#Застой
Няколко аномалии са най-интересното на рекламния пазар през 2013г., показа годишният форум на индустрията
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Кофи с притеснение и оптимизъм на много малки капки - така изглеждаше атмосферата на ежегодния форум на рекламната индустрия AdForum 2014 г. през изминалата седмица.
Събитието събира рекламната индустрия за оценка на случилото се през последната година и прогноза за предстоящата. Изводите за 2013 г. и този път не бяха добри, а очакванията за 2014 г. - студени. Притеснението идва заради две аномалии - свиването на интернет рекламата, което противоречи на логиката, и територията на рекламодателите, където "пазарен принцип" е все по-рядко срещана концепция. Ако съдим по минорните тонове, дребния шрифт и притъмненото осветление на последния AdForum - тази обстановка е накарала браншът да притихне съвсем.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
9 коментара
Като цяло в последно време няма реклама, която да ме е грабнала.
Миналата година добра беше онази с "бат'Бойко, айдуци, айдуци".
Тази година ми харесва " искам П/Б/ониииии".
Много добро попадение!
До коментар [#1] от "Кирето":
На мен пък ми харесва тази на играчките Джъмбо, започвам да си припявам като я чуя, а понякога и на танц го удрям. ;) Gummy bear пробужда детското в мен.
Иначе като цяло не съм впечатлена от масата реклами. Някои са ми безинтересни, други досадни, а трети направо ме дразнят.
Елементарно, Уотсън...
Тези, всичките от AdForum, май тотално забравят, че телевизорите имат дистанционни управления и има много други канали за гледане!
Лично мен 2 досадни реклами ме "изгонват" от съответния БГ канал за поне 2 часа!
Учудва ме тъпата упоритост да се рекламират боклуци от някоя си "Мария", например, в продължение на години!
Очевидно целта е да се усвои един рекламен бюджет и нищо друго!
Тези, които правят рекламните клипове, и "през плет не са видели" как изглеждат истинските реклами!
Препоръчвам им да погледат малко италиански реклами - анимация, закачка, динамика, звук, точни рекламни послания, липса на досада!
У нас - газове, запек, превръзки със сини петна и назидателни "лекции" от Мария!
Ами постигнаха си точно ефекта!
Медиите (телевизии, новинарски сайтове) могат да се разглеждат като икономическо предприятие което принадлежи към сферата на крупния капитал. За целите на рекламата и печалбите медиите постепенно се превърнаха в средство и начин за постигане на неикономическите цели на капитала. Един от водещите принципи които ръководят медиите днес е стремежът към печалби, който не минава без прякото съдействие на рекламата и маркетинга. Да не забравяме че медиите и рекламната индустрия действат като икономически субекти и едновременно с това са както проводници за култура, така и средство за манипулация.
Рекламодателите и така наречените "криейтори" или създатели на рекламен спот са ни много зле. Хората по света правят ненормални реклами дори за прахове за пране...а нашата леля Мария пасти да яде...
19 млн. за цифровизация!? Какво повече да добавиш, кое е пазарното, кое е креативното и къде свършва моралът? И това само е върхът на айсберга, естествено че ще се борят за такива поръчки. Може и 50% ресто да правиш на поръчителя и пак ще си на сериозна печалба. Защо да се мъчиш с претенциозни клиенти, после чалгата ни е виновна. Цялата интелигенция се продава по-евтино от фолк певица, а после мърморене. Къде беше гилдията да се опъне на това безумно и безсмислено харчене на пари в държавата. На топло, а някой и на голф. Накрая ще остане само Държавата да поръчва и всички ще са роби на такива като Пеевски и кукловодите му.
Не успяваш да убедиш или не искаш да убедиш? Второто - маржовете при скъпата телевизионна реклама са много по-големи...
За пореден път държавата е най-големия рекламодател. Рекламните агенции си останаха печалбари наемащи студенти да им вършат работата както могат. Какво друго да очаквате?!
Всеки модерен човек знае, че няма такова животно като онлайн реклама. Има онлайн комуникация, в която продавачът трябва да участва, и да печели репутация и известност, нищо повече. Онлайн рекламата се нарича спам.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.