С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 10 апр 2014, 17:32, 7855 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама (10 април)

NEXT-DC, All Channels, The Smarts и noble graphics с кампании за бира, веро, зъболекари и кренвирши; Награди за рекламна ефективност и ПР; Важни промени в Twitter и Facebook

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Започва кандидатстването за конкурса за рекламна ефективност Effie 2014

Рекламните агенции и компаниите, които са най-доволни от резултатите на своите кампании през последната година вече могат да ги регистрират за участие в състезанието Effie 2014. За седма поредна година конкурсът ще отличава най-ефективните реклами. Категориите за участие са пет: "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, политическа, медийна". Всеки желаещ може да се регистрира до 29 април 2014 г., а условието е рекламата му да е създадена и реализирана между 1 януари 2013 г. и 31 март 2014 г. "Кампаниите ще се оценяват по четири критерия: какви са били предизвикателствата пред стратегическата комуникация и целите на кампанията; каква е била голямата идея; как да вдъхнат живот на тази идея; какви са постигнатите резултати," обясняват организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Първите три показателя общо формират 70% от оценката, а последният – 30%. Победителите ще станат ясни на 28 май. Наградените ще бъдат подредени в "ранглиста на най-ефективните агенции, рекламодатели и търговски марки" - Effie Index. 


Започва журирането на BAPRA Bright Awards

В конкурса за PR постижения BAPRA Bright Awards тази година ще участват 29 агенции и шест компании/организации с общо 86 кампании, съобщиха организаторите от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА). Заявките за награди са с 7% повече, отколкото през 2013 г., а най-много участници има в категориите "Кампания за устойчиво развитие", "Комуникационна кампания на годината", "Иновативна кампания" и "Специално събитие". В журито участват 20 PR специалисти, сред които президентът на Световната PR организация (ICCO) Дейвид Галахър и президентът на Международната PR асоциaция (IPRA) д-р Зехра Гюнгьор. Наградите ще бъдат раздадени на 13 май. 

NEXT-DC с нова Twitter кампания за Heineken



Дигиталната агенция NEXT-DC пусна през тази седмица втората от началото на годината Twitter кампания за бирения бранд Heineken. "Целта ни е да свържем музикалните събития на Solar с Heineken," обяснява Мария Тодорова от агенцията. "Идеята е любителите на електронна музика да припознаят бранда и да разберат за това сътрудничество по вдъхновяващ и неочакван начин," довършва тя. Основната активност е базирана на Twitter, където потребителите можеха да участват в специална игра от 8 до 10 април. Кампанията ще бъде подкрепена и през други канали - Facebook, събития, ПР. "Очаквайте нещо много интересно да се случи в метрото другата седмица," казва още Мария Тодорова. Това е втората подобна кампания на агенцията за Twitter. През февруари NEXT-DC пусна първата такава активност. Резултатите от нея включват изкачването на Heineken до първа и втора trending topics в Twitter за България, 400 ретуита и 70 нови последователя за няколко часа
 
Мария Тодорова, NEXT-DC: 
Twitter е труден, но много интересен и неизползван канал за кампании в България

Какви са целите и механиката на кампанията? 

 - Целта е да се провокира любопитството на хората и да ги накараме да се състезават с другите участници. С всеки туит #heinekentrinity участниците в кампанията печелят "маркер".  Те трябва да поставят маркера върху карта, с който се открива парче от картите съответно на София, Пловдив и Варна. Целта на играта е участниците да покажат до колко добре познават града си и могат ли бързо да познаят къде сме скрили билетите за Solar Easter.

Heineken е марка, която насърчава хората да излизат извън зоната си на комфорт и да воюват за нещата, които им харесват и ги вълнуват. Марката не използва лайкове и томболен принцип за раздаване на награди, което е много вдъхновяващо като послание и начин на действие.

- Защо решихте кампанията да се реализира в Twitter? Какво е специфичното за използването на този канал в България? 

Twitter е труден, но много интересен и все още неизползван канал за кампании, особено в България. За кратки кампании като тази в момента той работи добре поради бързината, с която се разпространява информацията. За Heineken и Solar това е втора кампания. През фервуари кампанията на Heineken Intense успя да ангажира над 200 души за два дни, като хаштагът на кампанията - #heinekenintense, се превърна в трендинг топик в Twitter за България. Зимата участниците бяха още по-затруднени тъй като трябваше физически да се състезават помежду си. Ние възнемеряваме да разработим Twitter, защото е по-некомерсиален и истински канал.

- От колко време работите с Heineken и кои са останалите ви клиенти в момента?

Работим с Heineken от началото на 2012. За нас е чест да работим за този бранд, защото е иновативен и ни стимулира да се състезаваме с идеи от целия свят. Именно в резултат на тази провокация се родиха едни от най-смелите и най-успешните дигитални кампании в нашето портфолио като The Date Place, UCL Road to the Final и 80kmtospace. Заедно с екипа на "Загорка" работим също и по брандовете Amstel и "Столично" и сме дигиталната агенция на "Ариана". Радваме се, че с Amstel миналата година направихме кампaнии, които развълнуваха не само нашия пазар, а бяха отразени в медии като The verge, Huffington Post, fast company. Тази година представяме на пазара Amstel Premium Pilsner - нов продукт, който тепърва ще влезе в живота на любителите на качествената бира.

Други наши клиенти, за които имаме честта да работим са FOX, National Geographic – тази година NG мина 100 000 фена, и 24kitchen. Разработваме кампании за Cartoon Network не само за България, но и за Румъния и Русия.Последните две години работиме и с Credit Agricole. За тази френска банка направихме Home List – дългосрочна платформа, която ти помага да събираш лесно и на едно място имотни оферти, които да споделяш с близките си. За всички клиенти се стараeм да разработваме не просто кампании, а дългосрочни платформи, които да помагат както на хората потребители така и на марките. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 януари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (28 януари)

Елена Матеева е първият изпълнителен директор на БДВО; СЕМ избра за генерален директор на БНР мениджър с опит в CNN и "Асошиейтед прес"; bTV обяви кой заменя Слави Трифонов като водещ на вечерното шоу; Netflix посреща 2020 г. под натиск от конкуренцията; Реклама за слушане

28 яну 2020, 686 прочитания

Глътка надежда за БНР 1 Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

24 яну 2020, 3422 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Цар Клик

Портрет на практиките за привличане на посещения в интернет

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Свинското: скъпо и дефицитно

Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10