MediaResearch: Изследването на "втория екран" е приорирет в развитието на панела ни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

MediaResearch: Изследването на "втория екран" е приорирет в развитието на панела ни

24 часа

MediaResearch: Изследването на "втория екран" е приорирет в развитието на панела ни

Втората пийпълметрична агенция в България има амбиция да измести настоящия лидер ГАРБ

Мария Манолова
2430 прочитания

24 часа

© 24 часа


Първата функция, с която ще се разшири изследването на телевизионната аудитория, което предлага чешката компания MediaResearch, е информацията за медийно потребление на допълнителни екрани - лаптопи, таблети, мобилни устройства. Това каза днес пред журналисти директорът "Бизнес развитие" в агенцията Томаш Бичик, който е в България за срещи с клиенти.

Пийпълметричната агенция влезе на пазара преди две години, като с това оспори позицията на единствения досегашен доставчик на информация за гледаемостта на телевизиите - ГАРБ. Преди месец "Нова тв" пък обяви, че се отказва от договора си с ГАРБ и MediaResearch единствена ще изследва рейтинга на предаванията й. Това постави пазара в необичайна и напрегната ситуация, защото данните на двете агенции се разминават. Същевременно медийните и рекламни агенции (а с това  и рекламодателите), ще трябва да купуват изследванията и на двете агенции.

В дългосрочен план не е възможно и двете "валути" да се задържат на пазара, смята и самият Билчик. Целите на MediaResearch за следващата година са да убеди всички участници на пазара в по-доброто качество на своите данни. След това агенцията се надява да успее да измести настоящия лидер ГАРБ и да остане единствен доставчик на пийпълметрични услуги.

В България компанията е в уникална ситуация, защото изборът на агенция за изследване на аудиторията не идва след търг.  "Пийпълметричният панел е изключително сложен организръм и е възможно от това да идват разликите в рейтингите," коментира директорът "Бизнес развитие" в MediaResearch разминаванията в данните на неговата агенция и тези на ГАРБ.  

Цялото интервю с Томаш Бичик очаквайте в следващия брой на "Капитал Daily".

Първата функция, с която ще се разшири изследването на телевизионната аудитория, което предлага чешката компания MediaResearch, е информацията за медийно потребление на допълнителни екрани - лаптопи, таблети, мобилни устройства. Това каза днес пред журналисти директорът "Бизнес развитие" в агенцията Томаш Бичик, който е в България за срещи с клиенти.

Пийпълметричната агенция влезе на пазара преди две години, като с това оспори позицията на единствения досегашен доставчик на информация за гледаемостта на телевизиите - ГАРБ. Преди месец "Нова тв" пък обяви, че се отказва от договора си с ГАРБ и MediaResearch единствена ще изследва рейтинга на предаванията й. Това постави пазара в необичайна и напрегната ситуация, защото данните на двете агенции се разминават. Същевременно медийните и рекламни агенции (а с това  и рекламодателите), ще трябва да купуват изследванията и на двете агенции.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK