ТV7 - затъването продължава

Синдикът на ТV7 влезе в телевизията, придружаван от охранители на "Делта гард"

ТV7 - затъването продължава

По схемата с фирмата на Цв. Василев ТЦ-ИМЕ Софийският градски съд подари контрола в телевизията на Николай Бареков

Весислава Антонова, Росен Босев
29067 прочитания

Синдикът на ТV7 влезе в телевизията, придружаван от охранители на "Делта гард"

© TV7


"Днес, 3 юли в 17.10 ч., в офисите на TV7 нахлуха дузина татуирани охранители заедно с назначен временен синдик." Така драматично започва прессъобщението на TV7, изпратено до медиите в четвъртък вечерта. От телевизията определят действието като "продължение на рейдърската кампания от страна на "Ноу фрейм медия България" ЕАД, която от броени дни е собственост на Николай Бареков, и неговото искане за обявяване на ТV7 и ББТ в несъстоятелност".

Основанието за показната акция в телевизията е обезпечителната заповед, издадена на 3.07.2014 г. от съдията от Софийския градски съд Ивайло Родопски, която указва на временния синдик - адвокат Панайот Велков, "да извърши преценка на необходимостта от охрана на имуществото на длъжника ("Тв Седем" ЕАД) и да изготви доклад в тази посока, за което да уведоми съда".

"Капитал" се свърза с него и той ни обясни, че твърденията в съобщението на ТV7 са некоректни. "Не само че не съм влязъл по този начин в телевизията, но стоях половин час пред сградата, защото нямаше кой да ни приеме и да входира книжата ни. Правеше се всичко възможно да бъда възпрепятстван", коментира назначеният синдик. Той обясни, че е извикал полиция. "Пред сградата има камери, всичко може да се докаже от записаното на тях", каза в заключение адвокатът. По-късно репортаж на телевизията опроверга думите му - от кадрите се вижда как в късните часове в офисите на медиата влизат въоръжени охранители.

На практика временният синдик "замразява" дейността на телевизията, защото без негово съгласие не може да стане нито едно плащане.

Как се стигна дотук

В началото на тази седмица сагата около ТV7 премина в следващата си фаза, след като каналът сам поиска да бъде обявен в несъстоятелност. Същата стъпка е предприела и другата телевизия в групата - News 7, чрез дружеството собственик - "Балкан българска телевизия" (ББТ). В молбата си TV7 казват, че са "налице непогасени задължения на дружеството, за погасяването на които не достигат средства от реализация на имуществото", както и че наред с това освен спирането на плащанията са налице и огромни загуби, които дружеството отчита.

Обявяването на несъстоятелност е "дълга юридическа процедура, в хода на която ще се установи реалната възможност на "Тв Седем" и ББТ да се разплащат с кредиторите си", поясняват от телевизията. Оттам твърдят още, че към момента случващото се по никакъв начин няма да засегне нормалния производствен процес на двата канала и излъчването на ефирния сигнал. В отвореното писмо на ТV7 се акцентира, че събитията от 13 юни 2014 до момента, свързани с КТБ, която бе основна обслужваща банка за ТV7 и ББТ, са поставили двете телевизии заедно с редица други публични и частни икономически субекти в положение на забавяне в плащанията към различни доставчици. "Свидетели сме на дестабилизация на икономическата среда, в която функционират и нашите две компании", се казва още в съобщението. Двете компании, за които става дума, са съответно "Тв Седем" ЕАД и ББТ. Първото търговско дружество е собственик на канала ТV7, а второто - на News 7.

От медиата поясняват, че по-голямата част от кредиторите са демонстрирали партньорско поведение и разбиране на ситуацията. "Те приеха предложението за отсрочване на дължимите плащания. За съжаление, както се вижда от всички, ТВ7 и ББТ са подложени на безпрецедентна злонамерена атака. Малка част от кредиторите побързаха да поискат обявяване в несъстоятелност на телевизиите", коментираха от ТВ7.

Ходът на телевизията обаче е закъснял - по молбата за обявяване в несъстоятелност на ТV7 и ББТ, подадена от "Ноу фрейм медия България", собственост на лидера на "България без цензура" Николай Бареков, вече има образувано дело и назначен синдик. Практиката до този момент показва, че най-вероятно делото, образувано по молба на телевизията, ще бъде присъединено към това производство. А това със сигурност не е от полза на телевизията. Двете дела по молби срещу TV7 и ББТ, които са подадени една след друга, незнайно как попадат при един и същ съдия - командирования от Костинброд Ивайло Родопски. Една скоба - през 2008 г. той беше наказан от ВСС заради това, че създадената от него организация на работата като председател на Костинбродския районен съд е довела до нарушаване на принципа за случайно разпределение на делата.

Случилото се в ТВ7 много прилича на това, което преди няколко седмици стана в офисите на едно от основите холдингови дружества на Цветан Василев - ТЦ-ИМЕ. Там по жалба на "Сиболе холдингс", зад която се предполага, че седи Делян Пеевски, съдия Румяна Ченалова назначи временен синдик. И тук идват съвпаденията - подобно на съдия Родопски и при съдия Ченалова (срещу която има висящо дисциплинарно производство във ВСС във връзка с разследване срещу нея в Македония за източване) има концентрация на дела от спора Василев - Пеевски.

Назначеният от Родопски за синдик на телевизията Панайот Велков пък е познат на Ченалова от спорно  дело за несъстоятелност, по което той представлява бургаска фирма. По това дело според някои от кредиторите (големи банки и доставчици) има опит за симулиране на задължение към офшорна фирма, за да бъде спасено имуществото.

По въпросното "бургаско" дело Ченалова назначава за синдик Даниела Куцева, която миналата седмица влезе в ТЦ-ИМЕ. Освен това, както в ТЦ-ИМЕ, така и в TV7 влезе една и съща охранителна фирма - "Делта гард".

Финансови дупки

По всичко личи, че оттук насетне Бареков, който повече от очевидно е сменил господаря си (от Василев на Пеевски), ще се опита да влезе в телевизията, чийто най-ценен актив е националният й лиценз.  А докато съдът играе в негова полза, има голяма вероятност това да се случи.

"Днес, 3 юли в 17.10 ч., в офисите на TV7 нахлуха дузина татуирани охранители заедно с назначен временен синдик." Така драматично започва прессъобщението на TV7, изпратено до медиите в четвъртък вечерта. От телевизията определят действието като "продължение на рейдърската кампания от страна на "Ноу фрейм медия България" ЕАД, която от броени дни е собственост на Николай Бареков, и неговото искане за обявяване на ТV7 и ББТ в несъстоятелност".

Основанието за показната акция в телевизията е обезпечителната заповед, издадена на 3.07.2014 г. от съдията от Софийския градски съд Ивайло Родопски, която указва на временния синдик - адвокат Панайот Велков, "да извърши преценка на необходимостта от охрана на имуществото на длъжника ("Тв Седем" ЕАД) и да изготви доклад в тази посока, за което да уведоми съда".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


60 коментара
  • 1
    mathilda avatar :-|
    mathilda

    Затъването вероятно е проблем и на кофти мениджмънт.

  • 2
    anthony68 avatar :-|
    anthony68

    Ако ТВ7 има задължения към Ноу фрейм, какво чудно има, че те си търсят парите?

  • 3
    anitamihaylova avatar :-|
    anitamihaylova

    Много навързани нещата...

  • 4
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    "Куклата иска да стане кукловод" беше заглавието в Капитал преди време.

    Представете си как се чувства Цветан Василев в момента, наблюдавайки обезкървавен (финансово) публичното плячкосване на неговите компании, от тези, които буквално преди няколко месеца бяха на неговата хранилка. Вината обаче си е лично негова - с кой акъл, по дяволите, ще ставаш авер с индивид, който народа много умно е нарекъл "Кольо Дудука"?!!!?

  • 5
    hmc12310991 avatar :-|
    hmc12310991

    Всички цигании и мурафети на Бареков ще бъдат платени от българския данъкоплатец чрез''спасяването''на КТБ.Това ще се окажат най-скъпите кебапчета и политическо турне в световната история,а българския овчеглав гласоподавател зяпа в захлас и мънка''Тарикат момче излезе Баре1ето,ей,евала!''.

  • 6
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    И на децата е ясно че дудука играе по свирката на дебелия и тръгва срещу благодетеля си. Като знам какво е лайно, това е очаквано.

  • 7
    sashko1113 avatar :-|
    sashko1113
    • -109
    • +49

    Авторката явно с много мъка е написала тази статия. За първи път не може да напише само негативни неща за тази телевизия. Посочила е някой от "интересните" факти (сходство на ситуацията с ТЦ ИМЕ, случайния съдия, бързото едностранчиво вземане на решение и т.н.), но от друга страна си продължава с напева от опорните точки. Загубата за последните две години била огромно, абсолютно вярно, била за няколко години поред, вярно, но защо не сподели нито веднъж във всичките си статии, че това не е характерно само за тази телевизия? Защо нито веднъж не се направи сравнение с НоваТВ, която е създадена 1994 и излезе за първи път в историята си на печалба през 2013г., макар и изкуствена? 19 години инвестиране и чак тогава печалба!!! И все пак бе продадена срещу 620 млн. , въпреки загубите. Но това явно не важно за авторката или е по добре да се премълчи. Всеки в този бизнес може да ви каже, че нормалното време за достигане на "нула", изравняване на приходите и разходите, е около 5 години, през които обаче трябва да се инвестира сериозно.
    Отдавна пишете за медии и е смешно да вярвате, че има продуцентска компания в България, която да получава по 2,5 млн на месец за няколко ниско рейтингови предавания! Ако беше така всеки щеше да се хвърля да става продуцент.
    Все пак заглавието е показателно за отношението ви към темата и за това статията не може да ме изненада. Преди няколко месеца имахте отново подобно изопачаване на реални данни (статията за това кой колко е взел от поръчките на министерствата, където заглавието ви беше "ТВ7 взе най-много", а това нямаше нищо общо с реалността).
    Въпреки всичко в момента въпроса не е дали ни харесва или тази медия, а дали е нормално подобни казуси да се развиват по този начин. Щом някой има претенции нека ги изясни в НЕЗАВИСИМ съд, а не да праща група здрави момчета, които да решат в негова ползва.
    А относно мениджърските качества на Бареков, даже не ми се коментира.
    Давай смело с минусите сега>

  • 8
    dragozow avatar :-|
    dragozow

    До коментар [#7] от "sashko1113":

    Бареков, ти да мълчиш.

  • 9
    sashko1113 avatar :-|
    sashko1113

    Ха ха ха ха . Аз точно трудно бих могъл да бъда Бареков. Неговата роля на използван латексов продулт е неоспорима, но не разбирам с кое от написаните неща не сте съгласни. Кое е лъжа или манипулация? Иначе минусите не ме изненадват. И тукнсе напълни с тролчета!

  • 10
    e_mil avatar :-|
    tamada

    [quote#7:"sashko1113"]Защо нито веднъж не се направи сравнение с НоваТВ, която е създадена 1994 и излезе за първи път в историята си на печалба през 2013г...[/quote]

    А ти защо лъжеш? В "Капитал" е писано за НТВ, БТВ, БНТ и ТВ7 нееднократно. Например през 2008 когато шведите купиха Нова, MTG изчислиха, че брутната печалба от началото до есента е 19 млн евро. На следващата година "Капитал" пак цитира финансовият отчет - 33 млн лева печалба за 2007 и 16 млн лева за 2008 при 5% увеличение на приходите. Разбира се, отчетите може да се фалшифицират, но шведите не биха дали 620 млн евро за губеща телевизия и то на забутан пазар като нашия.
    Друг е въпросът, че големите частни телевизии в България винаги са разчитали на "държавни поръчки" от правителствата, чрез наливане на пари за ПР. Ама да кажеш, че никой не коментира втората по гледаемост телевизия е тъпо.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал