С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 апр 2014, 18:37, 5887 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

DDB e новата дигитална агенция на "Каменица" 

DDB е агенцията, която от тази пролет ще обслужва дигиталните комуницатии на "Каменица" поне през следващите 12 месеца. В началото на годината бирената компания започна конкурс за брандовете "Каменица", "Каменица Fresh" и Staropramen. В питча участваха над пет агенции, но до финалната фаза достигнаха DDB, Ilyan.com и Interactive Share*."Капитал" потърси рекламодателя и спечелилата рекламна агенция с въпроси относно конкурса и предстоящото им партньорство, но те не отговориха до редакционното приключване на броя. 


Според източници на "Капитал" обаче, компанията е търсила от участниците в конкурса идеи за интегрирани кампании и активации, вирусен ефект и посещения на сайта. Всяка рекламна агенция е трябвало да представи свое case study, анализ на присъствието на марката и стратегия и платформи за 2014г., както и за следващите две години. 

За втора поредна година "Алкохолът е лош шофьор" на APRA Porter Novelli е финалист на наградите SABRE.

[APRA Porter Novelli]
Кампании на APRA Porter Novelli All Channels са сред най-добрите на Балканите 


Две български кампании са сред петте най-добри комуникационни проекти на Балканите. Това е мнението на организаторите на наградите за публични комуникации SABRE за Европа, Близкия изток и Африка The Holmes Report. През седмицата те публикуваха списъка с кампаниите финалисти в тазгодишното състезание. "Алкохолът е лош шофьор," която APRA Porter Novelli реализира за "Каменица", както и "Писмо за промяна" на All Channels Communication за Българската асоциация за невромускулни заболявания (БАНМЗ), са сред отличените.

"Изключително важно е да покажем най-добрите проекти на ПР агенциите и да насочим вниманието към автентичността, ангажираността, диалога и бизнес резултатие, които отличават агенциите," коментират в официално съобщение организаторите. "През последните две години "Алкохолът е лош шофьор" беше обявена за най-добра в категория "Кампания за устойчиво развитие" в конкурса BAPRA Bright Awards, спечели първото място в категорията "Обществено значима кампания на годината" на международните бизнес награди Stivie и достигна до финалите на Golden World Awards на Международната PR асоциация (IPRA)," разказват от APRA Porter Novelli.



Кампанията акцентира върху "отговорната консумация на алкохол сред водачите и поведението им на пътя," допълват от агенцията. В проекта "Писмо за промяна" пък момче привидно обяви органите си за продан в електронния магазин eBay, за да подкрепи инициативата на БАНМЗ за подкрепа на хората, страдащи от мускулна дистрофия. Наградите SABRE ще бъдат раздадени на 20 май в Лондон. 

Кампанията "Писмо за промяна" на All Channels Communication Group:



Трима българи ще журират на наградите Euro Effies 

New Moment New Ideas Company, Ogilvy Sofia и Publicis ще има свои представители в журито на конкурса за рекламна ефективност Euro Effies 2014, стана ясно от официално съобщение на организаторите. Директорите "Бизнес развитие" в New Moment София Коен и в Ogilvy Красимир Папазов ще оценяват заявките в първия кръг,  а заместник-изпълнителният директор на Publicis Дарина Иванова ще журира във финалния кръг на конкурса. "Ефективността е критичният показател за успеха на рекламата и доказателство, че работата на агенцията е повлияла положително на бизнес резултатите - целта на Euro Effies е да награди хората зад такива кампании," коментира председателят на журито Джеф Сийли, глобален директор "Планиране на комуникациите" в Unilever.

Основното условие за участие в конкурса е дадена кампания да постигнала или надвишила ясно формулирани от клиента бизнес цели. Рекламните агенции и клиентите могат да подават своите заявки до 18 април. Журирането ще се случва от май до юни, а победителите ще станат ясни през септември. 

Илюстрация

Graffitti BBDO рекламира "Да изчистим България за един ден"


За трета поредна година bTV Media Group ще реализира кампанията си "Да изчистим България за един ден", а Graffiti BBDO отново ще бъде неин творчески партньор, съобщиха от агенцията. "Залагаме на серия от рекламни клипове – уж шокиращи сцени, които всъщност са реално отражение на хармоничния начин, по който живеем с боклука," обясняват концепцията от рекламната агенция. "Рекламната кампания се реализира с почти нулев бюджет," отбелязват също от Graffiti BBDO. Режисьор на рекламните клипове е Алекс Кристанов, а от агенцията планират да я разгърнат "в по-необичайни медийни канали."

В последните две години "Да изчистим България за един ден" е донесла две златни награди EFFIE в категория Социална, медийна и политическа кампания", както и номинация на European Еxcellence Award през 2013 г. "Миналата година кампанията използва обичайните рекламни оръжия – телевизия, аутдор и дигитални медии, като с тях постигна необичайно висока активност сред участниците," допълват още от агенцията.


[AdHoc]
AdHoc с кампания за Porsche Macan на летище София


AdHoc създаде One to One кампания за представянето на Porsche Macan, съобщиха от агенцията. "Идеята за кампанията идва от там, че името Macan всъщност означава много рядък и различен от всички останали вид индонезийски тигър," обясняват от AdHoc. За представянето от агенцията са създали сандък за транспортиране на диви животни с размера на колата. "Показваме, че директно сме транспортирали дивото животно от джунглата в мола или на летището, за да го покажем на своите потенциални клиенти," допълват от агенцията.

Потребителите са подканени да влязат в сандъка, където има симулатор на колата, "която преминава през джунгла от небостъргачи". Други клиенти на AdHoc в момента са Dundee PM, Оркид спортс карс, Rolplast, YamamaY, Manpower, "Каменица", Гедеон Рихтер, Angelini и Polpharma.

Interactive Share проучва нагласите на пазара на дигитален маркетинг

Над 80% от професионалистите в дигиталния маркетинг в България смятат, че инвестирането във видео формати е задължително за маркетинг стратегиите за 2014-2015г. Това показват данните на Interactive Share, които проведоха анкета за очакванията за следващите две години сред участниците на IAB форума в средата на март. Проучването не е представително. Според резултатите за performance рекламата например, 54% от анкетираните ще инвестират най-вече в Google AdWords, a 17% във Facebook.

Участниците в проучването биха вложили повече в нови социални мрежи: Google+ (36%), Pinterest (27%), LinkedIn (18%). "Повече от половината от анкетираните смятат, че инвестициите за дигитална реклама ще бъдат насочени и в мобилни версии," казват още от Interactive Share. Още за резулатите от изследването може да видите в блога на агенцията.

*допълнено на 6 април 2014г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 януари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 януари)

Елена Матеева е първият изпълнителен директор на БДВО; СЕМ избра за генерален директор на БНР мениджър с опит в CNN и "Асошиейтед прес"; bTV обяви кой заменя Слави Трифонов като водещ на вечерното шоу; Netflix посреща 2020 г. под натиск от конкуренцията; Реклама за слушане

28 яну 2020, 665 прочитания

Глътка надежда за БНР 1 Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

24 яну 2020, 3407 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Дързост и твърди корици

Пазарът на списания отчита спад в рекламните приходи, но не губи надежда и обещава да има още нови заглавия

Още от Капитал
Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10