Наръчник на предизборните послания: България без цензура

Николай Бареков е най-щедрият политик в настоящата предизборна кампания

Вижте и останалите текстове от Наръчника на предизборните послания на партиите:

ГЕРБ

Коалиция за България

ДПС

Атака

Реформаторски блок

България без цензура

В дните преди вота за Европейски парламент "Капитал" публикува рекламните послания, с които партиите искат да ви убедят да им дадете гласа си. Въпреки че една реклама няма как да промени изборите, вярваме, че е важно да знаете как се отнасят политиците към всяка тема - от големите проблеми до малките детайли. 

Николай Бареков е най-щедрият политик в настоящата предизборна кампания. Шефът на новосъздадената "България без цензура" и бивш мениджър и журналист не пести обещания, както и не пести пари, за да рекламира идеите си в медиите. 

Трудно е да се каже кога е започнала предизборната кампания на "България без цензура," защото Николай Бареков така или иначе обикаля страната без спир от поне година насам. В началото го правеше в качеството си на телевизионен водещ в менажираната от него TV7, след това като идеолог на движение, а накрая и като лидер на партия. 

Преди няколко седмици обаче Бареков започна и класическа рекламна кампания. Лицето му е по билбордове в цялата страна, а в телевизията и интернет се завъртяха няколко официални видеоклипа и всекидневни платени репортажи, в които усилено се докладва броя на събралите се граждани - три хиляди в Ямбол, три хиляди във Варна, и т.н. В телевизионните си реклами той е събрал всякакви лица - студентка в Националната спортна академия, бивш военнослужещ, майка, човек с увреждане. Посланието е "българите заслужаваме повече", а решението, разбира се, е във всичко обещано от Николай Бареков. По изчисления на "Капитал" обаче цената на поетите от новия политик ангажименти в последните няколко седмици може да достигне до 66 млрд.лв. годишно, което ги прави очевидно нереалистични (повече в новия брой на "Капитал"). 

Според данните на "Института за развитие на публичната среда" току-що появилата се "България без цензура" (която за разлика от по-големите участници в еврозиборите не разполага с партийна субсидия от държавата) е с най-голям бюджет сред всички кандидати на предстоящите избори. До 18 май партията на Бареков е изхарчила общо 734 хил.лв. само за излъчване на своите реклами (сумата не включва организацията на събития из страната, наем на зали, персонал, билбордове и т.н). Сумата надвишава с 600 хил. лв. бюджета на най-голямата парламентарна партия - ГЕРБ и със 70 хил. инвестираните от "Коалиция за България" пари. 

Още от Капитал