Наръчник на предизборните послания: Атака

Освен многобройните билбордове и реклами по калкани, в София и в страната има и много плакати на "Атака"

Наръчник на предизборните послания: Атака

Партията успя да вдигне шум предимно с крадени кадри и изображения, както и с много лош вкус

Мария Манолова
13424 прочитания

Освен многобройните билбордове и реклами по калкани, в София и в страната има и много плакати на "Атака"

© Юлия Лазарова


Вижте и останалите текстове от Наръчника на предизборните послания на партиите:



ГЕРБ



Коалиция за България

ДПС

Атака

Реформаторски блок

България без цензура 

В дните преди вота за Европейски парламент "Капитал" публикува рекламните послания, с които партиите искат да ви убедят да им дадете гласа си. Въпреки че една реклама няма как да промени изборите, вярваме, че е важно да знаете как се отнасят политиците към всяка тема - от големите проблеми до малките детайли.

Ако не сте чули за предизборната реклама на "Атака," значи сте били абсолютно изолирани от медиите в последните две седмици. Националистическата (а отскоро и проруска) партия обаче успя да създаде шум около себе си единствено със скандали. Не знаем дали е умишлено или не, но всеки опит на партията да се рекламира в тази предизборна кампания е съпроводен от нарушение на закон, авторски права или етични норми.

Първото нарушение на "Атака" беше свързано с рекламните билбордове на партийната телевизия "Алфа", които стоят от поне шест месеца в цялата страна. От "Протестна мрежа" подадоха сигнал към Централната избирателна комисия (ЦИК), че към билбордовете е залепен номерът на "Атака" в бюлетината, но те не съдържат задължителния надпис "Купуването и продаването на гласове е престъпление". Първоначално ЦИК не предприе никакви действия, но в последствие Върховният административен съд я задължи да разгледа сигнала. Междувременно от "Атака" започнаха да подменят билбордовете.

След това от партията пуснаха два предизборни клипа. В първия се твърдеше, че педофилията, кръвосмешението и гей браковете са евроатлантически ценности, а семейството и традицията - "православно-християнски". През миналата седмица клипът се излъчваше в националните телевизии, включително и след централната емисия новини на БНТ. Оказа се, че част от кадрите във видеото са откраднати - в действителност са от сватбата на семейство, което не се е съгласило те да бъдат използвани.  В последствие ЦИК пък нареди рекламата да бъде свалена от ефир, тъй като "накърнява добрите нрави". "Има език на омразата, върху който стъпват посланията в клипа. Те целят да облекат в ценностен мрак и отрицателни етикети Европейския съюз (ЕС)", обясни пред "Дневник" председателят на СЕМ Георги Лозанов.

Второто видео на "Атака" показва няколко души, които благодарят на партията и лично на Волен Сидеров за оказаната им в много тежки моменти финансова помощ. Рекламата завършва с кадър на дете, което приканва избирателите да гласуват за лидера на про-руската партия. От "Националната мрежа за децата" обаче реагираха срещу рекламата. Според Закона за закрила на детето "всяко дете има право на закрила срещу въвличане в политически, религиозни и синдикални дейности," припомниха от организацията. Кадърът беше подменен с друг, с възрастен избирател.

"Атака" успя да предизвика скандал дори и с предизборен плакат, след като се оказа, че изображението е откраднато от реклама Mitsubishi. Каменният лъв, който в рекламата на партията е боядисан в цветовете на българското знаме, в действителност е част от кампания на автомобилите през 2011 г. и е създаден от бразилската рекламна агенция на Mitsubishi. Представителите на автомобилния бранд в България - "Балкан Стар Моторс" коментираха, че нямат нищо общо и не са били потърсени за разрешение. "Във връзка с разпространена пропагандна визия от предизборната кампания на партия "Атака", която е изградена изцяло върху рекламна визия на MITSUBISHI MOTORS, ние категорично се разграничаваме от каквито и да било съвместни действия с партия "Атака", коментираха от компанията.

Според мониторинга на "Института за развитие на публичната среда" общият бюджет на "Атака" за предизборна реклама до момента е почти 430 хил.лв. Най-голямата част от тях (232 хил.лв.) са платени за реклама в bTV. Мониторингът обаче не отразява например излъчените по БНТ клипове. По данни на "Капитал" пък само за първите три месеца от билборд кампанията на "Атака" и "Алфа тв" (октомври - януари), партията вероятно е инвестирала поне 200 хил.лв.

 Кулминацията на предизборната кампания на "Атака" ще бъде концерт на руската група "ЛЮБЭ" в Зала 1 на НДК на 22 май. Входът за събитието е безплатен. 

Вижте и останалите текстове от Наръчника на предизборните послания на партиите:



ГЕРБ



Коалиция за България

ДПС

Атака

Реформаторски блок

България без цензура 

В дните преди вота за Европейски парламент "Капитал" публикува рекламните послания, с които партиите искат да ви убедят да им дадете гласа си. Въпреки че една реклама няма как да промени изборите, вярваме, че е важно да знаете как се отнасят политиците към всяка тема - от големите проблеми до малките детайли.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


9 коментара
  • 1
    today avatar :-|
    today

    Единствения келепир от Атака е, че инвестират руските пари в реклама през български фирми.

  • 2
    playman avatar :-?
    playman

    "Слет това от партията пуснаха два предизборни клипа."
    СлеТ????!!!!

  • 3
    vava avatar :-|
    vava

    Щом избирателите на Атака, които по принцип са идиоти, започнаха да разбират що за смешко е Волен, има надежда.

  • 4
    kolevgeorgie avatar :-|
    kolevgeorgie

    Странна кампания имат Атака, особено с рекламата, която забравя на какви извращения са способни другарите руснаци и как винаги са ползвани за пример.

  • 5
    mto avatar :-?
    mto

    До коментар [#1] от "today":

    Дали?

  • 6
    wizard avatar :-|
    Wizard

    Тоя е пътник и сам го разбира. Най-накрая ще се отървем от тази гнида..лошото е, че идиотщината не се лекува и почти всички негови избиратели ще гласуват за другия "руснак" - Бареков. Това ме дразни.

  • 7
    azaza avatar :-|
    azaza

    [quote#1:"today"]Единствения келепир от Атака е, че инвестират руските пари в реклама през български фирми. [/quote]

    Тези пари са като сиренцето в капана.

  • 8
    Consumer avatar :-P
    Consumer

    Политически труп и бита карта, но покрай него се вижда нивото на здравната ни система, няма кой да го въдвори в специализирано заведение.

  • 9
    kirman76 avatar :-|
    kirman76

    Доказано е,че природата не търпи празни пространства! Същото важи и за кукловодите на българските политици! Те просто сменят свой проект,чиито гаранционен срок / разбирай вяра на хората в него/ е изтекъл,с друг,пак щедро финансиран /май пак Внешторгбанк/,но с по-различни идеологически одежди! С две думи; бързаите,шарани! Риболовния сезон е открит точно навреме!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал