Нова рекламна агенция в орбитата на "Булгартабак"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Нова рекламна агенция в орбитата на "Булгартабак"

През 2012 г. цигареният холдинг е инвестирал малко над 600 хил. лв. за реклама в печатни медии и билбордове.

Нова рекламна агенция в орбитата на "Булгартабак"

На пазара има нова рекламна агенция, а собствениците са германски рекламист и свързано с цигарената група дружество

Мария Манолова
15346 прочитания

През 2012 г. цигареният холдинг е инвестирал малко над 600 хил. лв. за реклама в печатни медии и билбордове.

© Георги Кожухаров


В орбитата на цигарения гигант "Булгартабак" вече гравитира нова рекламна агенция. "Сода комюникейшънс" е регистрирана в първите дни на 2014 г., а собствеността е поделена между "Дореко комерс" (60%) и германеца Мартин Зееле (40%). Според Търговския регистър агенцията ще се занимава с рекламна дейност, брандинг и дизайн на опаковки.

Комуникация с минало

Собственикът с по-голям дял - "Дореко комерс", е притежание на регистрираната на Британските Вирджински острови Doreco Ltd. През 2013 г. "Капитал" писа, че офшорното дружество се представлява в България от адвокат Малина Караджова - бивш съдия от окръжния съд в Русе и настоящ адвокат там. Нейната дъщеря, адвокат Преслава Караджова, е член на управителния съвет на контролираното от Цветан Василев дружество за производство на кутии за цигари "Юрий Гагарин". Дейността на фабриката е близка с предмета на дейност на "Дореко комерс" - производство на многоцветни печатни опаковки от картон и хартия, приложими в цигарената, хранителната, козметичната и фармацевтичната промишленост, както и на филтри за цигарената промишленост.

Другият участник в "Сода комюникейшънс" е Мартин Зееле, който има опит като творчески директор в различни офиси на Ogilvy & Mather, Grey Worldwide и BBDO. Зееле е и управител на агенцията заедно с Полина Стоянова. Тя е управител в друго дружество на "Дореко комерс" - "БГ бизнес солюшънс", което се занимава със софтуерни решения. Мениджърът "Корпоративно развитие и планиране" в "Булгартабак холдинг" също носи името Полина Стоянова, но от компанията не отговориха дали става въпрос за същия човек.

"Капитал" потърси "Булгартабак" и Мартин Зееле с въпроси относно обвързаността на агенцията с производителя на цигари и плановете за развитието й. Цигарената компания не отговори. "Предпочитам да говоря в края на следващия месец, когато ще можем да обсъждаме и работата, която съм свършил", коментира пред "Капитал" Мартин Зееле.

Цигарена промоция

Преди около седмица стана ясно, че "Булгартабак" е със сменена собственост. Според австрийския търговски регистър регистрираното в Лихтенщайн Livero Establishment вече притежава BT Invest - виенското дружество, чрез което беше приватизиран холдингът през 2011 г. Така и не стана ясно кое е физическото лице, контролиращо новия собственик. Дори Комисията за защита на конкуренцията отказа да се произнесе по сделката с мотива, че тъй като физическо лице контролира придобиващото дружество, не става въпрос за концентрация между две предприятия и съответно не следва сделката да се разглежда от нея. Според източници на пазара реална смяна на собствеността на "Булгартабак" няма и тя остава в ръцете на банкера Цветан Василев и депутата от ДПС Делян Пеевски.

В орбитата на цигарения гигант "Булгартабак" вече гравитира нова рекламна агенция. "Сода комюникейшънс" е регистрирана в първите дни на 2014 г., а собствеността е поделена между "Дореко комерс" (60%) и германеца Мартин Зееле (40%). Според Търговския регистър агенцията ще се занимава с рекламна дейност, брандинг и дизайн на опаковки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    josselyn.st avatar :-|
    Joss

    "Според източници на пазара реална смяна на собствеността на "Булгартабак" няма" - стига с тези измислици. Разбира се, че има смяна на собствеността. Не си измисляйте, че имате някакви източници. Щом не може да посочите с имена, по-добре нищо не пишете. Не разбирам с какво ви е толкова трън в очите кой държи собствеността на "Булгартабак". Като му дойде времето ще стане ясно за всички. Може дори собственикът да даде интервю за Капитал.

  • 2
    kolyo. avatar :-|
    kolyo.

    Как не ви омръзна все едно да въртите? Извинявам се, нещо друго не се ли случва в милата ни държава, не мислите ли, че е малко прекалено , все едно и също поднесено по-малко по-различен начин. А може би собственикът на Капиталистите и Икономедистите се стреми, по някакъв начин да се докопа до холдинга, като знам какви мераци имаше преди за държавните пари, след това стана за още куп неща. Но както и да е, толкова ли е важно , кой е собственик при положение, че Булгатабак има процент в образуването на БВП на България, да не говорим колко много пари се плащат на държавата за акциза на цигарите. А да забравих на вас ви е търсене, че вече се изчерпахте и няма какво да кажете по темата и като цяло по всичко останало, за това ви предлагам да се спрете с това писане, а и много ви куцат източниците.

  • 3
    milen4y avatar :-|
    milen4y
  • 4
    bloody_mary avatar :-|
    Bloody Mary

    Явно търсят нови идеи, в крайна сметка в бизнеса рекламата от особено голямо значение, а и Булгартабак ще се налагат и на руския пазар, което със сигурност означава и необходимост от рекламна кампания извън пределите на страната ни. Рекламата на тютюневи изделия подлежи на сериозен контрол у нас, което допълнително усложнява нещата. Булгартабак се справят добре към момента и за най-популярната си марка цигари привлякоха доста големи звезди като лица.

  • 5
    semeto avatar :-|
    семето

    "Другият участник в "Сода комюникейшънс" е Мартин Зееле, който има опит като творчески директор в различни офиси на Ogilvy & Mather, Grey Worldwide и BBDO."

    Доста сериозна визитка има този човек и със сигурност ще бъде от полза в рекламата на асортимента на Булгартабак.

  • 6
    nade_toto avatar :-|
    nade_toto

    Мисля, че рекламата на "Булгартабак", може само да допринесе за нейното развитие и популярност сред хората и тук не говорим само за българите, защото фирмата цели да разширява дейността си извън страната, което е нормално !

  • 7
    standim avatar :-|
    StanDim

    "...контролираното от Цветан Василев дружество за производство на кутии за цигари "Юрий Гагарин".
    Странно как това предприятие, даваше по-ниски цени, за краен (отпечатан, нарязан или щанцован ) продукт, отколкото струваше само хартията....?

  • 8
    milen4y avatar :-|
    milen4y

    Кои са източниците на пазара?

  • 9
    sulio_parvi avatar :-P
    sulio_parvi

    Нека ! Нова агенция означава още повече зор за старите полуфалирали (НюМомент...) или едва кретащи (ББДО) и други измекярски агенции... Ах колко ще ми е приятно една сутрин да се събудя и да установя , че старите агенции са фалирали с описано имущество и са почнали да идват агенции,които работят истински и правят креативи,от които не се предизвиква повръщане или поне гнус.

  • 10
    kristianb avatar :-P
    kristianb

    Явно парите, които Булгартабак за две години са плащали на Ню Момент са им се видяли твърде много :)
    А тази агенция случайно може да си разшири клиентелата с някои печатни медии, телевизия, банка...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.