С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 5 апр 2014, 16:46, 15576 прочитания

Дързост и твърди корици

Пазарът на списания отчита спад в рекламните приходи, но не губи надежда и обещава да има още нови заглавия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Топ 30 месечни списания

Увеличаване

Инфографика

Приходи на седмичните списания

Увеличаване

Още по темата

Life вече е "Икономист"

На пазара на списания влиза нов играч, а стар си отива с натрупани задължения

16 яну 2016

Рупърт Мърдок поема контрола над National Geographic

21st Century Fox ще обедини списанието с другите си медийни активи

10 сеп 2015

Спира издаването на списание GEO

То излезе на пазара в България преди осем години и е в едно портфолио с "24 часа"

4 авг 2015

Eva и "Атика" вече са в един отбор

"Нова тв" преструктурира издателския си бизнес

26 юни 2015

Медийно отстъпление

Издателска компания Sanoma си отива от България след няколко трудни години за пазара на списания

30 авг 2013

Трудният живот на списанията

През 2012 рекламните инвестиции в месечни издания са спаднали с 18%

26 фев 2013

...И пак надолу

Рекламният пазар на списания се сви с 16% през първите шест месеца на годината

27 юли 2012


Дързък. Така би могъл да бъде определен пазарът на списания в България. Въпреки че от 2009 г. досега рекламните приходи в този пазарен сегмент непрекъснато продължават да се свиват и поне засега няма изгледи да започнат да растат, по сергиите продължават да се появяват нови издания.

От март тази година в битката за читатели се включиха две нови списания - "Клуб Z" и A-specto. И двете заемат трудна и сравнително по-слабо развита ниша на нашия пазар - тази на аналитичните политически месечни списания.


Този тип медии трудно печелят доверието и на читатели, и на рекламодатели, защото е много важно да залагат на качествена, обективна и независима журналистика. Политическите списания често рискуват да им бъде залепен етикет, особено преди избори, и това прави предпазливи компаниите, когато решават как и в каква посока да разпределят рекламния си бюджет. Въпрос на време е да разберем дали и с двата нови проекта ще се случи същото.

През годините след демократичните промени проектите за седмични  и месечни списания с политически профил се броят на пръстите на едната ръка. Пример може да се даде със седмичното списание "Сега" и месечното "Политика", които не се задържаха дълго на пазара. И на практика преди появата на двете нови издания имаше само "Тема".

Новите проекти



"Клуб Z" се издава от Огнян Донев - изпълнителен директор на "Софарма" АД и председател на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ). A-specto е с издател Васил Александров, изпълнителният директор на "Агрополихим". И двамата са бизнесмени, които трудно биха застанали зад проект без ясна стратегия.

Главен редактор на "Клуб Z" (сайтът и списанието) е Светлана Джамджиева (до неотдавна главен редактор на "Труд"). По думите й изданието ще е за онези хора, които се интересуват не само от новини, но и от причините и последствията зад тях."Искаме нашето издание да прави нормална журналистика - необременена от нечии политически или корпоративни интереси. Държим на авторската позиция - заставаш с името и гледната си точка, а не "закътан" анонимно зад "редакционна политика", коментира пред "Капитал" Джамджиева. Тя обясни, че "Клуб Z" се появява, защото и екипът, и издателят са на мнение, че има ниша за такава журналистика. "Амбицията ни е да обхващаме важните теми от месеца и да им даваме една по-зряла, по-мъдра интерпретация, отколкото това е възможно в сайта, където новините и коментарите са мигновена реакция", обясни тя.

Симбиозата между онлайн платформа и книжно издание увеличава влиянието на медията и дава по-големи възможности на рекламодателите. Първоначално списанието ще излиза всеки месец и на практика няма да има директни конкуренти. Тиражът на първия брой е 10 хиляди. Струва 8 лв. и е 130 страници.
Новият медиен проект има амбиции да се превърне в седмично издание през следващата година. Тогава ще влезе в по-директна конкуренция с "Тема" и "Капитал".

В екипа на "Клуб Z" е Иван Бедров, (преди това журналист в bTV и "Икономедиа"), бившият кореспондент на "Труд" в Брюксел Веселин Желев, както и бившите заместник главни редактори на същия вестник Мила Аврамова и Георги Трайков.

A-specto (от латински "гледам внимателно") също е месечно аналитично политическо списание. Има обем от 200 страници, цена 10 лв. и тираж 4 хил. броя. Освен по сергиите идеята е да се разпространява и в големите книжарници. Издателят Васил Александров обясни пред "Капитал", че е решил да инвестира в проекта, защото вярва, че има смисъл от сериозно издание, което да дава обективна и балансирана гледна точка на събитията около нас. "Целта на списанието е да покаже задкулисните процеси, които движат политиката", коментира издателят. Убеден е, че на издания като A-specto е неизбежно да се слагат етикети, но се радва, че въпреки това след излизането на първия брой "няма силно негативни коментари, а по-скоро положителни реакции", сподели Александров. Инвестира в идея и не разчита много на рекламодателите, защото си дава сметка, че пазарът е в криза. "Списание като нашето търси имиджова, а не комерсиална реклама", уточни Васил Александров.

Главен редактор на A-specto  е Калина Андролова, която заемаше същата позиция и при старта на L`Europeo.  В екипа още са журналистите Петър Волгин (БНР), Иво Христов (БНТ), Тома Томов, Валери Найденов и др. "Списанието има за задача да покаже друг тип писане, което  не се основава на догмата на неолиберализма. Искаме текстовете да са основани на левите ценности и да се отличават с повече социална чувствителност. Ще бъдем алтернатива. Така или иначе по време на целия преход в медиите доминираше дясната гледна точка и индивидуалистичния поглед към света. Искаме да покажем, че може да се мисли по друг начин", обясни философията на изданието редакторът Петър Волгин.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 ноември)

КЗК глоби Ozone.bg с близо 100 хил. лв. заради заблуждаваща реклама; Годината, в която телевизия "Алма матер" стана известна; Предстоящи комуникационни обучения; HBO сваля цената на онлайн платформата си; Коледната приказка на John Lewis и др.

20 ное 2018, 644 прочитания

HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане 2 HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане

HBO GО вече ще струва 2.99 евро на месец за директните абонати на услугата

14 ное 2018, 1650 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Петър Москов: "Избираме да приличаме на Обама, а не на Путин"

Зам.председателят на ДСБ за рекламния клип на Реформаторския блок, който раздели социалните мрежи на два лагера

Съдът на ЕС: Платеният отпуск не може да се губи автоматично

Работникът не може да бъде лишен от отпуск само защото не го е поискал за годината, за която се полага

Проверките на банките: Отново под стрес

Влизането на България в единния европейски надзор ще мине през проверка от ЕЦБ на шест български банки

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Есенният филмов маратон

По-интересните заглавия на "Киномания 2018"

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Червена вълна на борсите, кризата в "Обединени патриоти" продължава

Емисия

DAILY @7PM // 20.11.2018 Прочетете