С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
29 30 май 2014, 17:42, 23610 прочитания

Джеки Чан вместо Бареков

Защо bTV реши да замени новините от изборната нощ с хонконгски екшън

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Когато през лятото на 2013 г. bTV изненадващо реши да спре сутрешния си блок и да изпрати екипа в неочаквана лятна отпуска по време на най-мощните протести срещу правителството на Пламен Орешарски, това предизвика шок и възмущение сред потребителите на сериозно медийно съдържание. Подобна почуда предизвика решението на телевизията от нощта на изборите (25 май) да прекрати предизборното си студио в 22.30. Вместо това каналът предпочете да излъчи филма "Медальонът" от 2003 г. с Джеки Чан. Нямаше нито преки предавания от пресконференциите на политическите партии, нито дори сбити репортажи от тях. Вместо  да включи с коментари и впечатления от изборната нощ журналистите, които следяха събитията, bTV предпочете да ни запознае как хонконгски детектив преживява мистериозен инцидент и се превръща в безсмъртен боец със свръхестествени способности. Нямаше новинарска емисия нито в 23 часа, нито в полунощ.

Въпреки това програмно решение в зала 3 на НДК, където се провеждат пресконференциите на партиите, репортерите на bTV работеха, събираха коментари и задаваха въпроси. Сред тях бяха журналисти като Светослав Иванов, Рада Домусчиева, Теодора Енчева, Десислава Ризова и Цветанка Ризова. По информация на "Капитал" последната е трябвало да води изборното студио на bTV в НДК. Репортерите на най-популярния телевизионен канал бяха принудени да се изявяват не чрез ефира на собствената им медиа, а през този на конкурентните телевизии. Така видяхме, че Десислава Ризова отправи нелицеприятни питания към лидера на БСП Сергей Станишев, а Теодора Енчева - към Делян Пеевски. Никой от зрителите не разбра също така, че Светослав Иванов заедно с други свои колеги стоеше пред щаба на ДПС и търсеше отговора на въпроса "Кой?" лично от Пеевски. Това обаче се видя само във видеото на блогъра Асен Генов.


Знам какво направи миналата неделя

Разбира се, всяка медиа има право да подреди програмната си схема както сама реши. Немалко хора обаче вероятно са очаквали добрите репортерски находки на телевизията за наблюдателите на "България без цензура" в Столипиново, за Делян Пеевски, който беше платил бала на абитуриентите в Сърница, портретите на Николай Бареков и депутата на ДПС Пеевски да бъдат продължени с въпросите на bTV репортерите в изборната нощ. Те обаче увиснаха извън ефира на собствената им телевизия.

Програмното решение на bTV мотивира мениджърите на основния им конкурент "Нова" първи да се похвалят, че са били най-гледани в изборния ден, използвайки данните на една от пийпълмеричните агенции - Mediaresearch, отчита, че изборното студио "Кой в Европа?" с водещи Ани Цолова и Виктор Николаев e било най-гледаното предаване в часовия пояс от 17.30 ч. до 00.50 ч. на 26 май. А също така и със среден дял на гледаемостта от над 20% сред цялата телевизионна аудитория.



Според съобщението на bTV обаче тяхното изборно студио с водещ Антон Хекимян е заело вниманието на над 26% от аудиторията в периода от 17 до 22.30 ч. Те се позовават на резултатите от агенция ГАРБ и подчертават, че това единствената легитимна пийпълметрична агенция в България. Факт е, че телевизионният и рекламният бранш засега избират да работят с ГАРБ. Според данните на агенцията малък отлив на аудитория от bTV е имало само в София и големите градове при старта на филма, но аудиторията на възраст 18 - 49 очевидно го е предпочела.

Пред "Капитал" bTV коментира казуса лаконично: "Това е програмно решение, което се съобразява с вкусовете и предпочитанията на широката телевизионна аудитория в България. Изборното студио на bTV продължи над пет часа, като беше продължено повече от предвиденото." Впоследствие директорът на "Новини и актуални предавания" Венелин Петков отговори на допълнителните уточняващи въпроси по темата, които изпратихме. "Една поредица от пресконференции едва ли може да се окачестви като "сериозна публицистика". За сметка на това те дават на политиците почти безконтролен достъп до ефирите на всички национални телевизии в продължение на часове", коментира Петков. Според него е важно да се подчертае, че миналогодишните протести – и през зимата, и през лятото, са показали отвращението на българските граждани от политическата класа като цяло. "Затова не е зле да се замислим, преди да пробутваме на зрителите си същите лица, срещу които те протестираха месеци наред", казва Венелин Петков.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

11 април 2019г.
Sofia Event Center

capital.bg/ecommerce

Конференция Стратегии за електронна търговия


Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Какви са тенденциите в електронната търговия и кои са възможните нови бизнес модели
  • Електронната търговия и новият регламент на ЕС за геоблокирането
  • Как да постигнем най-доброто от физическите и електронни магазини
  • Как да превърнем разбирането и обратната връзка на потребителите в действителна визия за цифровото развитие на компанията
  • Дигитални трансформации
  • Тенденции при мобилните плащания
  • Технологии в търговията на дребно / Електронна търговия и изкуствен интелект
  • Иновации и ефективност в доставките и логистиката
  • Успешни стратегии за електронна търговия на българския пазар

Ранна регистрация до 22 март

Прочетете и това

Конкурсът за генерален директор на БНР ще се проведе в средата на май Конкурсът за генерален директор на БНР ще се проведе в средата на май

Въпреки очакванията СЕМ показа воля да проведе състезанието преди изборите за европейски депутати

19 мар 2019, 421 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 март)

Редица световни брандове заснемат телевизионните си реклами в България; Foodpanda дебне в YouTube; United Partners ще обслужва комуникациите на Fjällräven в България; Васил Христов е новият изпълнителен директор на ABC Comms; Обладаната реклама на Reebok и др.

19 мар 2019, 757 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (18 - 24 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Каква е ползата от обучението на юристите

По-добрите съдебни процедури водят след себе си до по-висок икономически растеж

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

PwC България подкрепя студенти и докторанти по педагогически специалности

Консултантската компания ще даде на 11 младежи едногодишни стипендии и едномесечен стаж по специалността

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Как да продаваме по-добре

Банките владеят рекламния пазар и някои други изводи от наградите за рекламна ефективност Еffie

Тежка година с хубав край

Въпреки изпълнената с предизвикателства 2018 г. застрахователният сектор отчита добри резултати

Да управляваш писти

Българската компания "Фейсрейсър" предлага цялостни софтуерни и хардуерни решения за мениджмънт на картинг съоръжения

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Мисис Василева

Дългогодишната преводачка от английски език Иглика Василева за това как се променя работата ѝ през десетилетията

20 въпроса: Правдолюб Иванов

Новата му самостоятелна изложба "Роботите не се изпотяват" е в Sariev Contemporary

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 11

Капитал

Брой 11 // 16.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Нов "Апартаментгейт" при ГЕРБ, Борисов "спаси" пенсиите

Емисия

DAILY @7PM // 19.03.2019 Прочетете