С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 30 май 2014, 17:42, 23186 прочитания

Джеки Чан вместо Бареков

Защо bTV реши да замени новините от изборната нощ с хонконгски екшън

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Прав е Пеевски

Проверката на КПКОНПИ по сигнала на "Боец"

8 юни 2018

"Дикoff" и "На светло с Люба Кулезич" вече няма да се излъчват по "Нова тв"

Телевизията обяви, че публицистичните предавания ще са само вътрешна за медиата продукция

4 авг 2015

СЕМ прекрати цифровите лицензи на bTV Lady и RING BG (обновена)

Бъдещето на цифровата ефирна телевизия у нас предстои да се преначертае

20 май 2014

bTV е увеличила приходите и загубата през първото тримесечие

Най-голям ръст има при постъпленията от такса абонамент и разпространение

13 май 2014

Павел Станчев: Не сме усетили никакъв политически натиск

Главният изпълнителен директор на bTV пред "Капитал"

2 май 2014

bTV срещу СЕМ

Телевизионната компания иска да свали bTV Lady+1 и Ring.bg +1 от излъчване по мултиплексите, но СЕМ блокира това с "мълчалив отказ"

25 апр 2014

СЕМ сключи споразумение с ЦИК за наблюдение на медиите

Медийните надзорници ще следят 43 радиостанции и телевизии по време на предизборната кампания

24 апр 2014


Когато през лятото на 2013 г. bTV изненадващо реши да спре сутрешния си блок и да изпрати екипа в неочаквана лятна отпуска по време на най-мощните протести срещу правителството на Пламен Орешарски, това предизвика шок и възмущение сред потребителите на сериозно медийно съдържание. Подобна почуда предизвика решението на телевизията от нощта на изборите (25 май) да прекрати предизборното си студио в 22.30. Вместо това каналът предпочете да излъчи филма "Медальонът" от 2003 г. с Джеки Чан. Нямаше нито преки предавания от пресконференциите на политическите партии, нито дори сбити репортажи от тях. Вместо  да включи с коментари и впечатления от изборната нощ журналистите, които следяха събитията, bTV предпочете да ни запознае как хонконгски детектив преживява мистериозен инцидент и се превръща в безсмъртен боец със свръхестествени способности. Нямаше новинарска емисия нито в 23 часа, нито в полунощ.

Въпреки това програмно решение в зала 3 на НДК, където се провеждат пресконференциите на партиите, репортерите на bTV работеха, събираха коментари и задаваха въпроси. Сред тях бяха журналисти като Светослав Иванов, Рада Домусчиева, Теодора Енчева, Десислава Ризова и Цветанка Ризова. По информация на "Капитал" последната е трябвало да води изборното студио на bTV в НДК. Репортерите на най-популярния телевизионен канал бяха принудени да се изявяват не чрез ефира на собствената им медиа, а през този на конкурентните телевизии. Така видяхме, че Десислава Ризова отправи нелицеприятни питания към лидера на БСП Сергей Станишев, а Теодора Енчева - към Делян Пеевски. Никой от зрителите не разбра също така, че Светослав Иванов заедно с други свои колеги стоеше пред щаба на ДПС и търсеше отговора на въпроса "Кой?" лично от Пеевски. Това обаче се видя само във видеото на блогъра Асен Генов.

Знам какво направи миналата неделя

Разбира се, всяка медиа има право да подреди програмната си схема както сама реши. Немалко хора обаче вероятно са очаквали добрите репортерски находки на телевизията за наблюдателите на "България без цензура" в Столипиново, за Делян Пеевски, който беше платил бала на абитуриентите в Сърница, портретите на Николай Бареков и депутата на ДПС Пеевски да бъдат продължени с въпросите на bTV репортерите в изборната нощ. Те обаче увиснаха извън ефира на собствената им телевизия.

Програмното решение на bTV мотивира мениджърите на основния им конкурент "Нова" първи да се похвалят, че са били най-гледани в изборния ден, използвайки данните на една от пийпълмеричните агенции - Mediaresearch, отчита, че изборното студио "Кой в Европа?" с водещи Ани Цолова и Виктор Николаев e било най-гледаното предаване в часовия пояс от 17.30 ч. до 00.50 ч. на 26 май. А също така и със среден дял на гледаемостта от над 20% сред цялата телевизионна аудитория.



