Новите нови медии

Какво се крие зад световната вълна от новосъздадени онлайн платформи и какви промени водят те след себе си

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

След години на лоши новини за съкращения, главоломно падащи приходи от реклама и загубени абонаменти в глобален мащаб, след широкоразпространени опасения, че редакциите в недалечно бъдеще ще бъдат заменени от генериращи чужди текстове сайтове, сега добрите вести на американския медиен пазар заливат една след друга.

Вече почти не минава седмица, без да бъде обявена появата на поредната нова медиа, създадена от известни журналисти, с приличен брой назначени на пълен работен ден репортери, с нескрити амбиции да се съсредоточат върху сериозни теми, които (най-важното) са подплатени от още по-сериозни бюджети. Звездата статистик Нейт Силвър напусна NYTimes, за да превърне блога си FiveThirtyEight в онлайн платформа с помощта на спортния мегафранчайз ESPN. Друго популярно име на водеща медиа – кореспондентът за наука и технологии Дейвид Поуг, пък прие предложението на Yahoo да създаде собствена публикация (Yahoo! Tech). В началото на годината колегите му, автори на популярния техноблог на Wall Street Journal - AllThingsD – Кара Суишър и Уолт Мозбърг, пренесоха идеите си към собствена интернет страница с петнайсет репортери. След първоначалния шок самият вестник майка отвърна на предизвикателството с нова новинарска платформа в сферата на технологиите и обяви, нещо нечувано в последното десетилетие, интервюта за работа и масови назначения.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове