С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
8 25 апр 2014, 14:09, 12678 прочитания

Забравете за рекламата и логото, мислете какво искате да кажете

Непубликуван разговор на "Капитал" с брандинг експерта Уоли Олинс

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какъв е правилният подход към маркетинга на една държава?

О.: България е много красива, има всякакви неща в нея - балканските връзки, турските връзки, всякакви неща, които можете да използвате, за да проработи. Но трябва да сте пределно ясни. Какви туристи искате? Ако искате да сте евтина дестинация - говорете на хората за цена. Ако искате приключенски туризъм - тогава говорете различно. Измислете програма, с която да промотирате България по един специфичен начин. Чудесната новина е, че така или иначе всяка държава е уникална. Намерете правилните характеристики. Не говорете за слънце и пясък. Всяка държава на света има слънце и пясък с изключение на Великобритания. 

Как трябва да подхождат предприемачите, за да създават брандове, които могат да се конкурират на световно ниво?


О.: Младите предприемачи имат много по-добри възможности да успеят на глобално ниво, отколкото когато и да е било. Не ти струва нищо да сложиш нещо в интернет. Създаваш бранд, идеята ти е добра, хората я виждат и я купуват. Skype започна така. Множество малки козметични компании започват така - измислят продукт и го показват в интернет, хората го харесват и го купуват. Сега е най-доброто време за това. Правилото продължава да е, че 99% от идеите ще се провалят, но 1 процент ще успее. 

Трябва ти идея. Погледнете L'Occitane de Provence - има ги и в София. Тяхната идея е "ние не сме френска компания, а идваме от много специфична част на страната - свързани сме изключително и само с едно място. Ние сме автентични, истински, реални". Трябва ти такава идея.

Каква е разликата между брандинг и рекламна агенция?



О.: Ролята на брандинг агенцията е да ти помогне да разбереш кой си всъщност и какво те прави различен от другите. Традиционно, рекламните агенции бяха консултанти по комуникацията, те правеха всичко. За това те не харесват, когато дойде някой друг и каже "аз мога да правя това". Когато говорим например за ПР или маркетинг изследвания, рекламната агенция се чувства застрашена, когато някой друг каже, че е специалист в нещо и може да го прави по-добре. Много често взаимоотношенията между рекламната и брандинг агенцията са доста трудни. 

Ако имаш малко здрав разум като компания, ще седнеш с всичките си доставчици и решаваш кой какво ще върши. Между организациите има бариери, но всички трябва да седнат заедно и да измислят как да се получи. Брандът е дългосрочната стратегическа посока, в която трябва да върви една компания. Рекламата е тактическото проявление на тази стратегия в различни ситуации. Това е разликата на теория. На практика може брандинг агенцията да си мисли, че може да прави реклама, а рекламната - че знае повече за бранда от брандинг агенцията.

Проблемът с бранда - неговата сила и слабост, е, че той покрива абсолютно всичко. Ако аз ви продавам нож, вие си го поръчате онлайн, а аз ви го донеса до дома, използвам куриерска компания FedEx, която се забави, това ще унищожи взаимоотношенията между компанията и потребителя. FedEx не са моята компания и моят бранд, но аз трябва да управлявам всички тези детайли, включително доставката на трети компании, върху която имам много малко контрол.

Случва ли се компаниите да неглижират своите брандове? 

О.: Ако погледнем банковата криза в Европа и САЩ, досега банките просто искаха да правят възможно най-много пари и размишляваха по следния начин - "ще взема това и това, и това, ще взема всичко". Ако действаш по този начин, пропускаш основни въпроси като тези за поведението си и доверието към теб. Банките тотално изпуснаха контрола върху това и все още е така. Да управляваш организация, която е структурирана по този начин, е изключително трудно. В крайна сметка повечето хора не успяват. За това всички мразят банките - защото се държат много егоистично, лакомо и лицемерно. Те са абсолютно извън контрол.

В такъв случай ребрандирането би ли помогнало?

О.: Ако имате предвид смяна на логото - не. Ако говорим за промяна в начина на мислене на хората, за това да се разделиш с тези, които се държат по този начин, да поемеш контрола върху това, което правиш и имаш много ясна представа кой си - тогава да. Тогава може да решиш да промениш и начина, по който изглеждаш, и дори името си, защото вече си различен. Така работи брандът. Ако промениш логото, всичко останало си е същото, и кажеш "вижте колко сме добри", е пълна загуба на време.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (21 май)

Компаниите за медиен мониторинг и анализ Perceptica и Media Monitor обединиха екипите си; All Channels е най-добрата PR агенция на годината; Агенция APRA Porter Novelli стана член на БАКА; Ръстът на рекламния пазар ще се забави; Πлaтфopмaтa YоuТubе Мuѕіс вeчe e дocтъпнa нa бългapcĸия пaзap

21 май 2019, 863 прочитания

All Channels е най-добрата PR агенция на годината All Channels е най-добрата PR агенция на годината

БДВО връчи 44 отличия, като в състезанието участваха 93 проекта

18 май 2019, 2345 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Кой е Петьо Блъсков

Каквото поиска падишахът

Ролята на ГЕРБ за "изпирането" Ахмед Доган и държавните подаръци за бизнеса му нареждат премиера Борисов до всички управлявали след 2001 г. по наложения от "сараите" модел

В режим на готовност

Очакването за следваща криза внася доза предпазливост в инвестиционните стратегии

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Селото се оказа тъкмо в града

Няколко стопанства с доставка, които предлагат чиста, разнообразна и вкусна храна

In memoriam: Владимир Трендафилов (1955 - 2019)

"Не си създавай кумир" - това беше първата заповед, която следваше