Цар Клик

Портрет на практиките за привличане на посещения в интернет

Основният плюс на рекламата в интернет е, че всичко може да се проследи и измери. Всеки чифт очи, който гледа даден сайт - откъде е дошъл, колко време стои и какво прави. Всяка статия и реклама - колко пъти е показана и до какво е довела. Единственият проблем е, че информацията е доста добре оплетена в термини, таблици и метрики. Всъщност системата е достатъчно сложна, за да успее да прикрие всякакви трикове. 

Битката на сайтовете е за вниманието на потребителите, а разрешените средства - почти всякакви и невинаги ясно видими в измерванията. Преди година например беше достатъчно да притежаваш Facebook страница за котки, прегръдки или сутрешно кафе (която по подразбиране събира стотици хиляди почитатели), за да осигуриш непрестанен поток от кликове към избран новинарски сайт. Българската интернет популация добре се възползва от това. Сайтове като тези от групата на 3Bay.bg (сред които inews.bg, econ.bg, div.bg) станаха най-посещавани в рамките на месеци. Днес тази практика е почти невъзможна. Социалната мрежа направи основен ремонт на алгоритмите си и трикът вече не работи. С други думи, дори когато си мислят, че са стигнали до правилна формула за бързо увеличаване на трафика, онлайн медиите не могат да разчитат на нея дълго.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


8 коментара
  • 1
    zumz avatar :-|
    zumz

    "системата е достатъчно сложна, за да успее да прикрие всякакви трикове"

    Сравнително добър анализ на интересен и актуален феномен, поздравления за "Капитал". Едно от заключенията е, че рекламодателите в интернет вече ще искат да имат значително по-комплексна картина за това, какво следва след "клик". Да се плаща примерно стотинка или две (цент-два) за това, че някой е кликнал на препратка - само това вече няма да е достатъчно. Обаче точно тук настъпва мътилката тъй като наистина "системата е достатъчно сложна, за да успее да прикрие всякакви трикове". По въпроса усилено работят и гиганти като Гугъл и Фейсбук и десетки по-малки компании. Трябва обаче да има вече ясното съзнание, че рекламната индустрия в класическия й вид вече не съществува и това, към което тя постепенно се променя ще борави с доста по-скромни финансови показатели отколкото в миналото. Върви се горе-долу по същия път по който вече от десетилетие вървят печатните медии - старата схема е неприложима, а каква е новата - никой със сигурност не знае.

  • 2
    kirka80286 avatar :-|
    kirka80286

    Практиките са само две:
    1. Провокация.
    2. Заблуда.

  • 3
    nedyalkodonev avatar :-|
    nedyalkodonev

    Facebook Fraud (Измамите на Фейсбук):

    https://www.youtube.com/watch?v=oVfHeWTKjag

  • arena

    Фалшив трафик генериран при клиентите си правят дори и някои от големите рекламни агенции като например etarget.bg. Лично изпитано е как те ти предоставят статистика за изразходвани за приблизително 800 клика(на стойност 100 лв.), а в действителност 3 независими брояча - tyxo.bg, google analytics и сървърния брояч отчитат на половината от тези кликове. Кой лъже е пределно ясно. Също измамници са и от bultaget.com които продаваха фейсбук реклама за по 1-2 ст. на клик. Да не говорим, че и самите фейсбук използват некоректни практики за рекламите като например: еди кой си ваш приятел сподели/хареса страница, която изобщо никога и за нищо не бих харесал или споделил. Много добре си правете сметката къде и на кого да дадете парите си за реклама !!! Измамници без морал дебнат отвсякъде !

  • 5
    zumz avatar :-|
    zumz

    До коментар [#4] от "arena":

    хареса ми, благодаря за постинга, не ги знаех тези неща, но миришат на истина отвсякъде:)

  • 6
    6oris avatar :-P
    Борис

    Интересен анализ. Но "Цар Щрак" звучи по-разбираемо, все пак click на български е щрак.

  • 7
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking

    БТВ вярва на рейтинговите агенции, и се напълни c Турски тв новели, филми и сериали. А Дали Е Така...

    Публикувано през m.capital.bg

  • 8
    2.5 avatar :-P
    2.5

    [quote#7:"Offshore Banking"]БТВ вярва на рейтинговите агенции[/quote]

    Въпросът е не на кого вярва bTV, а на кого вярват тези с рекл. бюджети. А те видимо вярват, на рейтинговите агенции, които са”нямат нищо общо” с г-н Гергов...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход