Имахме нужда да сверим стратегическото мислене и креативността

Имахме нужда да сверим стратегическото мислене и креативността

Директорът "Маркетинг комуникации" в "Мтел" Петя Стоянова за първата промяна в рекламната агенция на телекома от 12 години насам

Мария Манолова
8643 прочитания

© Цветелина Белутова


Тази седмица за първи път от 12 години "Мтел" взе радикално решение за рекламата си. След като през май мобилният оператор проведе конкурс в търсене на нова рекламна агенция, от 1 юли със задачата ще се заемат The Smarts. Това е първата голяма промяна за "Мтел" от 2002 г. насам, когато компанията заработи с австрийската Demner, Merlicek & Bergmann (DMB). През годините телекомът имаше сътрудничество и с DDB София, но през 2011 г. цялото рекламно обслужване остана в DMB заради оптимизиране на разходите. 

"Мтел" беше най-големият клиент на DMB. Мобилният оператор е и много по-голям от всеки друг клиент на новия си партньор The Smarts. "Капитал" потърси маркетинг екипа на телекома с няколко въпроса около промяната: 

Защо решихте да смените рекламната си агенция?

В момента "Мтел" преминава през сериозен процес на трансформация, като компанията е решена да защити своята лидерска позиция в мобилния сегмент, да увеличи своя пазарен дял при фиксирания интернет и телевизионното разпространение, както и да стабилизира и подобри финансовите резултати на компанията. Новото позициониране на бранда е едно ново обещание към пазара, нова същност, нови ценности, нови продукти, ново поведение, ново обслужване, нов начин на говорене и общуване с клиентите. Ние силно вярваме, че рекламната агенция има ключова роля в изграждането и правилното комуникиране на всеки един бранд. Имахме нужда да проверим и сверим стратегическото мислене и креативността на настоящата ни агенция с други алтернативи. Започнахме конкурса в търсене на стратегическия партньор, с който ще изградим, наложим и направим силен новият "Мтел".

Колко и кои агенции участваха в конкурса?

На ниво credentials се видяхме с почти всички големи агенции на нашия пазар. Избрахме да поканим в същинската част на конкурса шест от тях - Noble, Saatchi&Saatchi, BBDO, Publicis, The Smarts и разбира се - настоящата ни агенция DMB.

Каква беше задачата в конкурса?

Заданието се състоеше от стратегическа и тактическа част. Очаквахме стратегия, облечена в подходящото творческо решение, отговарящи на позиционирането на бранда.

С какво ви спечелиха The Smarts?

Стратегическо мислене, което изключително правилно и точно преведе позиционирането на бранда Мтел и го облече в успешното творческо решение. Другото, което ни спечели в The Smarts, беше критичното и откровено анализиране на позицията на Мтел на пазара и аргументираното им отстояване на предложената стратегия.

Какви са условията на бъдещото им партньорство с тях?

Информацията е конфиденциална и няма как да я разкрием.

Тази седмица за първи път от 12 години "Мтел" взе радикално решение за рекламата си. След като през май мобилният оператор проведе конкурс в търсене на нова рекламна агенция, от 1 юли със задачата ще се заемат The Smarts. Това е първата голяма промяна за "Мтел" от 2002 г. насам, когато компанията заработи с австрийската Demner, Merlicek & Bergmann (DMB). През годините телекомът имаше сътрудничество и с DDB София, но през 2011 г. цялото рекламно обслужване остана в DMB заради оптимизиране на разходите. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


7 коментара
  • 1
    xyha avatar :-|
    xyha

    Отношението качеството и цената на услугата са най добрата реклама .

  • 2
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Съдейки по прическата на тази другарка, dress code-ът в Мтел трябва да е в стил "провинциален шик circa 89-та година".

  • 3
    lufthansa avatar :-|
    lufthansa

    До #2- тази от теб наречена другарка е една от малкото професионалисти, които са имали маркетинг кариера и в чужбина и в България. Тя е бивш маркетинг директор на Глобул, така че знае много добре как функционира конкуренцията. Не съди за качествата по външността.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 4
    6tepsela avatar :-|
    6tepsela

    Ще направи толкова колкото и предшественика и - австрийчето с ребрандирането, рекламата с кучето и олигофрените със зимната снежанка. Какво ви кара да мислите че след като е била някоя година в глобул трябва да е гуру в областта, по скоро натирена от там, ще се изживява в конкуренцията като "отмъстителка".
    Да беше изчакала малко да вземе Огилви, сега като ги разкарат Теленор, като се ребрандира и Глобула, може да вземе стожера на успеха си в глобул :)

  • 5
    skylark avatar :-|
    Dark

    Ше цитирам Ники Кънчев: "Да видим!"

  • 6
    teodora_s avatar :-|
    teodora

    Грък СЕО - заведе си и подлогите в Ментел - нищо хубаво няма да излезе

  • 7
    kukuband avatar :-(
    kukuband

    Никога повече Ментел...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал