Купувачът на медийната империя на Пеевски Патрик Халпени: Запознах се с Ирена Кръстева в хода на сделката

Купувачът на медийната империя на Пеевски Патрик Халпени: Запознах се с Ирена Кръстева в хода на сделката

Ирландският бизнесмен пред "Капитал" за сделката за "Монитор", "Телеграф", "Политика", "Меридиан мач" и "Борба"

Зорница Стоилова
17454 прочитания

© Юлия Лазарова


Профил

Патрик Халпени е бизнесмен с дългогодишен опит. Той самият се представя като медиен и финансов професионалист с ясен търговски фокус. "Пътувам и управлявам медии в България от 2004 година", уточни Халпени пред "Капитал". Преди да поеме управлението на ирландската радио група Communicorp, е бил финансов мениджър на Continental AG в Ирландия и финансов контрольор в WR Jacob. Името му се свързва със стартирането на две успешни радиостанции на пазара в Дъблин.

В края на миналата седмица "Нова българска медийна група холдинг", собственост на майката на депутата от ДПС и неуспешен директор на ДАНС Делян Пеевски Ирена Кръстева, обяви, че продава дяловете на компаните, които издават вестниците "Монитор", "Телеграф", "Политика", "Меридиан мач" и "Борба". Като купувач беше посочена новорегистрирана ирландска компания Media Maker Limited на бизнесмена и бивш изпълнителен директор на радиогрупата "Communicorp" (в България тя притежава радиостанциите "Радио1", "BG радио", Nova, NRJ, "Вероника", Radio1 Rock, City Radio и телевизия – бел. ред.) Патрик Халпени.

След няколкодневни опити "Капитал" успя да се свърже с Халпени по имейл и той се съгласи да отговори кратко на няколко въпроса. Бизнесменът направи уговорката, че ще се въздържа от пространни коментари, тъй като иска да спази протокола на придобиването и да изчака решението на Комисията за защита на конкуренцията, която трябва да одобри сделката. И също така счита за важно първо да се срещне с екипите на вестниците, преди да прави изявления. "Надявам се, че вие и всички други медии ще уважите това мое решение", уточни той в кореспонденцията.

Можете ли да потвърдите, че имате сделка с "Нова Българска медийна група холдинг" да придобиете компаниите, които притежават вестниците "Монитор", "Телеграф", "Политика", "Меридиан мач" и "Борба"?

Да, потвърждавам, че имам сделка с "Нова Българска медийна група холдинг" за придобиването на дяловете на компаниите, изброени по-горе, които са предмет на всички необходими одобрения от регулаторите.

Каква е цената на сделката?

Съжалявам, не мога да отговоря на този въпрос, тъй като търговската информация е конфиденциална.

Откога познавате Ирена Кръстева? Имали ли сте бизнес взаимоотношения с нея преди?

Запознах се с г-жа Ирена Кръстева в хода на сделката след като беше направен значителен финансов и правен дю дилиджънс. Не бях срещал г-жа Ирена Кръстева дотогава и не съм имал предишни срещи, бизнес срещи или отношения с г-жа Кръстева.

Вашият бекграунд е в радио бизнеса. Защо решихте да инвестирате във вестници в България при свит рекламен пазар?

Моят бекграунд е в M&A (сливания и придобивания – бел. ред.) във всички типове медии. Имам щастието да съм придобил добър опит на оперативно ниво и на ниво изпълнителен мениджмънт. Имам опит с всякакви аспекти на медиите, въпреки че значителните финансови операции по-скоро са били предимно в радио станции в девет държави.

Права сте, че традиционните медии са изправени пред предизвикателства, но с ясен фокус върху съдържание, тираж, търговски аспекти и дигитален отпечатък бих искал това да е една успешна инвестиция.

В България има съмнения, че сделката ви с "Нова Българска медийна група" е фиктивна. Можете ли да дадете доказателства, че това не е така?

Да, прочетох вашето отразяване след обявяването на сделката. Уверен съм, че когато се срещнем ще си формирате собствено мнение. Всичко, което мога да кажа на този етап е времето ще покаже. Аз купувам Групата и се надявам да мотивирам и да дам възможност на всички, така че новото начинание да бъде успешно.

Ще направите ли промени в мениджмънта на вестниците? Ще промените ли редакционната им политика? Ако да – как?

Ах, старaта песен с редакционната намеса!! Вярвам, че имат професионален и способен екип и аз ще го подкрепя. Ще се отнеса с уважение и ще дам възможност на екипа да даде най-доброто от себе си, за да увеличи тиражите и приходите.

Профил

Патрик Халпени е бизнесмен с дългогодишен опит. Той самият се представя като медиен и финансов професионалист с ясен търговски фокус. "Пътувам и управлявам медии в България от 2004 година", уточни Халпени пред "Капитал". Преди да поеме управлението на ирландската радио група Communicorp, е бил финансов мениджър на Continental AG в Ирландия и финансов контрольор в WR Jacob. Името му се свързва със стартирането на две успешни радиостанции на пазара в Дъблин.

В края на миналата седмица "Нова българска медийна група холдинг", собственост на майката на депутата от ДПС и неуспешен директор на ДАНС Делян Пеевски Ирена Кръстева, обяви, че продава дяловете на компаните, които издават вестниците "Монитор", "Телеграф", "Политика", "Меридиан мач" и "Борба". Като купувач беше посочена новорегистрирана ирландска компания Media Maker Limited на бизнесмена и бивш изпълнителен директор на радиогрупата "Communicorp" (в България тя притежава радиостанциите "Радио1", "BG радио", Nova, NRJ, "Вероника", Radio1 Rock, City Radio и телевизия – бел. ред.) Патрик Халпени.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


22 коментара
  • 1
    alegria_99 avatar :-P
    alegria_99

    Как да не му повярва човек, като зн ае кой е продавачът?

  • 2
    vunyo avatar :-|
    vunyo

    "Ах, старaта песен с редакционната намеса!! Вярвам, че имат професионален и способен екип и аз ще го подкрепя. Ще се отнеса с уважение и ще дам възможност на екипа да даде най-доброто от себе си, за да увеличи тиражите и приходите..."
    Ами човекът си го е казал ясно и точно - няма пипам редакционната политика, щото не ми дават. Аз съм си параван, получам си заплатка за това и дотам....

  • 3
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Старата българска поговорка от македонския регион на България: "Мижи, да те лажам".

  • 4
    schumener_beer avatar :-|
    шуменско пиво

    Май само на най-заблудените овце не е ясно, че тая "продажба" си е чисто и просто поредния опит на гущера да си откъсне опашката?!
    Каква е целта на занятието - виж другата стаия за "успелия млад мъж" зад който се строи цялото ДПС!
    Колкото за господина "купувач", по-горе колегата vunyo го е написал много точно!

  • 5
    gl_avatar avatar :-|
    gl_avatar

    Едно време комунистите си имах освен шпиони и техни си "милионери" на запад, западни граждани , но с червени милиони.
    Например Вили Бец И СоМАТ.

  • 6
    micheva.vi avatar :-|
    Ви

    "Имам опит с всякакви аспекти на медиите..."

    Личи си. Запознат е из основи как се отговаря на въпроси без да се отговаря.

  • 7
    petar_georgiev avatar :-P
    petar_georgiev

    Наистина смехотворните "отговори" на г-н ирландския поданик бих превел на простосмъртен български:

    "Купувам си котка в чувал, за която ми казаха, че е златна кокошка, но тъй като съм специалист по опиране на пешкири, смятам да й съдера кожата и да си направя тъпан. После, ще видим."

  • 8
    info111 avatar :-|
    info111

    Едно "интервю", в което този не казва абсолютно нищо всъщност, освен че потвърждава сделката!

