С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 21 май 2014, 15:50, 4636 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама (21 май)

Ogilvy вече работи за IKEA, All Channels печели още една награда, онлайн рекламата в Европа расте, а Publicis стана партньор на Facebook

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ogilvy e новата рекламна агенция на IKEA

Ogilvy Group София пое отговорността за рекламните послания на българското подразделение на IKEA, след като магазинът за мебели се раздели с досегашната си обслужваща агенция - DDB София, съобщиха от двете агенции. Промяната се случва на регионално ниво. "Беше приведен конкурс в Гърция, който Ogilvy спечели за Гърция, България и Кипър," обясняват от агенцията. В България Ogilvy ще се занимават с пълното обслужване на мебелния бранд - криейтив, медия планиране и купуване, ПР и дигитална комуникация. "Работата за IKEA изисква изключително интензивна комуникация на силно конкурентен пазар. Макар че марката е международна, творческите идеи са изцяло локални," казват още от Ogilvy. Агенцията работи от началото на април и вече е реализирала няколко кампании с фокус върху продуктите за спалня - обзавеждане и текстил. Ogilvy Group София има предишен опит в сферата като рекламна агенция на Praktiker. В началото на април Ogilvy спечели и друг нов клиент - Nissan България (за криейтив и медийно обслужване), за които вече реализира първа рекламна кампания на модела Qashqai.


Българска PR агенция е отличена с международните награди SABRE 

All Channels Communication Group спечели награда за публични комуникации SABRE в категорията "Балкани", стана ясно на церемонията на организаторите от The Holmes Report в Лондон вчера. All Channels спечелиха отличието за кампанията "Писмо за промяна", която има за цел да информира за проблемите на хората с мускулна дистрофия. Същата кампания спечели няколко награди и на Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА) преди седмица. All Channels не е единственото българско участие на наградите SABRE. Сред номинираните бяха и APRA Porter Novelli за кампанията "Алкохолът е лош шофьор", както и United Partners за кампанията "Always Unesco за България". "Тя е насочена към защита и подкрепа на жените, както и въвеждането на интерактивно обучение в българските училища," разказват от United Partners. Другият отличен проект е на агенцията е за BRAUN - лятната кампания "Pimp my jeans", която беше номинираха в категорията "Маркетинг, насочен към жени". 


 Петнадесет проекта стигнаха до финала на наградите за рекламна ефективност Еffie 




Петнадесет рекламни кампании преминаха през първия кръг на журиране на конкурса за рекламна ефективност Effie, съобщиха организаторите от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Кой ще спечели в петте категории ще стане ясно на 28 май в Sofia Live Club. До финала обаче стигнаха три кампании в категория "Стоки" - на Renault Nissan България, Загорка и Пиринско пиво; пет в категория "Услуги" - на Банка ДСК, Vivacom, BNP Paribas, Пощенска банка и UniCredit Bulbank; три реклами в "Промоции" - на Пощенска Банка, MasterCard и Джапан Табако Интернешънъл (JTI) България, две в корпоративни комуникации - на Globul и Dnevnik.bg; и две в категория "Социална, медийна, политическа" - на "Нова броудкастинг груп" и на TimeHeroes.org. Кампаниите се оценяват по четири критерия: какви са предизвикателствата пред стратегическата комуникация и целите, каква е голямата идея, как е реализирана тя, и какви са постигнатите резултати. В журито тази година влизат 19 души. Сред оценяващите има представители на Vivacom, JTI, Samsung, както и на bTV Media Group, "Нова броудкастинг груп", "Икономедиа", списание "Мениджър" и "Нов български университет". Наградите се раздават за седма поредна година, а отличените агенции и клиенти ще влязат в глобалната класация Effie Effectiveness Index. 

Пазарът на онлайн реклама в Европа е пораснал с 11.9%

През 2013 г. европейският пазар на онлайн реклама е регистрирал ръст от 11.9% на годишна база, съобщават от IAB България. Интернет рекламата е донесла общи приходи от над 27.3 млрд. евро, а мобилната дисплей реклама за първи път има дял от над 10% в рекламните инвестиции. Данните са от годишната конференция на IAB Европа - Interact. През изминалата година пазарът на мобилна реклама се е увеличил двойно, казват още от браншовата организация. Онлайн рекламата е порастнала с 45.4% и през 2013 г. е генерирала общо 1.2 млрд. евро в Европа. Изследването разделя пазара на три части - дисплей рекламата е на стойност 9.2 млрд. евро, рекламата при търсене е за 13.4 млрд. евро, а обявите и справочниците - 4.6 млрд. евро. IAB Европа отчита и кои са най-големите национални пазари. В тази класация води Великобритания (7.4 млрд. евро инвестирани в онлайн реклама през 2013г.), Германия (общ обем от 4.7 млрд. евро) и Франция (3.5 млрд. евро). По-рано през годината българското подразделение на IAB публикува данните от свое изследване на местния пазар, според което приходите от онлайн реклама в България са се свили със 7% спрямо 2012 г. Проучването обаче не включва информация за рекламата във Facebook и Google.

Facebook и Publicis влизат в глобално сътрудничество

Социалната мрежа Facebook и глобалната рекламна мрежа Publicis са подписали договор за международно сътрудничество за няколко години и "стотици милиони долари," съобщава The Wall Street Journal. Идеята на договора е да даде на рекламната агенция разширен достъп до рекламните формати и данни на Facebook, както и да я подпомогне в рекламните проекти във видео формати и в Instagram. "Това е нов вид партньорство между рекламните мрежи и издателите на онлайн съдържание," коментират от глобалния офис на агенцията. "Тук не става въпрос за цената или формата на рекламата. Започнахме от споделения фокус върху три основни елемента - данни и таргетиране, визуалното разказване на истории, и видео рекламата, върху които клиентите, рекламните агенции и Facebook работим в момента," допълват от агенцията. За момента няма информация за параметрите на договора, но се очаква информацията на Facebook за потребителите да стане достъпна в системите за планиране, таргетиране и оптимизация на Publicis, пише The Wall Street Journal.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

СЕМ отстрани Анета Милкова от конкурса за генерален директор на БНР СЕМ отстрани Анета Милкова от конкурса за генерален директор на БНР

До финалния етап на състезанието са допуснати петима кандидати

17 юни 2019, 621 прочитания

На върха на рекламната стълбица. Отново На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

14 юни 2019, 2864 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Наръчник на предизборните послания: ДПС

В рекламата им няма да видите лица от предизборната листа, а понякога те не се появяват и на събитията на партията

Garitage Park и казахските милиони

Големият имотен проект в София е собственост семейството на Аслан Мусин, който до 2012 г. е считан за дясна ръка на Назарбаев

Изборите: Технология на подчинението

Резервът от зависими гласове, който ГЕРБ и ДПС си осигуряват в малките населени места и ромските махали, може да превърне всеки вот в свирен мач

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: "Домашен Магазин"

Деликатесен магазин и кафене в едно

Пътят към голотата

Изложба с актова фотография на Георги Ст. Георгиев от началото на ХХ век