Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 22 май 2014, 9:47, 11651 прочитания

Наръчник на предизборните послания: Атака

Партията успя да вдигне шум предимно с крадени кадри и изображения, както и с много лош вкус

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Вижте и останалите текстове от Наръчника на предизборните послания на партиите:

ГЕРБ

Коалиция за България

ДПС

Атака

Реформаторски блок

България без цензура 

В дните преди вота за Европейски парламент "Капитал" публикува рекламните послания, с които партиите искат да ви убедят да им дадете гласа си. Въпреки че една реклама няма как да промени изборите, вярваме, че е важно да знаете как се отнасят политиците към всяка тема - от големите проблеми до малките детайли.

Ако не сте чули за предизборната реклама на "Атака," значи сте били абсолютно изолирани от медиите в последните две седмици. Националистическата (а отскоро и проруска) партия обаче успя да създаде шум около себе си единствено със скандали. Не знаем дали е умишлено или не, но всеки опит на партията да се рекламира в тази предизборна кампания е съпроводен от нарушение на закон, авторски права или етични норми.

Първото нарушение на "Атака" беше свързано с рекламните билбордове на партийната телевизия "Алфа", които стоят от поне шест месеца в цялата страна. От "Протестна мрежа" подадоха сигнал към Централната избирателна комисия (ЦИК), че към билбордовете е залепен номерът на "Атака" в бюлетината, но те не съдържат задължителния надпис "Купуването и продаването на гласове е престъпление". Първоначално ЦИК не предприе никакви действия, но в последствие Върховният административен съд я задължи да разгледа сигнала. Междувременно от "Атака" започнаха да подменят билбордовете.


След това от партията пуснаха два предизборни клипа. В първия се твърдеше, че педофилията, кръвосмешението и гей браковете са евроатлантически ценности, а семейството и традицията - "православно-християнски". През миналата седмица клипът се излъчваше в националните телевизии, включително и след централната емисия новини на БНТ. Оказа се, че част от кадрите във видеото са откраднати - в действителност са от сватбата на семейство, което не се е съгласило те да бъдат използвани.  В последствие ЦИК пък нареди рекламата да бъде свалена от ефир, тъй като "накърнява добрите нрави". "Има език на омразата, върху който стъпват посланията в клипа. Те целят да облекат в ценностен мрак и отрицателни етикети Европейския съюз (ЕС)", обясни пред "Дневник" председателят на СЕМ Георги Лозанов.



Второто видео на "Атака" показва няколко души, които благодарят на партията и лично на Волен Сидеров за оказаната им в много тежки моменти финансова помощ. Рекламата завършва с кадър на дете, което приканва избирателите да гласуват за лидера на про-руската партия. От "Националната мрежа за децата" обаче реагираха срещу рекламата. Според Закона за закрила на детето "всяко дете има право на закрила срещу въвличане в политически, религиозни и синдикални дейности," припомниха от организацията. Кадърът беше подменен с друг, с възрастен избирател.



Инфографика

Лъвът от рекламата на "Атака" е на снимката вляво.

Увеличаване

"Атака" успя да предизвика скандал дори и с предизборен плакат, след като се оказа, че изображението е откраднато от реклама Mitsubishi. Каменният лъв, който в рекламата на партията е боядисан в цветовете на българското знаме, в действителност е част от кампания на автомобилите през 2011 г. и е създаден от бразилската рекламна агенция на Mitsubishi. Представителите на автомобилния бранд в България - "Балкан Стар Моторс" коментираха, че нямат нищо общо и не са били потърсени за разрешение. "Във връзка с разпространена пропагандна визия от предизборната кампания на партия "Атака", която е изградена изцяло върху рекламна визия на MITSUBISHI MOTORS, ние категорично се разграничаваме от каквито и да било съвместни действия с партия "Атака", коментираха от компанията.

Според мониторинга на "Института за развитие на публичната среда" общият бюджет на "Атака" за предизборна реклама до момента е почти 430 хил.лв. Най-голямата част от тях (232 хил.лв.) са платени за реклама в bTV. Мониторингът обаче не отразява например излъчените по БНТ клипове. По данни на "Капитал" пък само за първите три месеца от билборд кампанията на "Атака" и "Алфа тв" (октомври - януари), партията вероятно е инвестирала поне 200 хил.лв.

Илюстрация

 Кулминацията на предизборната кампания на "Атака" ще бъде концерт на руската група "ЛЮБЭ" в Зала 1 на НДК на 22 май. Входът за събитието е безплатен. 
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 876 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март)

Комуникационни съвети по време на криза; InGlobo вече е с нов издател; IAB - САЩ: Коронавирусът ще повлияе рекламните инвестиции повече, отколкото кризата през 2008 г. Рекламите на CNN и IKEA и др.

31 мар 2020, 1462 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Роди се звезда

Григор Димитров е първият български спортист с потенциал да стане глобално рекламно лице

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10