AC Nielsen придоби 51% от акциите в чешката Mediaresearch
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

AC Nielsen придоби 51% от акциите в чешката Mediaresearch

AC Nielsen придоби 51% от акциите в чешката Mediaresearch

След сливането компанията ще се преименува на Nielsen Admosphere

Весислава Антонова
5465 прочитания

© Shutterstock


Една от най-влиятелните компании за маркетингови проучвания AC Nielsen, придоби 51% от акциите в чешката Mediaresearch. Придобиването е извършено от AC Nielsen Netherlands, тъй като централата на американската компания за Европа е базирана в Холандия.

Преговорите между двете компании са започнали още през декември миналата година. Преди да придобие Mediaresearch купувачът AC Nielsen е извършил одит на системата, по която работи чешката компания. Цената на сделката все още не е обявена, но доколкото AC Nielsen е публична компания това вероятно е въпрос на малко време.

"Това стратегическо партньорство на Mediaresearch обещава да ускори и разшири разпространението на висококачествените чешки технологии, както и да подкрепи текущите проекти на компанията, по-специално тези на чуждестранни пазари", посочва Mediaresearch в съобщението си до медиите.

Всички дружества от групата на Mediaresearch, в които компанията притежава мажоритарен дял, стават част от международния холдинг Nielsen. Това са компаниите Admosphere, Adwind Software, Prime Time, Mediaresearch Slovakia и Mediaresearch Bulgaria.

Mediaresearch има повече от десетгодишен опит. Оперира на пазара в Чехия и Словакия, а от края на януари 2012 година има офис и в България. Британската Admosphere продължава да притежава останалите 49% от акциите в Mediaresearch.

"Много сме доволни, че дълго продължилите преговори доведоха до успешен край и за двете страни", каза председателката на Съвета на Директорите на Mediaresearch, Тереза Шимечкова, и допълва, че: "сливането разкрива нови възможности за растеж на нашата компания, но в същото време, за мен то е израз на признателност, както и оценка за свършената работата и качествата на целия екип от групата на Mediaresearch."

Битката за пийпълметрията

Чешката пийпълметрична компания Mediaresearch стъпи на българския пазар през 2012г. и в края на същата, обяви че започва да изгражда националният си панел за измерване на зрителския интерес. Още в началото на 2013 рейтинговата агенция вече бе изградила системата си. А след това постепенно се наложи като втората агенция след ГАРБ, която доставя данни за гледаемостта на телевизионните канали.

Подобна ситуация не е новост за пазара. Преди няколко години отново работеха две рейтингови агенции - "ТВ план/ТНС" и ГАРБ. И в крайна сметка втората придоби първата. Коя от сега действащите системи ще бъде припозната от бизнеса е въпрос на време и доказване.

Историята помни много случаи на съмнения в достоверността на пийпълметричните данни. Потребителите им - телевизии, рекламодатели и рекламни агенции, отдавна направиха свой комитет, който миналата година покани френска компания да извърши независим одит на системата, по която доставчикът на данни ГАРБ измерва телевизионната гледаемост. Данните от одита бяха оповестени през ноември 2013, а като цяло пазарът прие, че ще продължи да работи с ГАРБ.

Кои са AC Nielsen

Основаната през 1923 г. компания AC Nielsen в момента присъства в над 100 страни, като оперира на българския пазар от 1994 г. В момента тя обслужва над 50 водещи български и международни компании с по над 100 служители. AC Nielsen наблюдава повече от 80 хранителни и нехранителни категории в страната. Компанията осигурява пълно обслужване на клиентите си чрез различни пазарни и потребителски проучвания и анализи. Измерва продажбите в сектора на търговията на дребно, изучава потребителите, оптимизацията на пространството на рафтовете, медийни данни и др.

Една от най-влиятелните компании за маркетингови проучвания AC Nielsen, придоби 51% от акциите в чешката Mediaresearch. Придобиването е извършено от AC Nielsen Netherlands, тъй като централата на американската компания за Европа е базирана в Холандия.

Преговорите между двете компании са започнали още през декември миналата година. Преди да придобие Mediaresearch купувачът AC Nielsen е извършил одит на системата, по която работи чешката компания. Цената на сделката все още не е обявена, но доколкото AC Nielsen е публична компания това вероятно е въпрос на малко време.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK