С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 25 апр 2014, 14:09, 12415 прочитания

Забравете за рекламата и логото, мислете какво искате да кажете

Непубликуван разговор на "Капитал" с брандинг експерта Уоли Олинс

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Видео: Реклами за над 2.2 млн. лв ще насърчават българите да почиват в България

Кампанията "Скрито пред очите ти" стартира в началото на февруари

26 яну 2015

Скъпото може да излезе евтино

Персоналното финансовото планиране още прохожда в България, но може да ви помогне да избегнете елементарни грешки

25 апр 2014

Седмични новини за маркетинг и реклама (10 април)

NEXT-DC, All Channels, The Smarts и noble graphics с кампании за бира, веро, зъболекари и кренвирши; Награди за рекламна ефективност и ПР; Важни промени в Twitter и Facebook

10 апр 2014

ЛОГОрея

Или защо е грешка, че Министерството на икономиката и туризма даде на заден ход за логото на България

15 фев 2013

"Мобилтел" сменя тона

С ребрандирането си най-големият телеком в България дава заявка за ново, клиентски ориентирано пазарно поведение

28 сеп 2012
Какъв е правилният подход към маркетинга на една държава?

О.: България е много красива, има всякакви неща в нея - балканските връзки, турските връзки, всякакви неща, които можете да използвате, за да проработи. Но трябва да сте пределно ясни. Какви туристи искате? Ако искате да сте евтина дестинация - говорете на хората за цена. Ако искате приключенски туризъм - тогава говорете различно. Измислете програма, с която да промотирате България по един специфичен начин. Чудесната новина е, че така или иначе всяка държава е уникална. Намерете правилните характеристики. Не говорете за слънце и пясък. Всяка държава на света има слънце и пясък с изключение на Великобритания. 

Как трябва да подхождат предприемачите, за да създават брандове, които могат да се конкурират на световно ниво?


О.: Младите предприемачи имат много по-добри възможности да успеят на глобално ниво, отколкото когато и да е било. Не ти струва нищо да сложиш нещо в интернет. Създаваш бранд, идеята ти е добра, хората я виждат и я купуват. Skype започна така. Множество малки козметични компании започват така - измислят продукт и го показват в интернет, хората го харесват и го купуват. Сега е най-доброто време за това. Правилото продължава да е, че 99% от идеите ще се провалят, но 1 процент ще успее. 

Трябва ти идея. Погледнете L'Occitane de Provence - има ги и в София. Тяхната идея е "ние не сме френска компания, а идваме от много специфична част на страната - свързани сме изключително и само с едно място. Ние сме автентични, истински, реални". Трябва ти такава идея.

Каква е разликата между брандинг и рекламна агенция?



О.: Ролята на брандинг агенцията е да ти помогне да разбереш кой си всъщност и какво те прави различен от другите. Традиционно, рекламните агенции бяха консултанти по комуникацията, те правеха всичко. За това те не харесват, когато дойде някой друг и каже "аз мога да правя това". Когато говорим например за ПР или маркетинг изследвания, рекламната агенция се чувства застрашена, когато някой друг каже, че е специалист в нещо и може да го прави по-добре. Много често взаимоотношенията между рекламната и брандинг агенцията са доста трудни. 

Ако имаш малко здрав разум като компания, ще седнеш с всичките си доставчици и решаваш кой какво ще върши. Между организациите има бариери, но всички трябва да седнат заедно и да измислят как да се получи. Брандът е дългосрочната стратегическа посока, в която трябва да върви една компания. Рекламата е тактическото проявление на тази стратегия в различни ситуации. Това е разликата на теория. На практика може брандинг агенцията да си мисли, че може да прави реклама, а рекламната - че знае повече за бранда от брандинг агенцията.

Проблемът с бранда - неговата сила и слабост, е, че той покрива абсолютно всичко. Ако аз ви продавам нож, вие си го поръчате онлайн, а аз ви го донеса до дома, използвам куриерска компания FedEx, която се забави, това ще унищожи взаимоотношенията между компанията и потребителя. FedEx не са моята компания и моят бранд, но аз трябва да управлявам всички тези детайли, включително доставката на трети компании, върху която имам много малко контрол.

Случва ли се компаниите да неглижират своите брандове? 

О.: Ако погледнем банковата криза в Европа и САЩ, досега банките просто искаха да правят възможно най-много пари и размишляваха по следния начин - "ще взема това и това, и това, ще взема всичко". Ако действаш по този начин, пропускаш основни въпроси като тези за поведението си и доверието към теб. Банките тотално изпуснаха контрола върху това и все още е така. Да управляваш организация, която е структурирана по този начин, е изключително трудно. В крайна сметка повечето хора не успяват. За това всички мразят банките - защото се държат много егоистично, лакомо и лицемерно. Те са абсолютно извън контрол.

В такъв случай ребрандирането би ли помогнало?

О.: Ако имате предвид смяна на логото - не. Ако говорим за промяна в начина на мислене на хората, за това да се разделиш с тези, които се държат по този начин, да поемеш контрола върху това, което правиш и имаш много ясна представа кой си - тогава да. Тогава може да решиш да промениш и начина, по който изглеждаш, и дори името си, защото вече си различен. Така работи брандът. Ако промениш логото, всичко останало си е същото, и кажеш "вижте колко сме добри", е пълна загуба на време.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане 2 HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане

HBO GО вече ще струва 2.99 евро на месец за директните абонати на услугата

14 ное 2018, 1536 прочитания

АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски 1 АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски

Днес обаче документът бе публикуван в Държавен вестник и очевидно президентът го е подписал още миналата седмица

13 ное 2018, 1301 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Кой е Петьо Блъсков

Годината, в която телевизия "Алма матер" стана известна

Университетът замрази договора си с външния продуцент, който щеше да създава програма за канала

Да сканираш успеха

Гарет Уилямс, основател на търсачката за полети Skyscanner, пред "Капитал"

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Есенният филмов маратон

По-интересните заглавия на "Киномания 2018"

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Канадци купиха златен проект до Ивайловград, търси се сепаратор на софийския боклук, арест за най-богатия македонец

Емисия

DAILY @7AM // 19.11.2018 Прочетете