    =================================


    "Каква е цената на сделката?

    Съжалявам, не мога да отговоря на този въпрос, тъй като търговската информация е конфиденциална..."

    =================================

    Интересно ми е защо само в България подобни сделки и цената им е толкова "конфиденциална информация"? И дали са конфиденциални и причините за тази конфиденциалност"

    "Търговска тайна

    Определение за търговска тайна дава § 1, т. 9 от Допълнителните разпоредби на Закона за защита на конкуренцията.

    Ограничението е широко дефинирано като „факти, информация, решения и данни, свързани със стопанската дейност, чието запазване в тайна е в интерес на правоимащите”.

    Промените в Закона за достъп до обществена информация от 2008 г. значително ограничават приложимостта на това ограничение. На това основание може да се откаже само информация, чието предоставяне би довело до нелоялна конкуренция между търговци. Освен това, в мотивите на отказа задълженият субект трябва да посочи обстоятелствата, които водят до такава.'

    Та от какъв характер и как публичността - в този случай обявяване на цената на сделката - може хипотетично да накърни "интереса на правоимащите", ако всичко по и около сделката е напълно легитимно и отговарящо на законите и наредбите за медиите? И свързана ли е цената "със стопанската дейност" на въпросните медии, тоест, ако трябва да прецизирам - да, цената е функция (или би трябвало да е) и "на стопанската дейност на медиите", но как обявяването на реалната пазарна стойност или на цената на закупуване може да се отрази пряко на дейността им? Освен ако двете и особено разликата им не са фрапиращи и не пораждат други въпроси, разбира се...
    И как цената на тази сделка на публични медии може пак така - вероятностно - да доведе "до нелоялна конкуренция в търговци"? Аз поне не виждам опашка от кандидати за закупуване на тези медии, но дори и да имаше - какво лошо има в публичността?

    И не поражда ли точно липсата на информация на - забележете - собственици на ИНФОРМАЦИОННИ ИЗТОЧНИЦИ в публичното пространство съмнения и храна за спекулации и подозрения? И то точно в България, точно в този момент и точно при разиграващите се събития?

    Защо почти всичко в делата на едрите български бизнесмени и партньорите им по принцип е обвито в тайна и секретност, а те толкова усилено настояват, че при тях всичко е законно и морално и няма нищо нередно? Интересни хора!

  • 9
    info111 avatar :-|
    info111

    Между другото това "интервю" е абсолютно идентично, огледално по отношение на съдържанието си, и на това на друг купувач на български медии в момента - Петьо Блъсков, който става собственик на "Труд" и "Жълт Труд":


    "Петьо Блъсков (в средата между Светлана Шаренкова и Делян Пеевски) при основаването на Българския медиен съюз


    Дългогодишният вестникарски издател Петьо Блъсков подписа предварително споразумение с Венелина Гочева за покупка на всекидневника "Труд“ и седмичника “Жълт Труд“. Съобщението се появи изненадващо в четвъртък следобед на сайта на "Труд". Сделката предстои да бъде финализирана след произнасяне на Комисията за защита на конкуренцията.

    Ръководството на всекидневника "Труд“ се поема от новия издател, завършва лаконичното съобщение.

    "Да, вярно е. И нито дума повече няма да кажа. Повече - след празниците", каза пред Mediapool Блъсков. Той не пожела да коментира в какво финансово състояние са двата вестника, какъв е печатният им тираж, само уточни, че засега няма да прави промени в редакционното ръководство.

    Според неофициална информация от журналисти в "Труд", Блъсков ще бъде и главен редактор.

    Венелина Гочева не отговаря на мобилния си телефон..."


    http://www.mediapool.bg/petyo-blaskov-stava-sobstvenik-na-trud-i-zhalt-trud-news219326.html

  • 10
    nefertiti_egipt avatar :-P
    Нефертити

    До коментар [#1] от "alegria_99":

    И аз му вярвам. Безрезервно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал