#Застой

Няколко аномалии са най-интересното на рекламния пазар през 2013г., показа годишният форум на индустрията

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Кофи с притеснение и оптимизъм на много малки капки - така изглеждаше атмосферата на ежегодния форум на рекламната индустрия AdForum 2014 г. през изминалата седмица. 

Събитието събира рекламната индустрия за оценка на случилото се през последната година и прогноза за предстоящата. Изводите за 2013 г. и този път не бяха добри, а очакванията за 2014 г. - студени. Притеснението идва заради две аномалии - свиването на интернет рекламата, което противоречи на логиката, и територията на рекламодателите, където "пазарен принцип" е все по-рядко срещана концепция. Ако съдим по минорните тонове, дребния шрифт и притъмненото осветление на последния AdForum - тази обстановка е накарала браншът да притихне съвсем. 


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kireto avatar :-P
    Кирето
    • - 8
    • + 8

    Като цяло в последно време няма реклама, която да ме е грабнала.
    Миналата година добра беше онази с "бат'Бойко, айдуци, айдуци".
    Тази година ми харесва " искам П/Б/ониииии".
    Много добро попадение!

    Нередност?
  • 2
    honey.bee_1 avatar :-P
    bee
    • - 7
    • + 8

    До коментар [#1] от "Кирето":

    На мен пък ми харесва тази на играчките Джъмбо, започвам да си припявам като я чуя, а понякога и на танц го удрям. ;) Gummy bear пробужда детското в мен.
    Иначе като цяло не съм впечатлена от масата реклами. Някои са ми безинтересни, други досадни, а трети направо ме дразнят.

    Нередност?
  • 3
    the_core avatar :-?
    The Core
    • - 2
    • + 16

    Елементарно, Уотсън...
    Тези, всичките от AdForum, май тотално забравят, че телевизорите имат дистанционни управления и има много други канали за гледане!
    Лично мен 2 досадни реклами ме "изгонват" от съответния БГ канал за поне 2 часа!
    Учудва ме тъпата упоритост да се рекламират боклуци от някоя си "Мария", например, в продължение на години!
    Очевидно целта е да се усвои един рекламен бюджет и нищо друго!
    Тези, които правят рекламните клипове, и "през плет не са видели" как изглеждат истинските реклами!
    Препоръчвам им да погледат малко италиански реклами - анимация, закачка, динамика, звук, точни рекламни послания, липса на досада!
    У нас - газове, запек, превръзки със сини петна и назидателни "лекции" от Мария!
    Ами постигнаха си точно ефекта!

    Нередност?
  • 4
    amnesia_ avatar :-|
    amnesia_
    • + 5

    Медиите (телевизии, новинарски сайтове) могат да се разглеждат като икономическо предприятие което принадлежи към сферата на крупния капитал. За целите на рекламата и печалбите медиите постепенно се превърнаха в средство и начин за постигане на неикономическите цели на капитала. Един от водещите принципи които ръководят медиите днес е стремежът към печалби, който не минава без прякото съдействие на рекламата и маркетинга. Да не забравяме че медиите и рекламната индустрия действат като икономически субекти и едновременно с това са както проводници за култура, така и средство за манипулация.

    Нередност?
  • 5
    petyr_kov avatar :-|
    Петко Ковачев
    • + 6

    Рекламодателите и така наречените "криейтори" или създатели на рекламен спот са ни много зле. Хората по света правят ненормални реклами дори за прахове за пране...а нашата леля Мария пасти да яде...

    Нередност?
  • 6
    stoiank avatar :-|
    stoiank
    • - 3
    • + 6

    19 млн. за цифровизация!? Какво повече да добавиш, кое е пазарното, кое е креативното и къде свършва моралът? И това само е върхът на айсберга, естествено че ще се борят за такива поръчки. Може и 50% ресто да правиш на поръчителя и пак ще си на сериозна печалба. Защо да се мъчиш с претенциозни клиенти, после чалгата ни е виновна. Цялата интелигенция се продава по-евтино от фолк певица, а после мърморене. Къде беше гилдията да се опъне на това безумно и безсмислено харчене на пари в държавата. На топло, а някой и на голф. Накрая ще остане само Държавата да поръчва и всички ще са роби на такива като Пеевски и кукловодите му.

    Нередност?
  • 7
    abcde avatar :-|
    abcde

    Не успяваш да убедиш или не искаш да убедиш? Второто - маржовете при скъпата телевизионна реклама са много по-големи...

    Нередност?
  • 8
    kristianb avatar :-|
    kristianb
    • + 3

    За пореден път държавата е най-големия рекламодател. Рекламните агенции си останаха печалбари наемащи студенти да им вършат работата както могат. Какво друго да очаквате?!

    Нередност?
  • 9
    motochristo avatar :-|
    motochristo
    • - 1
    • + 6

    Всеки модерен човек знае, че няма такова животно като онлайн реклама. Има онлайн комуникация, в която продавачът трябва да участва, и да печели репутация и известност, нищо повече. Онлайн рекламата се нарича спам.

    Нередност?
Нов коментар