Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 19 апр 2014, 20:28, 16787 прочитания

Купувачът на медийната империя на Пеевски Патрик Халпени: Запознах се с Ирена Кръстева в хода на сделката

Ирландският бизнесмен пред "Капитал" за сделката за "Монитор", "Телеграф", "Политика", "Меридиан мач" и "Борба"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил

Патрик Халпени е бизнесмен с дългогодишен опит. Той самият се представя като медиен и финансов професионалист с ясен търговски фокус. "Пътувам и управлявам медии в България от 2004 година", уточни Халпени пред "Капитал". Преди да поеме управлението на ирландската радио група Communicorp, е бил финансов мениджър на Continental AG в Ирландия и финансов контрольор в WR Jacob. Името му се свързва със стартирането на две успешни радиостанции на пазара в Дъблин.

В края на миналата седмица "Нова българска медийна група холдинг", собственост на майката на депутата от ДПС и неуспешен директор на ДАНС Делян Пеевски Ирена Кръстева, обяви, че продава дяловете на компаните, които издават вестниците "Монитор", "Телеграф", "Политика", "Меридиан мач" и "Борба". Като купувач беше посочена новорегистрирана ирландска компания Media Maker Limited на бизнесмена и бивш изпълнителен директор на радиогрупата "Communicorp" (в България тя притежава радиостанциите "Радио1", "BG радио", Nova, NRJ, "Вероника", Radio1 Rock, City Radio и телевизия – бел. ред.) Патрик Халпени.

След няколкодневни опити "Капитал" успя да се свърже с Халпени по имейл и той се съгласи да отговори кратко на няколко въпроса. Бизнесменът направи уговорката, че ще се въздържа от пространни коментари, тъй като иска да спази протокола на придобиването и да изчака решението на Комисията за защита на конкуренцията, която трябва да одобри сделката. И също така счита за важно първо да се срещне с екипите на вестниците, преди да прави изявления. "Надявам се, че вие и всички други медии ще уважите това мое решение", уточни той в кореспонденцията.



Можете ли да потвърдите, че имате сделка с "Нова Българска медийна група холдинг" да придобиете компаниите, които притежават вестниците "Монитор", "Телеграф", "Политика", "Меридиан мач" и "Борба"?

Да, потвърждавам, че имам сделка с "Нова Българска медийна група холдинг" за придобиването на дяловете на компаниите, изброени по-горе, които са предмет на всички необходими одобрения от регулаторите.

Каква е цената на сделката?



Съжалявам, не мога да отговоря на този въпрос, тъй като търговската информация е конфиденциална.

Откога познавате Ирена Кръстева? Имали ли сте бизнес взаимоотношения с нея преди?

Запознах се с г-жа Ирена Кръстева в хода на сделката след като беше направен значителен финансов и правен дю дилиджънс. Не бях срещал г-жа Ирена Кръстева дотогава и не съм имал предишни срещи, бизнес срещи или отношения с г-жа Кръстева.

Вашият бекграунд е в радио бизнеса. Защо решихте да инвестирате във вестници в България при свит рекламен пазар?

Моят бекграунд е в M&A (сливания и придобивания – бел. ред.) във всички типове медии. Имам щастието да съм придобил добър опит на оперативно ниво и на ниво изпълнителен мениджмънт. Имам опит с всякакви аспекти на медиите, въпреки че значителните финансови операции по-скоро са били предимно в радио станции в девет държави.

Права сте, че традиционните медии са изправени пред предизвикателства, но с ясен фокус върху съдържание, тираж, търговски аспекти и дигитален отпечатък бих искал това да е една успешна инвестиция.

В България има съмнения, че сделката ви с "Нова Българска медийна група" е фиктивна. Можете ли да дадете доказателства, че това не е така?

Да, прочетох вашето отразяване след обявяването на сделката. Уверен съм, че когато се срещнем ще си формирате собствено мнение. Всичко, което мога да кажа на този етап е времето ще покаже. Аз купувам Групата и се надявам да мотивирам и да дам възможност на всички, така че новото начинание да бъде успешно.

Ще направите ли промени в мениджмънта на вестниците? Ще промените ли редакционната им политика? Ако да – как?

Ах, старaта песен с редакционната намеса!! Вярвам, че имат професионален и способен екип и аз ще го подкрепя. Ще се отнеса с уважение и ще дам възможност на екипа да даде най-доброто от себе си, за да увеличи тиражите и приходите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваксина срещу комуникационна криза Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

27 мар 2020, 2181 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март)

Рекламните фестивали ФАРА и Cannes Lions се отлагат; Telenor лансира кампания с домашни видеа; Призивите за дистанциране на компаниите и др.

24 мар 2020, 1566 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Блъсков купува "Труд" (обновена)

Венелина Гочева изненадващо се разделя с всекидневника година след като го придоби

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10