на първия ден заедно с клиента", обяснява новия модел на работа Деян Шиваров. "След това си оставяме време за рисърч и за подреждане на мислите в главата. На следващия ден правим брейнсторминга заедно с клиента", продължава той. Моделът на The Heads включва до десет дни двамата криейтив директори Деян и Илиян (а когато има нужда от други познания, двамата наемат "най-добрите специалисти на пазара") да разработят проекта. "Това не е напълно завършен криейтив, а основи, стратегия, с която клиентът може да отиде при рекламната си агенция, при подизпълнител или да ни поръча на нас да изработим", довършва Шиваров. The Heads оценяват услугите си като "скъпи, тъй като са консултантски - но клиентът плаща само нашето време без overhead (надценка заради наеми, транспорт и т.н. - бел.авт.)" Засега агенцията няма за цел да привлича дългосрочни клиенти, като например мобилни оператори за годишно обслужване, а да работи на проектна база. The Heads не планират и да се явяват на рекламни конкурси. Насочени са към големи международни клиенти, които имат нужда от свеж поглед, както и към местни компании, включително такива, които нямат добре развити маркетинг структури. 

Започва новата кампания на reforma за UniCredit Bulbank 

От днес в телевизионния ефир тръгва нов рекламен клип за ипотечните кредити на UniCredit Bulbank. Рекламата е направена от агенция reforma и е една от първите им активности за банката. Агенцията я спечели за клиент в началото на 2014 г. - дотогава банката работеше с The Smarts. През 2013г. reforma взе първата в историята на българския рекламен фестивал ФАРА награда Grand Prix, а година по-рано беше отличена като "Медийна агенция на годината" на същото събитие. Ето видеото

All Channels спечели PR обслужването на LG Electronics 

LG Electronics избра All Channels Communication Group за обслужваща комуникационна агенция. All Channels ще отговаря за "всички сфери на публичните комуникации - стратегическо консултиране, ежедневни пресофис активности, кризисни комуникации, дигитални комуникации и събитиен мениджмънт" за технологичната компания. Агенцията  ще управлява корпоративните и продуктовите комуникации на LG. Досега PR екипът на All Channels е работил и за други технологични брандове като Samsung, HP, Microsoft и DELL.

Победителите в Cannes Young Lions са от noble graphics

Желез Атанасов и Владимир Герасимов от noble graphics са двамата победители в конкурса за кратък рекламен клип Young Lions Bulgaria 2014, стана ясно на ежегодния AdForum. Желез е директор "Стратегическо планиране" в агенцията, а Владимир - Agency Producer. Състезанието Young Lions търсеше "60-секунден видеоклип с потенциал да стане viral", който да показва София като "територия, на която се концентрира творческа енергия". В Young Lions се регистрираха 27 екипа. Двадесет от тях подадоха своите предложения за реклама на София като "съвременен и вдъхновяващ град, в който имаме свободата да творим". Финалисти в конкурса бяха екипите на Васил Петраков и Иван Москов, Виктория Боева и Майя Георгиева, Георги Янакиев и Моника Симеонова, Йордан Петков и Костадин Кокаланов. Наградата на победителите е участие в Cannes Young Lions 2014 в рамките на 61-ия рекламен фестивал в Кан. Там ще имат 48 часа да заснемат видео по получено задание, с което да се състезават срещу останалите участници от цял свят. Ето трите клипа на победителите (Музика: Getty Images):

noble graphics с кампания за Mini

Последната кампания на noble graphics за автомобилния бранд Mini започна тази седмица. Идеята е да се представи по нестандартен начин третото поколение на Mini в България. Глобалното позициониране на модела е "Новото MINI. Новият оригинал". Местната агенция е избрала да го представи чрез изложба, разделена на две части и "две епохи" - The Original и The New Original. "Различно оформеното пространство едновременно отдава почит на славното минало на легендата, но и представя визията му за бъдещето на автомобилната индустрия. Целта е да се възприеме нагледно идеята за автомобил с напълно нова форма, който обаче носи същия дух и концепция, просто пренесени в друго време," обясняват от агенцията. Изложбата е в Sopharma Business Towers до 29 март.       

Автор: noble graphics

Ilyan.com пуска своя рекламна кампания в Албания 

На 21 март Ilyan.com започна кампания за Avon - Албания, съобщиха от агенцията.  Целта й е да комуникира линията козметика LUXE "при ограничен бюджет предвид размера на пазара и по-различното присъствие на потребителите в социалните мрежи в Албания спрямо други държави в региона". Агенцията организира "серия от миниинициативи с участието на познатата от телевизионния екран водеща Амарда Тоска - целта е потребителите да й помогнат да избере най-подходящите продукти и така да се запознаят с портфолиото на марката". "Без платена реклама само за първите няколко часа в активацията взимат участие 600 потребители, които генерират над 400 коментара", коментират от ilyan.com.

Национален парк "Централен Балкан" обявява обществена поръчка за реклама

Национален парк "Централен Балкан" търси фирма, която срещу 300 хил. лв. да отпечата билбордове, табели, стикери и други промоционални материали на парка. Обществената поръчка е за информация и публичност и се финансира от ОП "Околна среда", става ясно от европейския регистър на обществените поръчки. Тя е част от проекта "Централен Балкан – парк за всички", който струва общо 55 млн. лв. и трябва да приключи през 2015 г. В традиционно конкретния дух на подобни поръчки целите на проекта за реклама включват поставянето на 21 билборда, изработването на 1000 информационни стикера, по 1000 папки, бележници, химикалки и по 500 термочаши и торбички. Национален парк "Централен Балкан" приема документите на участници до 27 април.

Екипът на "Медиа и реклама" очаква вашите новини на [email protected]

В новата седмична рубрика на "Капитал Daily" ще събираме всички най-важни кратки новини от седмицата за рекламните агенции и маркетинг специалистите. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK