Ехо от телевизионната война

Доставчикът на данни за телевизионната гледаемост Mediaresearch обжалва конкурса, обявен от БНТ пред Комисията за защита на конкуренцията

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Крехкото спокойствие на медийния пазар често се взривява или при поредната смяна на собственост в бранша, или при споменаването само на една дума - рейтинг. Това е обяснимо, защото ключовият фактор, който обединява телевизии и бизнес, е именно индексът на гледаемостта. Войната за зрители не се води само между телевизионните канали, в нея са въвлечени рекламодателите и рекламните агенции. Валутата в тази битка са рейтингите, а рекламодателите плащат определената за тях цена. В момента на българския пазар няма една, а две валути, което усложнява сметките и ускорява престрелките между медийните групи.

Откакто българският пазар работи с две рейтингови агенции - ГАРБ и чешката Mediaresearch, двубоят между двете най-гледани телевизии bTV и "Нова тв" става все по-ожесточен. Вече е всекидневие "Нова" да праща съобщения до медиите, озаглавени: "Сутрешният блок на "Нова" най-гледан; Пълна доминация на "Нова" в праймтайма", като се позовава на данните за зрителския интерес на Mediaresearch. Час след това на bTV й се налага също да прави достояние рейтинговите си данни, ако не по собствено желание, под натиска на въпросите на журналистите. Аудиторията на bTV се измерва от ГАРБ и по нейни данни каналът е лидер по гледаемост. ГАРБ е приета от рекламодатели, агенции и телевизии като официална пийпълметрична агенция.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове