Yahoo ще подобрява мобилния си рекламен бизнес с ново придобиване
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Yahoo ще подобрява мобилния си рекламен бизнес с ново придобиване

Yahoo ще подобрява мобилния си рекламен бизнес с ново придобиване

Интернет гигантът ще се опита да се наложи в сектора, като купи младата аналитична компания Flurry

Юлиян Арнаудов
3269 прочитания

© ROBERT GALBRAITH


Yahoo ще придобие стартиращата компания Flurry в опита си да засили бизнеса си с мобилна реклама, който изостава значително от основните й конкуренти Google и Facebook. Младата компания използва и разработва аналитични инструменти, които помагат да се персонифицира по-прецизно рекламата за мобилни устройства. Flurry следи поведението на потребителите в над половин милион приложения за 1.4 млрд. смартфони и таблети. По този начин тя помага на специалистите по маркетинг и брандовете да достигнат по-лесно до желаната аудитория. От Yahoo не коментираха цената на сделката, но според източници на Wall Street Journal интернет гигантът се е съгласил да плати 200 млн. долара. Ако бъде финализирано придобиването, това ще е най-голямото, откакто Мариса Майер е начело на технологичната компания. Тя се опитва да трансформира Yahoo спрямо новите тенденции в IT индустрията и да върне мощта на доскорошния интернет гигант. Компанията все още отчита слаби приходи от реклама за разлика от основните й конкуренти Google и Facebook, които отбелязват все по-голям двуцифрен ръст.

Бягство към мобилното

200

млн. долара се предполага, че е цената на сделката.


Подобно на тях Yahoo инвестира значителни суми в засилване на платформата си за реклама за мобилни устройства, тъй като потребителите използват все повече и повече смартфоните си и таблетите за достъп до глобалната мрежа. Интернет порталът се опитва да се адаптира към тази ситуация и приходите й от мобилни реклами се удвоиха през второто тримесечие. Това не се оказа достатъчно, за да компенсира общия спад на постъпленията от реклама и за периода април - юни те се понижиха с 8% до 436 млн. долара. По този начин Yahoo заема една малка частица от пазара, който се оценява на 32.7 млрд. долара и се доминира от Google и Facebook. Секторът отчита ръст от 85% през тази година и един от най-бързо нарастващите пазарни сегменти. Близо половината от пазара се контролира от Google, следван от Facebook с 22% дял, а останалите компании не разполагат с влияние над 3%. Независимо че много специалисти смятат компанията, водена от Майер, за мастодонт от отминала епоха, тя е успяла да привлече 450 млн. мобилни потребители за своите приложения като Yahoo Weather, Yahoo News и др.   

Възможностите на Flurry

Flurry е основана през 2005 г. и създава инструменти за анализиране на поведението на потребителите. За целта се анализира информация от над 540 хил. мобилни приложения за iOS и Android. Младата компания започва да продава реклами в рамките на тези програми, като тя работи с над осем хиляди фирми, които публикуват съдържание през мобилни устройства. Сред тях са мобилната версия на вестник Guardian и гейм компанията Sega.

Flurry разполага със 115 служители, които след финализирането на сделката ще работят като самостоятелно звено в рамките на Yahoo, без да се налага да се местят в други офиси. Компанията успя да привлече 62.5 млн. долара финансиране от инвеститори като First Round Capital, InterWest Partners, Draper Fisher Jurvetson и Borealis Ventures.

Yahoo ще придобие стартиращата компания Flurry в опита си да засили бизнеса си с мобилна реклама, който изостава значително от основните й конкуренти Google и Facebook. Младата компания използва и разработва аналитични инструменти, които помагат да се персонифицира по-прецизно рекламата за мобилни устройства. Flurry следи поведението на потребителите в над половин милион приложения за 1.4 млрд. смартфони и таблети. По този начин тя помага на специалистите по маркетинг и брандовете да достигнат по-лесно до желаната аудитория. От Yahoo не коментираха цената на сделката, но според източници на Wall Street Journal интернет гигантът се е съгласил да плати 200 млн. долара. Ако бъде финализирано придобиването, това ще е най-голямото, откакто Мариса Майер е начело на технологичната компания. Тя се опитва да трансформира Yahoo спрямо новите тенденции в IT индустрията и да върне мощта на доскорошния интернет гигант. Компанията все още отчита слаби приходи от реклама за разлика от основните й конкуренти Google и Facebook, които отбелязват все по-голям двуцифрен ръст.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Ускорена дигитализация

Ускорена дигитализация

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK