С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 5 апр 2014, 16:46, 16387 прочитания

Дързост и твърди корици

Пазарът на списания отчита спад в рекламните приходи, но не губи надежда и обещава да има още нови заглавия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Инфографика

Топ 30 месечни списания

Увеличаване

Инфографика

Приходи на седмичните списания

Увеличаване



Дързък. Така би могъл да бъде определен пазарът на списания в България. Въпреки че от 2009 г. досега рекламните приходи в този пазарен сегмент непрекъснато продължават да се свиват и поне засега няма изгледи да започнат да растат, по сергиите продължават да се появяват нови издания.

От март тази година в битката за читатели се включиха две нови списания - "Клуб Z" и A-specto. И двете заемат трудна и сравнително по-слабо развита ниша на нашия пазар - тази на аналитичните политически месечни списания.


Този тип медии трудно печелят доверието и на читатели, и на рекламодатели, защото е много важно да залагат на качествена, обективна и независима журналистика. Политическите списания често рискуват да им бъде залепен етикет, особено преди избори, и това прави предпазливи компаниите, когато решават как и в каква посока да разпределят рекламния си бюджет. Въпрос на време е да разберем дали и с двата нови проекта ще се случи същото.

През годините след демократичните промени проектите за седмични  и месечни списания с политически профил се броят на пръстите на едната ръка. Пример може да се даде със седмичното списание "Сега" и месечното "Политика", които не се задържаха дълго на пазара. И на практика преди появата на двете нови издания имаше само "Тема".

Новите проекти



"Клуб Z" се издава от Огнян Донев - изпълнителен директор на "Софарма" АД и председател на Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ). A-specto е с издател Васил Александров, изпълнителният директор на "Агрополихим". И двамата са бизнесмени, които трудно биха застанали зад проект без ясна стратегия.

Главен редактор на "Клуб Z" (сайтът и списанието) е Светлана Джамджиева (до неотдавна главен редактор на "Труд"). По думите й изданието ще е за онези хора, които се интересуват не само от новини, но и от причините и последствията зад тях."Искаме нашето издание да прави нормална журналистика - необременена от нечии политически или корпоративни интереси. Държим на авторската позиция - заставаш с името и гледната си точка, а не "закътан" анонимно зад "редакционна политика", коментира пред "Капитал" Джамджиева. Тя обясни, че "Клуб Z" се появява, защото и екипът, и издателят са на мнение, че има ниша за такава журналистика. "Амбицията ни е да обхващаме важните теми от месеца и да им даваме една по-зряла, по-мъдра интерпретация, отколкото това е възможно в сайта, където новините и коментарите са мигновена реакция", обясни тя.

Симбиозата между онлайн платформа и книжно издание увеличава влиянието на медията и дава по-големи възможности на рекламодателите. Първоначално списанието ще излиза всеки месец и на практика няма да има директни конкуренти. Тиражът на първия брой е 10 хиляди. Струва 8 лв. и е 130 страници.
Новият медиен проект има амбиции да се превърне в седмично издание през следващата година. Тогава ще влезе в по-директна конкуренция с "Тема" и "Капитал".

В екипа на "Клуб Z" е Иван Бедров, (преди това журналист в bTV и "Икономедиа"), бившият кореспондент на "Труд" в Брюксел Веселин Желев, както и бившите заместник главни редактори на същия вестник Мила Аврамова и Георги Трайков.

A-specto (от латински "гледам внимателно") също е месечно аналитично политическо списание. Има обем от 200 страници, цена 10 лв. и тираж 4 хил. броя. Освен по сергиите идеята е да се разпространява и в големите книжарници. Издателят Васил Александров обясни пред "Капитал", че е решил да инвестира в проекта, защото вярва, че има смисъл от сериозно издание, което да дава обективна и балансирана гледна точка на събитията около нас. "Целта на списанието е да покаже задкулисните процеси, които движат политиката", коментира издателят. Убеден е, че на издания като A-specto е неизбежно да се слагат етикети, но се радва, че въпреки това след излизането на първия брой "няма силно негативни коментари, а по-скоро положителни реакции", сподели Александров. Инвестира в идея и не разчита много на рекламодателите, защото си дава сметка, че пазарът е в криза. "Списание като нашето търси имиджова, а не комерсиална реклама", уточни Васил Александров.

Главен редактор на A-specto  е Калина Андролова, която заемаше същата позиция и при старта на L`Europeo.  В екипа още са журналистите Петър Волгин (БНР), Иво Христов (БНТ), Тома Томов, Валери Найденов и др. "Списанието има за задача да покаже друг тип писане, което  не се основава на догмата на неолиберализма. Искаме текстовете да са основани на левите ценности и да се отличават с повече социална чувствителност. Ще бъдем алтернатива. Така или иначе по време на целия преход в медиите доминираше дясната гледна точка и индивидуалистичния поглед към света. Искаме да покажем, че може да се мисли по друг начин", обясни философията на изданието редакторът Петър Волгин.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 май)

Компаниите за медиен мониторинг и анализ Perceptica и Media Monitor обединиха екипите си; All Channels е най-добрата PR агенция на годината; Агенция APRA Porter Novelli стана член на БАКА; Ръстът на рекламния пазар ще се забави; Πлaтфopмaтa YоuТubе Мuѕіс вeчe e дocтъпнa нa бългapcĸия пaзap

21 май 2019, 807 прочитания

All Channels е най-добрата PR агенция на годината All Channels е най-добрата PR агенция на годината

БДВО връчи 44 отличия, като в състезанието участваха 93 проекта

18 май 2019, 2320 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Петър Москов: "Избираме да приличаме на Обама, а не на Путин"

Зам.председателят на ДСБ за рекламния клип на Реформаторския блок, който раздели социалните мрежи на два лагера

Aéroport de Sofia

Френският кандидат Aéroports de Paris Group излетя към победата в концесията на софийското летище с изключително високо ценово и инвестиционно предложение

Къде удря търговската война между САЩ и Китай

Митата между Вашингтон и Пекин няма да доведат до големи директни икономически загуби, но увеличават световната несигурност

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Хладнокръвни истории

Нови стари срещи с прозата и документалистиката на Труман Капоти

Работохолици до доказване на противното

Марк Грифитс, професор по поведенческо пристрастяване и директор на звено за изследване на хазарта в Nottingham Trent University