Според съобщението на bTV обаче тяхното изборно студио с водещ Антон Хекимян е заело вниманието на над 26% от аудиторията в периода от 17 до 22.30 ч. Те се позовават на резултатите от агенция ГАРБ и подчертават, че това единствената легитимна пийпълметрична агенция в България. Факт е, че телевизионният и рекламният бранш засега избират да работят с ГАРБ. Според данните на агенцията малък отлив на аудитория от bTV е имало само в София и големите градове при старта на филма, но аудиторията на възраст 18 - 49 очевидно го е предпочела.

Пред "Капитал" bTV коментира казуса лаконично: "Това е програмно решение, което се съобразява с вкусовете и предпочитанията на широката телевизионна аудитория в България. Изборното студио на bTV продължи над пет часа, като беше продължено повече от предвиденото." Впоследствие директорът на "Новини и актуални предавания" Венелин Петков отговори на допълнителните уточняващи въпроси по темата, които изпратихме. "Една поредица от пресконференции едва ли може да се окачестви като "сериозна публицистика". За сметка на това те дават на политиците почти безконтролен достъп до ефирите на всички национални телевизии в продължение на часове", коментира Петков. Според него е важно да се подчертае, че миналогодишните протести – и през зимата, и през лятото, са показали отвращението на българските граждани от политическата класа като цяло. "Затова не е зле да се замислим, преди да пробутваме на зрителите си същите лица, срещу които те протестираха месеци наред", казва Венелин Петков.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 октомври 2018г.
Sofia Event Center

regal.bg/rid2018

"Retail in Detail" Transforming Retail Together: How to Adapt to the New Frontiers



Акценти в програмата:


  • Персонализaция и как да разберем какви са нуждите на клиента
  • Как иновациите в технологии променят търговията на дребно
  • Как достигаме до поколението на милениълите
  • Прозрачност и устойчивост
  • Успехи на международните пазари - от местно към регионално присъствие
  • Еволюция на маркетинга - дигитален маркетинг (маркетинг чрез социални мрежи, мобилен маркетинг, и др.)

regal.bg/rid2018

Прочетете и това

Историите на успeха не са точно приказки 1 Историите на успeха не са точно приказки

Coca Cola&Noble Graphics, кампания "Бутилка заВръщане"

21 сеп 2018, 1841 прочитания

Рекламната тирада на Nike Рекламната тирада на Nike

Новото рекламно лице, състезателят по американски футбол Колин Каперник, заплаши репутацията на спортния бранд

21 сеп 2018, 1489 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Уебинар: Как да изберете MBA програмата си и как да я завършите успешно

На 25 септември от 19 ч. можете да задавате въпросите си на Д-р Лесли Самози, академичен директор на MBA програмата на Шефийлдския университет

Какво да правим с визитките след GDPR

За да използвате по какъвто и да е начин данните на бизнес партньорите си, трябва да имате правно основание - съгласие или легитимен интерес - за обработването на тези данни и трябва да предоставите на лицето определена информация

Пет минути със ... Алесандро Салерно

Алесандро Салерно - мениджър "Производство" в завода за производство на електрическо оборудване ABB и финалист в последното издание на конкурса за млади бизнес лидери Next Generation 2018 на "Капитал" и "Кариери"

Кариерният форум "Кариера в България" ще се състои на 20 септември

Инициативата е предназначена за студенти, специалисти и предприемачи, които търсят кариерно развитие в България

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Как да продаваме по-добре

Банките владеят рекламния пазар и някои други изводи от наградите за рекламна ефективност Еffie

Как работи "мекият фашизъм" на Орбан

Унгария е предупреждение за това какво може да се случи, когато безскрупулен популист е оставен да управлява безконтролно

Със София в центъра на бизнеса

Изпълнителният директор на Progress Йогеш Гупта пред "Капитал"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Led Zeppelin на 50

През октомври излиза фотоалбум с непубликувани досега снимки от историята на групата (1968-1980 г.)

20 въпроса: Мартин Колев

Дебютната пиеса на създателя на "Софийски магьосници" прави премиера тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 38

Капитал

Брой 38 // 22.09.2018 Прочетете
Капитал PRO, Арест в САЩ за пране на 400 млн. долара от OneCoin, шведската Stillfront купува "Империя онлайн" за 10 млн. евро

Емисия

DAILY @7AM // 25.09.2018 Прочетете