Платени медии
Смесването на поръчкови публикации с редакционно съдържание срива доверието в журналистиката


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
"Сергей Станишев засади топола в подножието на "Дунав мост 2" и пожела на Северозапада да се развива по-бързо от нея." Тази история трудно може да се класира в жанра "новина", но това не й попречи да попадне през седмицата в десетина от основните български медии. Обяснението е просто - преди избори вестници, радиостанции, уебсайтове и телевизии се превръщат в рекламен носител на партийната пропаганда. Срещу заплащане все повече медии са готови не просто да публикуват карета или предизборни клипове, а да извършват услугата "отразяване на предизборната кампания". В смисъл да пишат материали за партията, която плати. Партиите, които нямат пари (или намират това за нередно), не получават шанс за отразяване.
"От началото на април забравете да ви споменаваме, ако не си платите", казал представител на верига радиостанции на PR екипа на една от сравнително големите партии. Сега там са изправени пред дилема – да плащат за журналистика (което е нечистоплътно, както и да го погледне човек) или да останат извън публичността.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
56 коментара
Капитал, самите вие, както и Дневник, изпълнявате поръчки - така че не се правете на света вода ненапита. Например, редовните ви писания че се вдигали цените на имотите, или помията която изляхте по Орбан, или помията по адрес на патриотичните партии, да не говорим за кампанията в полза на нелегалните имигранти, които благовидно наричате "бежанци".
Малко странно ми идват такъв тип статии точно от Капитал. В последната една година се превърнахте в нещо, като антиправителствена информационна служба, която защитава ревностно собственика си и използва медиите си за да атакува Цветан Василев, Пеевски, Мавродиев и тн. Не че тези хора няма за какво да бъдат атакувани. Не ме разбирайте погрешно. Просто ми идват леко в повече подобни статии, в които се опитвате да се изкарате света вода ненапита. Всичките медии включително и вие обслужват някакви корпоративни интереси. Това е положението и средностатистическия българин е напълно наясно с това и би трябвало да чете всичко с pinch of salt.
В днешно време парите са основния фактор във всяка една сфера на живота. В смисъл такъв, че който има пари, той поръчва музиката. За медиите е същото. Били те на Пеевски или на собственика на Капитал. Няма да споменавам имена, че да не ми изчезне коментара. Такова понятие, като обективна журналистика присъства единствено в най-малките вестници, радиа и телевизии в по-малките градове, които отразяват нещата както са. Все пак, те трудно биха оказали някакво влияние на фона на огромните медии, които заливат ефира.
Темата не е лоша, но статията е малко повърхностна. Предполагам заради кратката седмица. Единственото новината за тарифата към ЦИК си я бива.
Доверието в родните медии отдавна е сринато, тъй като всички те робуват на определени политически и бизнес кръгове, а панаирите пред Нели Крус за свободата на медиите бяха просто театър. Кои медии у нас са свободни?! Редакционната политика се определя от спонсорите, за това и хората се насочиха към блоговете и социалните мрежи, ама "свободното слово" напъпли и там.
Измерение на обективната журналистика е критичността. Ако една медия не е критична към определена партия, правителство, компания, събитие и т.н, тази медия е продажна. Медиите на мамин прас (пребоядисани наскоро в Ирландия) са добър пример за системна липса на критичност към дпс, правителството, КТБ, анти-пеевските протести.
Дневник и Капитал може в определени моменти да са по-критични към едни и по-малко към други субекти но се опитват да са обективни към читателя и да представят всички гледни точки. Затова са най-четените интернет издания (брой коментари и брой регистрации).
Елементарно Уотсън: харесва ти - четеш; не ти харесва - не четеш.
Средностатистическият българин е напълно наясно с нищо. За мен е цяло чудо как медия като "Капитал" функционира успешно в политическа и бизнес-среда като тукашната...
Че останали ли някой, който чете вестници? :)
До коментар [#6] от "event_horizon":
Дневник и Капитал са по-критични/некритични към определени политици и кръгове, тъй като Прокопиев доста добре се ориентира в политическата обстановка и намира партньори в лицето на политици от различни правителства - Шулева, Овчаров, ГЕРБ, сега Кунева... Същото се отнася и за останалите медии, включително и тези на Пеевски, които промениха генерално отношението си към партията на Борисов.
[quote#8:"Drago Gyurov"]Че останали ли някой, който чете вестници?[/quote]Всички, които не използват интернет, а те са 2.3 МИЛИОНА!
6_blizo_23_mln_bulgari_nikoga_ne_sa_polzvali_inter net/
Точно тях манипулират пеевските и на ирена кръстева медии и за това те продължават да гласуват на избори за БСП, ДПС и Атака.
Близо 2.3 млн. българи никога не са ползвали интернет.
http://www.dnevnik.bg/tehnologii/2014/04/05/227590
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.