All Channels е новата агенция за ПР и дигитално обслужване на "Мтел"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

All Channels е новата агенция за ПР и дигитално обслужване на "Мтел"

All Channels е новата агенция за ПР и дигитално обслужване на "Мтел"

През последния месец телекомът се раздели с DMB и "Грейн адвъртайзинг", с които работеше от повече от десет години

Мария Манолова
9722 прочитания

© Анелия Николова


След като от седмица "Мтел" работи с нова рекламна агенция, в понеделник телекомът избра и нова фирма за ПР и дигитално обслужване. All Channels Communication Group ще се грижи за ПР активностите и присъствието на телекома в интернет, съобщиха от "Мтел". "Звената All Channels|PR и All Channels|Interaction ще отговарят както за външните и вътрешните, така и за онлайн репутацията и комуникационните активности на оператора," поясняват от мобилния оператор  

С това списъкът на фирмите за комуникация на най-големия оператор се променя напълно, след като оставаше почти непроменен от повече от десет години. От 2002 г. до сега за рекламата на "Мтел" се грижеше австрийската Demner, Berlicek & Bergmann (DMB), за която телекомът беше най-голям и почти единствен клиент. От 1 юли обаче с това се заема независимата българска рекламна агенция The Smarts. Промяната дойде след като през май "Мтел" обяви конкурс за ATL (Above the Line или реклама в медии - бел. авт.) агенция. Първоначално бяха поканени около десет агенции, но до втория етап достигнаха DMB, Grafitti BBDO (която през изминалата година се грижеше за дигиталната комуникация на телекома), Publicis, noble graphics, Saatchi&Saatchi и спечелилата The Smarts. 

През април пък "Мтел" започва и отделен конкурс с две направления -  ПР и дигитално обслужване, става ясно от съобщението на телекома. В него са участвали общо седем ПР агенции, а критериите за избор са били "богатият опит в предоставянето на интегрирани комуникационни решения, креативните идеи и ефективните презентационни умения. All Channels печели и двете задачи. 

Смяната прекратява отношенията между "Мтел" и "Грейн адвъртайзинг" на брата на Тодор Батков - Мартин Батков. Агенцията работи за първия мобилен оператор от 1998 г. и се занимаваше с медиа купуване и ПР.  "В последните години ["Грейн адвъртайзинг] помогна на "Мтел" да се утвърди на телеком пазара като лидер и да създаде тренд, който останалите играчи следват," се казва в съобщението на телекома. 

Смяната на дигиталната агенция на "Мтел" пък идва по-малко от година след като с това започна да се занимава Graffiti BBDO. През октомври 2013г. агенцията спечели отделен (и първи такъв) конкурс за онлайн обслужване на мобилния оператор. "Никога преди не сме работили с тях, но сме изключително доволни и това ще са постоянните ни критерии оттук нататък", коментира няколко месеца по-късно пред "Капитал" тогавашният маркетинг директор на "Мтел" Андреас Елснер. Тогава австриецът обещаваше по-голяма инвестиция в digital, повече конкурси и разпределянето на комуникацията на "Мтел" между по-малки, но иновативни агенции. От февруари 2014г. Елснер вече не е в телекома, а директор "Маркетинг комуникации" е Петя Стоянова.

След като от седмица "Мтел" работи с нова рекламна агенция, в понеделник телекомът избра и нова фирма за ПР и дигитално обслужване. All Channels Communication Group ще се грижи за ПР активностите и присъствието на телекома в интернет, съобщиха от "Мтел". "Звената All Channels|PR и All Channels|Interaction ще отговарят както за външните и вътрешните, така и за онлайн репутацията и комуникационните активности на оператора," поясняват от мобилния оператор  

С това списъкът на фирмите за комуникация на най-големия оператор се променя напълно, след като оставаше почти непроменен от повече от десет години. От 2002 г. до сега за рекламата на "Мтел" се грижеше австрийската Demner, Berlicek & Bergmann (DMB), за която телекомът беше най-голям и почти единствен клиент. От 1 юли обаче с това се заема независимата българска рекламна агенция The Smarts. Промяната дойде след като през май "Мтел" обяви конкурс за ATL (Above the Line или реклама в медии - бел. авт.) агенция. Първоначално бяха поканени около десет агенции, но до втория етап достигнаха DMB, Grafitti BBDO (която през изминалата година се грижеше за дигиталната комуникация на телекома), Publicis, noble graphics, Saatchi&Saatchi и спечелилата The Smarts. 

През април пък "Мтел" започва и отделен конкурс с две направления -  ПР и дигитално обслужване, става ясно от съобщението на телекома. В него са участвали общо седем ПР агенции, а критериите за избор са били "богатият опит в предоставянето на интегрирани комуникационни решения, креативните идеи и ефективните презентационни умения. All Channels печели и двете задачи. 

Смяната прекратява отношенията между "Мтел" и "Грейн адвъртайзинг" на брата на Тодор Батков - Мартин Батков. Агенцията работи за първия мобилен оператор от 1998 г. и се занимаваше с медиа купуване и ПР.  "В последните години ["Грейн адвъртайзинг] помогна на "Мтел" да се утвърди на телеком пазара като лидер и да създаде тренд, който останалите играчи следват," се казва в съобщението на телекома. 

Смяната на дигиталната агенция на "Мтел" пък идва по-малко от година след като с това започна да се занимава Graffiti BBDO. През октомври 2013г. агенцията спечели отделен (и първи такъв) конкурс за онлайн обслужване на мобилния оператор. "Никога преди не сме работили с тях, но сме изключително доволни и това ще са постоянните ни критерии оттук нататък", коментира няколко месеца по-късно пред "Капитал" тогавашният маркетинг директор на "Мтел" Андреас Елснер. Тогава австриецът обещаваше по-голяма инвестиция в digital, повече конкурси и разпределянето на комуникацията на "Мтел" между по-малки, но иновативни агенции. От февруари 2014г. Елснер вече не е в телекома, а директор "Маркетинг комуникации" е Петя Стоянова.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    udri avatar :-|
    udri

    За другото,може и да не са,ама от към маркетинг Мтел са най-добри.Особено от виваком са доста по-напред в това отношение.

  • 2
    black_recluse avatar :-|
    black_recluse

    Който и да хване маркетинга и ПР-а на Мтел, не може да промени малумната им политика спрямо клиентите. Просто Мтел така и не разбраха, че като се гавриш с клиентите, каквато и реклама да имаш, не може да те спаси. Нужни са им генерални промени в мисленето и ценовата политика иначе ще продължат да изостават. Теленор и Виваком са много напред в материала в това отношение...

  • 3
    stangen avatar :-|
    Станислав Генов

    Мтел живеят в миналото. Понеже ползвам интернет и телевизия от тях, ми звънят по телефона да ми кажат как договора ми бил изтекъл и ако стана техен абонат и на мобилната мрежа (на договор), цената на кабелната телевизия и интернет ще ми падне с 4 лева на месец. На въпроса ми колко ви струва евтин план за мобилна телефония, отговора беше 9.90 на месец. Значи вместо да плащам с 4 лева по-евтино, ще трябва да плащам с 4.90 повече ....добри са с математиката в Мтел :)

  • 4
    nefertiti_egipt avatar :-|
    Нефертити

    И това е за сметка на качеството и некомпетентните им служители.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK