С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 юли 2014, 17:28, 5306 прочитания

AC Nielsen придоби 51% от акциите в чешката Mediaresearch

След сливането компанията ще се преименува на Nielsen Admosphere

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Една от най-влиятелните компании за маркетингови проучвания AC Nielsen, придоби 51% от акциите в чешката Mediaresearch. Придобиването е извършено от AC Nielsen Netherlands, тъй като централата на американската компания за Европа е базирана в Холандия.

Преговорите между двете компании са започнали още през декември миналата година. Преди да придобие Mediaresearch купувачът AC Nielsen е извършил одит на системата, по която работи чешката компания. Цената на сделката все още не е обявена, но доколкото AC Nielsen е публична компания това вероятно е въпрос на малко време.


"Това стратегическо партньорство на Mediaresearch обещава да ускори и разшири разпространението на висококачествените чешки технологии, както и да подкрепи текущите проекти на компанията, по-специално тези на чуждестранни пазари", посочва Mediaresearch в съобщението си до медиите.

Всички дружества от групата на Mediaresearch, в които компанията притежава мажоритарен дял, стават част от международния холдинг Nielsen. Това са компаниите Admosphere, Adwind Software, Prime Time, Mediaresearch Slovakia и Mediaresearch Bulgaria.

Mediaresearch има повече от десетгодишен опит. Оперира на пазара в Чехия и Словакия, а от края на януари 2012 година има офис и в България. Британската Admosphere продължава да притежава останалите 49% от акциите в Mediaresearch.



"Много сме доволни, че дълго продължилите преговори доведоха до успешен край и за двете страни", каза председателката на Съвета на Директорите на Mediaresearch, Тереза Шимечкова, и допълва, че: "сливането разкрива нови възможности за растеж на нашата компания, но в същото време, за мен то е израз на признателност, както и оценка за свършената работата и качествата на целия екип от групата на Mediaresearch."

Битката за пийпълметрията


Чешката пийпълметрична компания Mediaresearch стъпи на българския пазар през 2012г. и в края на същата, обяви че започва да изгражда националният си панел за измерване на зрителския интерес. Още в началото на 2013 рейтинговата агенция вече бе изградила системата си. А след това постепенно се наложи като втората агенция след ГАРБ, която доставя данни за гледаемостта на телевизионните канали.

Подобна ситуация не е новост за пазара. Преди няколко години отново работеха две рейтингови агенции - "ТВ план/ТНС" и ГАРБ. И в крайна сметка втората придоби първата. Коя от сега действащите системи ще бъде припозната от бизнеса е въпрос на време и доказване.

Историята помни много случаи на съмнения в достоверността на пийпълметричните данни. Потребителите им - телевизии, рекламодатели и рекламни агенции, отдавна направиха свой комитет, който миналата година покани френска компания да извърши независим одит на системата, по която доставчикът на данни ГАРБ измерва телевизионната гледаемост. Данните от одита бяха оповестени през ноември 2013, а като цяло пазарът прие, че ще продължи да работи с ГАРБ.

Кои са AC Nielsen

Основаната през 1923 г. компания AC Nielsen в момента присъства в над 100 страни, като оперира на българския пазар от 1994 г. В момента тя обслужва над 50 водещи български и международни компании с по над 100 служители. AC Nielsen наблюдава повече от 80 хранителни и нехранителни категории в страната. Компанията осигурява пълно обслужване на клиентите си чрез различни пазарни и потребителски проучвания и анализи. Измерва продажбите в сектора на търговията на дребно, изучава потребителите, оптимизацията на пространството на рафтовете, медийни данни и др.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2263 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)

Забранена ли е наистина рекламата на хазарт; Новата кампания на "Сердика център"; Unilever спира рекламите за деца на храни и напитки и др.

18 фев 2020, 1324 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Yahoo ще подобрява мобилния си рекламен бизнес с ново придобиване

Интернет гигантът ще се опита да се наложи в сектора, като купи младата аналитична компания Flurry

Още от Капитал
Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10