"България он ер", ТВ7 и bTV са получили най-много за реклама на еврофондове
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"България он ер", ТВ7 и bTV са получили най-много за реклама на еврофондове

Доста голямо разминаване има в дела на получените пари при някои медии и рейтингите им.

"България он ер", ТВ7 и bTV са получили най-много за реклама на еврофондове

В сравнение с договорите от предишни правителства има разместване на медиите с най-големи приходи

Весела Николаева
6444 прочитания

Доста голямо разминаване има в дела на получените пари при някои медии и рейтингите им.

© Анелия Николова


Свързаната с "Химимпорт" медийна група "България он ер", подкрепящата властта "ТВ Седем" и "БТВ медиа груп" са големите печеливши от държавните поръчки за реклами на европейски програми, показва справка на Министерския съвет за периода 1 юни 2013 г. – 30 юни 2014 г. Само телевизията "България он ер" е получила близо 860 хил. лв. за реклами, повечето за програма "Конкурентоспособност", отделно приходи имат едноименното радио и дружеството "България он ер", което притежава интернет сайта Investor.bg. Общата сума, получена от медийната група, е близо 1.2 млн. лв. Отделно 96 хил. лв. е приходът на "Медийна група Черно море", далеч по-малка, и също свързана с "Химимпорт" чрез контролиращият я "Холдинг Варна".

Усмивка по радиото

Също над 1 млн. лв. е бил приходът на "БТВ медиа груп", дори ако не броим "Радиокомпания Си.Джей", получила 110 хил. лв. за реклама на Програмата за развитие на селските райони. Радиокомпанията е собственик на станциите N-joy, "Джаз ФМ", "Класик ФМ", "Мелъди" и Z-rock, сочи справка в регистъра на Съвета за електронни медии. Според корпоративния сайт на "БТВ медиа груп" това са едни от радиостанциите в групата. "ТВ Седем", която се смята, че е в орбитата на банкера Цветан Василев, е получила следващия по размер дял от парите – общо 1.05 млн. лв. След скарването на Василев и Пеевски не е ясно точно под чий контрол е телевизията.

Още няколко компании, които непряко се свързват с бившия тандем Пеевски – Василев, са получили общо 75 хил. лв. за популяризиране на Програмата за развитие на селските райони (ПРСР). Това са "Радио Веселина", "Агенция Атлантик" и "Агенция Витоша", които поне допреди няколко месеца бяха считани за близки до КТБ и Пеевски. Доста голямо разминаване има в дела на получените пари при някои медии и рейтингите им. Така например в края на миналата година по данни на агенция GARB TV7 има едва 4.8% дял на аудиторията, а според Media Research той е 3.5%. Още по-малко е присъствието сред зрителите на News 7 – при двете агенции делът й се колебае около 1%. През миналата година по информация на Reuters вторият по приходи рекламодател на TV7 е Министерството на транспорта, макар че поне по официалната справка телевизията няма приходи по оперативна програма "Транспорт" от юни миналата година насам

Общо 282 хил. лв. е приходът по реклами на еврофондовете за "Елит медия България" ("Канал 3"), а далеч по-рейтинговата "Нова броудкастинг къмпани" има 480 хил. лв. приходи за популяризиране на европрограми. Медийните агенции като "Призма" също са получили приходи за разпространение на информация.

Старите и новите любимци

Интересно е, че при сегашното правителство (което е в оставка), някои от големите печеливши при предишни договори са останали по-назад в сравнение с други. Най-забележимите примери са "Дарик радио" и "Нова тв". По договорите, сключени преди 1 юни миналата година, т.е. при правителството на ГЕРБ и при служебното, радиото и "Нова броудкастинг къмпани" бяха големите печеливши с по над 700 хил. лв. приходи. Предишната справка не даваше информация за точен период, а при търсенето й в архива на сайта на Министерския съвет не излизат никакви резултати.

"България он ер" обаче си е останала сред любимците и на тази власт – по старите договори приходите й бяха близо 500 хил. лв., сега те са повече от двойно. "Нова тв" и "Дарик радио" имат индиректна връзка, след като преди около година "Нова броудкастинг груп" придоби сайтовете на Netinfo и тези на "Дарик". В новата компания основният дял от акциите е на "Нова БК", а миноритарен дял си запазиха от "Дарик", освен това в прякото управление на интернет компанията остана Христо Христов, който и преди това ръководеше дигиталния бизнес на "Дарик".

Приходите на "Дарик радио" от европрограмите са сходни с тези на БНР, а по новите договори БНТ също е започнала да получава пари за разлика от предишните, показва справката на МС. Агенция "Призма" и "Радио К2" също са влезли сред новите медии, избрани да разпространяват информация за европрограмите, макар че при радиото парите за реклама и популяризиране са по-скоро символични. Групата на "Икономедиа", издател на "Капитал Daily", няма никакви приходи от поръчките за популяризиране на европейски програми.

Свързаната с "Химимпорт" медийна група "България он ер", подкрепящата властта "ТВ Седем" и "БТВ медиа груп" са големите печеливши от държавните поръчки за реклами на европейски програми, показва справка на Министерския съвет за периода 1 юни 2013 г. – 30 юни 2014 г. Само телевизията "България он ер" е получила близо 860 хил. лв. за реклами, повечето за програма "Конкурентоспособност", отделно приходи имат едноименното радио и дружеството "България он ер", което притежава интернет сайта Investor.bg. Общата сума, получена от медийната група, е близо 1.2 млн. лв. Отделно 96 хил. лв. е приходът на "Медийна група Черно море", далеч по-малка, и също свързана с "Химимпорт" чрез контролиращият я "Холдинг Варна".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара
  • 1
    chicago514 avatar :-|
    chicago514

    Честито на победителите.

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    " Групата на "Икономедиа", издател на "Капитал Daily", няма никакви приходи от поръчките за популяризиране на европейски програми."

    >>> Бате, оно Прокопиев е пуснАл таа статия оти го е ед дека ние сме оправни и пробивни, и знаеме ка ъ се разбЕреме като ора со тия къде даат парите, а он не ги мое теа раоти...

  • 3
    cinik avatar :-|
    cinik

    Това последното беше само трейлъра. Който иска да гледа оригиналния афиш - утре на обяд да седне в снек бара под археологическия музей, в "Опера", "Табиет" и другите известни заведения, където работещите на жълтите павета си правят срещите с колеги, партийни координатори, "консултанти по програми", журналисти, политически пиари и останалия кадрил с отношение към "разпределението на бюджетните средства"

  • 4
    tic_tac avatar :-P
    hashtag

    Много ясно, че на първо място ще е медия, занимаваща се с икономически теми. Все пак между тях и босфор тв разликата е сравнително малка. Капитал и Дневник не знам защо не са взели, може би защото нямат нито телевизия, нито радио.

  • 5
    cinik avatar :-|
    cinik

    ПС. Винаги ми е било смешно това, че лингва франга на жълтите павета е шопскоциганският. При всичките му прависти, журналисти, телевизионни водещи, учени от сградата на СУ и БАН, повечето при това родени в провинцията, ако държат на нивото си, трябва да общуват с другите представители на този биотоп, използвайки "Ач'" вместо "Аз ще", "каем" вместо "кажа", "сметай къф" вместо "смятай какъв", "ъ" вместо "да" и т.н. Айде, за мен не е голяма философия да си припомня, как съм си говорил с децата на шопите, обезщетени с първите етажи от блока, Но за някой от 5 години в София би трябвало да е голяма мъка, а те се спраят отлично. Тук-таме пропускат някое "чье" , другото е за 6+

  • 6
    sstefanivanov80 avatar :-?
    stefan_ivanov

    Добра статия,сега ако публикувате и колко плащат на мултиплексите.

  • 7
    sstefanivanov80 avatar :-|
    stefan_ivanov

    Аз си задавам въпроса как така България он ер с 3 процента пазарен дял са им дали толкова пари?

  • 8
    venimus avatar :-|
    Волен от Ривиа

    До коментар [#7] от "stefan_ivanov":

    Я, чистонови тролове.

    Според теб, ако трябва да рекламираш краставици, на пазара ли ще отидеш или в детската градина?

  • 9
    krastitel avatar :-P
    krastitel

    Ето как се подхранват удобните медии на властта, която и да е тя - стига да пуска удобни реклами - тези неща са си кражба
    Честно какъв он еър кви пет лева, ама бъркат в нашия джоб ...

  • 10
    o_o avatar :-|
    chuK

    Тези пари така или иначе са отделени за медиите. Дано да ги оползотворят смислено.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK