Коя половина от парите за реклама е излишна

Нова консултантска агенция ще предлага независим одит на маркетинговите инвестиции

Одиторските услуги не са проява на недоверие към работата на агенциите, казва Мария Миланова
Одиторските услуги не са проява на недоверие към работата на агенциите, казва Мария Миланова
Одиторските услуги не са проява на недоверие към работата на агенциите, казва Мария Миланова    ©  Велко Ангелов
Одиторските услуги не са проява на недоверие към работата на агенциите, казва Мария Миланова    ©  Велко Ангелов
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Рекламното клише, че половината от парите за реклама се харчат напразно, само че никога не знаеш коя половина, през годините става все по-невярно. Индустрията става все по-внимателна и вече има прецизни начини да се измери ефектът от маркетинговите инвестиции.

На рекламния пазар в България отскоро има нова агенция, която ще фокусира усилията си върху одит на медийното и комуникационно планиране и ще помага на рекламодателите да подобряват ефективността на техните маркетингови инвестиции. Тази услуга не е съвсем непозната на компаниите, които работят в България. До момента обаче тя се извършва само от международни консултанти, които нямат постоянно присъствие тук.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    galla avatar :-?
    Γαλλα
    • - 4
    • + 7

    По случайност, от три години имам преки наблюдения върху развитието на маркетинга и проучването на пазара от страна на "Каменица" и бих казала, че усилията им все още криволичат, спрямо реалностите...
    Пожелавам им успех, защото проявяват постоянство в търсенията си !!!

    Нередност?
  • 2
    2.5 avatar :-P
    2.5
    • - 5
    • + 7

    Няма да е зле да си припомним ролята на одиторскте компании по времето със скандала с Enron. Опитът да се създаде "инквизиция" в някой бранш, винаги ще води до едно а съсловни извращения...
    Това неизбежно ни води към порочния кръг - кой ще одитира одитиращия?!
    :-)

    Нередност?
  • 3
    kristianb avatar :-|
    kristianb
    • - 7
    • + 6

    Всичко хубаво, но дамата не е била маркетинг мениджър никога. Как ще одитира дейността на позицията след като не я е изпълнявала?!

    Нередност?
  • 4
    blago72 avatar :-|
    blago72
    • - 4
    • + 5

    Жалко, че авторите на статията не да влезли в детайли при разговорите си с представителите на различните рекламодатели. Според мен одита може да отговори само на въпроса дали парите са похарчени както възложителят е поискал. Което няма нищо общо с ефективността.
    Безспорно, някои откровено измамнически комисиони практики ще бъдат затруднени, което ще има ефект върху ефективността, но това ми изглежда като счетоводител, от който се очаква да повиши ефективността на завод чрез намиране и изключване на фалшиви фактури.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 6
    mediamarket.guru avatar :-P
    mediamarket.guru
    • + 3

    Да чета мнения от хора, които не разбират от това, за което дават мнения, си е déjà vu…Медийната реклама си има ясни правила по които се мери ефективността й. Това, че много от рекламодателите не са наясно с този процес, е отделен въпрос.
    Колкото до „троянския кон“... Това е все едно да обвиниш, че Ebiquity, а и всички други световни одиторски компании са троянски коне и работят само в полза на Тед Търнър(CиЕнЕн), да речем... Няма как... Нещо ново се случва, има аналози по света, но тук веднага някой го плюе. Така де, до казана с българите в ада няма пазач, те сами се дърпат към дъното. Абе с една дума-стига злоба и подозрения.

    Нередност?
  • 7
    frankzappa avatar :-|
    Frank Zappa
    • - 1
    • + 1

    [quote#6:"mediamarket.guru"]Медийната реклама си има ясни правила по които се мери ефективността й[/quote]

    За да може нещо да се измери трябва да има мерки, нали така!

    Нима има човек от бранша, който вярва на "мерките" получени от пийпълметриката в България? ;)


    Капитал, "мома" кое от всички "вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица" е? :)

    Нередност?
Нов коментар