С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
29 30 май 2014, 17:42, 22608 прочитания

Джеки Чан вместо Бареков

Защо bTV реши да замени новините от изборната нощ с хонконгски екшън

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Прав е Пеевски

Проверката на КПКОНПИ по сигнала на "Боец"

8 юни 2018

"Дикoff" и "На светло с Люба Кулезич" вече няма да се излъчват по "Нова тв"

Телевизията обяви, че публицистичните предавания ще са само вътрешна за медиата продукция

4 авг 2015

СЕМ прекрати цифровите лицензи на bTV Lady и RING BG (обновена)

Бъдещето на цифровата ефирна телевизия у нас предстои да се преначертае

20 май 2014

bTV е увеличила приходите и загубата през първото тримесечие

Най-голям ръст има при постъпленията от такса абонамент и разпространение

13 май 2014

Павел Станчев: Не сме усетили никакъв политически натиск

Главният изпълнителен директор на bTV пред "Капитал"

2 май 2014

bTV срещу СЕМ

Телевизионната компания иска да свали bTV Lady+1 и Ring.bg +1 от излъчване по мултиплексите, но СЕМ блокира това с "мълчалив отказ"

25 апр 2014

СЕМ сключи споразумение с ЦИК за наблюдение на медиите

Медийните надзорници ще следят 43 радиостанции и телевизии по време на предизборната кампания

24 апр 2014


Когато през лятото на 2013 г. bTV изненадващо реши да спре сутрешния си блок и да изпрати екипа в неочаквана лятна отпуска по време на най-мощните протести срещу правителството на Пламен Орешарски, това предизвика шок и възмущение сред потребителите на сериозно медийно съдържание. Подобна почуда предизвика решението на телевизията от нощта на изборите (25 май) да прекрати предизборното си студио в 22.30. Вместо това каналът предпочете да излъчи филма "Медальонът" от 2003 г. с Джеки Чан. Нямаше нито преки предавания от пресконференциите на политическите партии, нито дори сбити репортажи от тях. Вместо  да включи с коментари и впечатления от изборната нощ журналистите, които следяха събитията, bTV предпочете да ни запознае как хонконгски детектив преживява мистериозен инцидент и се превръща в безсмъртен боец със свръхестествени способности. Нямаше новинарска емисия нито в 23 часа, нито в полунощ.

Въпреки това програмно решение в зала 3 на НДК, където се провеждат пресконференциите на партиите, репортерите на bTV работеха, събираха коментари и задаваха въпроси. Сред тях бяха журналисти като Светослав Иванов, Рада Домусчиева, Теодора Енчева, Десислава Ризова и Цветанка Ризова. По информация на "Капитал" последната е трябвало да води изборното студио на bTV в НДК. Репортерите на най-популярния телевизионен канал бяха принудени да се изявяват не чрез ефира на собствената им медиа, а през този на конкурентните телевизии. Така видяхме, че Десислава Ризова отправи нелицеприятни питания към лидера на БСП Сергей Станишев, а Теодора Енчева - към Делян Пеевски. Никой от зрителите не разбра също така, че Светослав Иванов заедно с други свои колеги стоеше пред щаба на ДПС и търсеше отговора на въпроса "Кой?" лично от Пеевски. Това обаче се видя само във видеото на блогъра Асен Генов.

Знам какво направи миналата неделя

Разбира се, всяка медиа има право да подреди програмната си схема както сама реши. Немалко хора обаче вероятно са очаквали добрите репортерски находки на телевизията за наблюдателите на "България без цензура" в Столипиново, за Делян Пеевски, който беше платил бала на абитуриентите в Сърница, портретите на Николай Бареков и депутата на ДПС Пеевски да бъдат продължени с въпросите на bTV репортерите в изборната нощ. Те обаче увиснаха извън ефира на собствената им телевизия.

Програмното решение на bTV мотивира мениджърите на основния им конкурент "Нова" първи да се похвалят, че са били най-гледани в изборния ден, използвайки данните на една от пийпълмеричните агенции - Mediaresearch, отчита, че изборното студио "Кой в Европа?" с водещи Ани Цолова и Виктор Николаев e било най-гледаното предаване в часовия пояс от 17.30 ч. до 00.50 ч. на 26 май. А също така и със среден дял на гледаемостта от над 20% сред цялата телевизионна аудитория.



Според съобщението на bTV обаче тяхното изборно студио с водещ Антон Хекимян е заело вниманието на над 26% от аудиторията в периода от 17 до 22.30 ч. Те се позовават на резултатите от агенция ГАРБ и подчертават, че това единствената легитимна пийпълметрична агенция в България. Факт е, че телевизионният и рекламният бранш засега избират да работят с ГАРБ. Според данните на агенцията малък отлив на аудитория от bTV е имало само в София и големите градове при старта на филма, но аудиторията на възраст 18 - 49 очевидно го е предпочела.

Пред "Капитал" bTV коментира казуса лаконично: "Това е програмно решение, което се съобразява с вкусовете и предпочитанията на широката телевизионна аудитория в България. Изборното студио на bTV продължи над пет часа, като беше продължено повече от предвиденото." Впоследствие директорът на "Новини и актуални предавания" Венелин Петков отговори на допълнителните уточняващи въпроси по темата, които изпратихме. "Една поредица от пресконференции едва ли може да се окачестви като "сериозна публицистика". За сметка на това те дават на политиците почти безконтролен достъп до ефирите на всички национални телевизии в продължение на часове", коментира Петков. Според него е важно да се подчертае, че миналогодишните протести – и през зимата, и през лятото, са показали отвращението на българските граждани от политическата класа като цяло. "Затова не е зле да се замислим, преди да пробутваме на зрителите си същите лица, срещу които те протестираха месеци наред", казва Венелин Петков.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"БГ радио" и още шест радиостанции се продадоха за 5.4 млн. евро 3 "БГ радио" и още шест радиостанции се продадоха за 5.4 млн. евро

Българските им мениджъри ги купиха от ирландската Communicorp, която вече излезе от целия регион

21 юни 2018, 12299 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 юни)

Колко инвестира БНТ в световното първенство по футбол; КЗК ще проверява сделката на "Нова" за "Нет инфо" по сигнал на конкуренти; Петя Жекова е новият мениджър "Маркетинг" на Sanofi Pasteur; Бисер Манолов поема управлението на "Forbes България" и др.

19 юни 2018, 1621 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Next Level: Нашите връстници не преследват възможностите, а по-скоро чакат те да дойдат при тях

Носителите на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт", разказват откъде идва вдъхновението за техния проект Next Level

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

Юбилейното 10-то издание на форума "Изгряващи звезди" събра най-добрите ученически и студентски стартъпи в България

В рамките на събитието, организирано от "Джуниър ачийвмънт България", бяха връчени награди в повече от 15 категории на младежи от цялата страна

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Как да продаваме по-добре

Банките владеят рекламния пазар и някои други изводи от наградите за рекламна ефективност Еffie

"Градус" премери борсовата температура

Хранителният холдинг набра над 80 млн. лв. от борсата и показа, че финансирането през БФБ е възможно

Бойко Борисов и поразяващата греда

Как премиерът като пожарникар (не) падна в кожения диван на патриарха

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Sightspotting

Глазгоу за нетуристи

Уроци по оцеляване

Как Катерина Стойкова намери смелост и сили да опише травмата от домашното насилие в книгата "Втора кожа"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 23.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 24.06.2018 Прочетете