С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
34 27 мар 2014, 18:28, 15298 прочитания

bTV сваля две свои програми от мултиплекса

bTV Lady+1 и Ring.bg+1 вече няма да се излъчват в безплатния цифров ефир

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Два от каналите на bTV -  Ring.bg+1 и bTV Lady+1, най-вероятно ще бъдат свалени от безплатния цифров ефир. Това стана ясно в четвъртък по време на 11-ия технологичен форум "Телекомуникационният и медийният бизнес пред нови предизвикателства", организиран от ICT Media. Както председателят на Комисията за електронни съобщения (КРС) Веселин Божков, така и този на Съвета за електронни медии (СЕМ) Георги Лозанов един след друг предупредиха, че е възможно някои от каналите, излъчвани в момента от мултиплекс оператора, да бъдат свалени по тяхно искане, което да постави под въпрос успеха на цифровизацията изобщо като процес.

Тайна, но не съвсем


Имената на каналите не бяха уточнени по време на конференцията. "Една от телевизиите просто поиска да отнемем индивидуалния й лиценз за излъчване на тези конкретни канали. Не съм упълномощен да я назовавам", каза председателят на СЕМ Георги Лозанов. "Идния вторник ще обсъждаме това искане на заседанието си, а то ще е открито", уточни той. В дневния ред за заседанието на медийния регулатор още за 24 март (публикувано на сайта му в интернет) една от точките е разглеждане на искане от "БТВ медиа груп" СЕМ да прекрати лицензите й за цифрово ефирно излъчване на каналите Ring.bg+1 и bTV Lady+1. От самата медиа отказаха да потвърдят информацията с аргумента, че традиционно не коментират свои търговски взаимоотношения.
Принципно в списъка с т.нар. must-carry канали са включени две от програмите на "БТВ медиа груп" - основната bTV и развлекателната bTV Action. От края на януари 2013 г. ръководството на медиата реши да излъчва през цифровата мрежа и bTV Lady+1, а от октомври 2013 и Ring.bg+1 (+1 означава, че тв програмата върви по безплатния ефир с един час по късно от предаването през платените разпространители). Преди тези дати и двата канала са били излъчван само по кабел и сателит. От 20 юни 2013г. медиата излъчва цифрово и новосъздадения развлекателен канал Novella, за който данни за гледаемост липсват. Противно на политиката на bTV да прави добра автореклама на медиите в портфолиото си, тази не се популяризира, макар че до момента няма и данни за евентуалното й закриване.
От bTV не обясниха какво налага да решението за спиране на цифровото излъчване на bTV Lady и Ring.bg. В данните на нито една от двете пийпълметрични агенции, които измерват зрителския интерес (ГАРБ и Mediaresearch), няма знак гледаемостта на каналите да се е раздвижила съществено в някаква посока, след като те са променили способа си на излъчване. Според данните на Mediaresearch пазарният дял на bTV Lady (разпространявана през кабел и сателит) е 0.8%, което й отрежда 18-о място по гледаемост в топ 20 на телевизиите през февруари тази година за аудиторията на възраст 4+ и на 20-то при зрителите 18-49 години. Делът от аудитория на Ring.bg e 0.3% и каналът никога не попада в топ 20.

Парите или ефира

Принципно, за да е оправдана таксата, която bTV плаща на мултиплекс оператора за излъчването на Ring.bg+1 и bTV Lady+1, медиата трябва да е постигнала положителен ефект от цифровото предаване на каналите по формата на повишена аудитория, която да може да продаде на рекламодателите. Такава информация не се потвърждава от проучването на пазара, което "Капитал" направи. Тоест до момента bTV e давала пари за услуга, от която няма реална финансова полза. Вероятно това е и причината да поиска прекратяването на двата цифрови лиценза.
Този акт на медиата обаче поражда разговор по по-важната тема - какъв е ефектът от цифровизирането на ефира и защо собственикът на мултиплекса не може да запълни капацитета на мрежата, като привлече повече медии.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1725 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 4579 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Дупка в ефира

Или как цифровизацията е на път да се окаже по-голям провал от очакваното

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език

Книга: Иън Макюън - "Машини като мен"

Най-новият роман на популярния британски писател