С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
43 21 апр 2014, 17:09, 23558 прочитания

Блъсков купува "Труд" (обновена)

Венелина Гочева изненадващо се разделя с всекидневника година след като го придоби

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Поредна сделка за "Труд" и втора за вестникарския пазар беше обявена в последния работен ден на миналата седмица, когато trud.bg съобщи, че  Петьо Блъсков е подписал предварително споразумение с Венелина Гочева за покупката на всекидневника и седмичника "Жълт Труд". По-късно Блъсков потвърди сделката, но отказа детайли за финансиране, промени и т.н. Затова пък през празниците той ясно изрази положителното си отношение и към личността на депутата от ДПС Делян Пеевски, и към свързвания с него политически проект на Николай Бареков (виж карето).

Изненадващата продажба


Журналистите от "Труд", които до този момент не са имали информация за сделката, са били събрани за среща с издателя в четвъртък вечер, след като тя вече е била обявена на сайта на всекидневника. Венелина Гочева е представила новия издател и след това Блъсков е говорил пред журналистите. Той заявил, че ще съживи вестника и ще го направи по-динамичен, като ще се използва потенциалът на марката. Казал е, че няма да прави промени в екипа.

Дружеството, което издава дневния и седмичния "Труд", е "Медиа холдинг" АД и вероятно то ще бъде продадено. Последният наличен финансов отчет на компанията е за 2012 г. и показва приходи от дейността от 10.7 млн. лв. и нетна загуба от 3.7 млн. лв. Към момента дружеството е съдлъжник по кредит на сегашния си собственик за 15 млн. евро към Инвестбанк. Досега изпълнителен директор и главен редактор беше Иван Михалев, който остава в екипа.

За да бъде осъществена сделката, трябва да се произнесе Комисията за защита на конкуренцията, което ще отнеме поне месец.



Венелина Гочева чрез "Про нюз" купи през 2013 г. двата вестника и други издания от предишните им собственици Огнян Донев и Любомир Павлов, след като срещу тях започна атака през прокуратурата и медиите на Ирена Кръстева. Сделката предизвика много въпроси, а финансирането й беше обяснено с кредитиране. До декември 2010 г. мажоритарен собственик беше германската WAZ, която контролираше "Труд" и "24 часа" от 1997 г.

Тепърва ще се изяснява и как ще бъдат разделени рекламните продажби и други операции на двата всекидневника, които от времето на WAZ са комбинирани.

Кой е купувачът

Петьо Блъсков е основател на "Пресгрупа 168 часа", с която създаде "24 часа" и "168 часа". След това започна да издава вестниците "Монитор", "Политика" и "Телеграф", които продаде на Ирена Кръстева през 2007 г., а сега издава вестник "Република".

Блъсков е член на учредената през 2012 г. организация "Български медиен съюз", в която членове са също Ирена Кръстева, издателят на "Преса" Тошо Тошев, на списание "Тема" Валери Запрянов.

На 16 април в Търговския регистър е било регистрирано дружеството "Блъсков медиа" АД, чиито основен предмет на дейност е "придобиване и управление на проекти в областта на медиите, инвестиционна дейност, издателска дейност, сделки с интелектуална собственост, консултантски услуги". Представител на фирмата е Петьо Блъсков, а неговият син, който също се казва Петьо, е мажоритарен акционер. Той притежава 99% от акциите на дружеството, като капиталът е общо 50 хил. лв., но в момента са внесени 25% от него. Останалите акции се държат от Донка Дончева, която с Блъскови - баща и син, е член на съвета на директорите на фирмата. Не е ясно дали тази фирма има отношение към сделката.

На 14 април има и друго новорегистрирано дружество - "Труд медиа" ЕООД, което вероятно също има общо със сделката. То е с едноличен собственик "Медиа холдинг" и управител Венелина Гочева.

Това е втора медийна сделка, която се обявява в рамките на седмица, след като пред дни издателят на "Телеграф" и "Монитор" Ирена Кръстева, майка на Делян Пеевски, съобщи, че продава "Нова българска медийна група холдинг" ЕАД на ирландското дружество Мedia Maker Limited.
Миналият четвъртък, в деня на обявяването на сделката за "Труд", лидерът та ДПС Лютви Местан заяви, че е отправил към Пеевски "силна препоръка да се раздели с медиите си, ако иска да разчита на продължаваща политическа кариера в партията".
 
Купувачът за сделката, Пеевски и Бареков

През уикенда купувачът говори пред две телевизии. Първо пред bTV заяви, че "историята около предлагането на Делян Пеевски за евродепутат започна много да се клишира. Нека да го оставим да демонстрира качествата си. Общо взето, е делови човек, познавам го само покрай сделката ни с вестниците, обяви още Блъсков. Каза, че добрите им отношения са на "здравей - здрасти".
"През последните пет-шест години с "Труд" и "24 часа" се случиха доста тъпи неща, извън професионализма. Нещата взеха тъжен обрат и бедствието беше много сериозно. Затова влязох в тази сделка", обясни Блъсков по TV7. Вестник "Репортер", който той издава, ще продължи да излиза, тъй като се прави от сина му.

Старите партии, ГЕРБ и БСП, са олекнали, има само една чисто нова партия и това е "България без цензура" на Николай Бареков, каза още той по TV7, където до неотдавна работеше новият политик. "Той е там, където е аудиторията му, а мързеливците от ГЕРБ и БСП – не, те са велики."

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 1047 прочитания

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2374 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
"Дарик радио" и "Нова" са с най-много пари за реклама на еврофондове

Правителството е разпределило 6.8 млн. лв. за популяризиране на оперативни програми само за десет месеца

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10